Motordome playfield restoration

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Re: Motordome playfield restoration

Bericht door g94 » 28 mei 2012, 21:17

2 x proficiat Kristof, zowel voor die 1000ste post (en dat ik die dan allemaal gelezen heb!!! :shock: ) en voor je 1ste keer lakken. Mag precies wat meer hebben hier en daar, maar daar dient het oefenen voor hé :good:

markske
Real name: mark

Bericht door markske » 28 mei 2012, 22:17

mss de volgende keer een beetje meer verdunning of traag werkende harder gebruiken om een mooiere vloeiing van de vernis te krijgen.ziet er alvast heel knap uit ;)
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

Cedric
Real name: Cedric Andries

Bericht door Cedric » 29 mei 2012, 10:02

Goed bezig Kristof ! :clap:
Misschien een kleine tip uit eigen ervaring : regelmatig het water uit je compressor laten, en je luchtdroger altijd zo dicht mogelijk bij je pistool houden ( en zeker bij koudere temperaturen ) anders zal je nogal te maken hebben met water druppels...

wza1979
Real name: William van de Zand

Bericht door wza1979 » 29 mei 2012, 10:20

Gaaf dat je dit probeert !!! :clap:

Het vloeien gaat inderdaad nog niet zo goed. Maar ik kan je geen tips geven hoe het beter kan :D

Heb je veel uit moeten geven aan materiaal ?

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Bericht door stEmE » 29 mei 2012, 10:23

Prachtig Kristof,
Zet volgende keer de naald iets meer open (meer volume) en de druk iets hoger en dat komt dik in orde :good: Zorg er ook steeds voor dat je al iets voor je object begint te spuiten en doorspuit tot iets over het object, dan heb je geen aanzetten. Heb ook geen schrik om teveel aan te brengen, je speelveld ligt vlak, dus lopers zal je niet krijgen ;)
Verder gewoon oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, oefenen, .....
en nog een beetje oefenen ook :D Binnenkort kan je dan op professionele basis gaan clearcoaten voor iedereen op dit forum :D
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 29 mei 2012, 10:45

Thanks iedereen.

Ik denk dat mijn grootste probleem hier niet de vloeiing was, maar gewoon het feit dat ik er niet genoeg op aangebracht heb. Vooral aan de randen, daar zit bijna niets. De volgende laag ga ik alvast heel wat dikker zetten.
wza1979 schreef:Heb je veel uit moeten geven aan materiaal ?
Niet zo heel veel eigenlijk.
  • 2K lak + verharder (totaal: 1.5 liter) -> 45 euro
  • HVLP spuitpistool met 1.4 mm naald + drukregelaar -> 75 euro
  • Halfgelaatsmasker -> 10 euro
  • 2x A1P2R filter -> 13 euro
  • Compressor heb ik niet moeten kopen, die van mijn vader is nogal kickass. Ik kan het ganse speelveld doen zonder dat hij moet bijpompen.
  • Luchtontvochtiger had mijn vader ook nog liggen.
stEmE schreef:Zet volgende keer de naald iets meer open (meer volume) en de druk iets hoger en dat komt dik in orde :good:
Ik denk zeker dat ik de naald niet genoeg open gezet heb. Maar de druk was zeker hoog genoeg, misschien zelfs iets té hoog. Ik ga de volgende keer die toch een beetje lager zetten, want de overspray was nogal geweldig.
stEmE schreef:Binnenkort kan je dan op professionele basis gaan clearcoaten voor iedereen op dit forum :D
Dat... denk ik niet. :D
Het vraagt echt gewoon té veel voorbereidingswerk en dat indoor doen is ook geen lachertje... Ik ben een half uur lang de garage niet kunnen binnen gaan zonder mijn masker op te zetten. :madman: Als ik een soort vaste ruimte zou kunnen maken als spuitcabine, dan misschien. Maar dat zit er op korte termijn alvast zeker niet in.

Nogmaals: bedankt iedereen voor de positieve reacties. :) En ja, ik weet het, de volgende laag zal er al heel veel beter uit zien. ;)
No shirt. No shoes. No pinball.

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Bericht door stEmE » 29 mei 2012, 13:54

Kristof,

als je wilt kom ik wel even langs hoor om je pistool mee in te stellen (ga wel eerst nog even op vakantie naar Indonesïe dus zal iets voor in de loop van juli zijn) en er een extra "coucheke" op te leggen. Ik hoor het wel van jou ;). Dan kan ik ineens wat van jou electronische uitmeetkunsten leren :mrgreen:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

wza1979
Real name: William van de Zand

Bericht door wza1979 » 29 mei 2012, 15:32

En zo'n infrarood ( ? ) lamp die hebben bij spuiters .... is dat wat ?

Om snel te drogen .....

diesel64

Bericht door diesel64 » 29 mei 2012, 15:36

stEmE schreef:Kristof,

als je wilt kom ik wel even langs hoor om je pistool mee in te stellen (ga wel eerst nog even op vakantie naar Indonesïe dus zal iets voor in de loop van juli zijn) en er een extra "coucheke" op te leggen. Ik hoor het wel van jou ;). Dan kan ik ineens wat van jou electronische uitmeetkunsten leren :mrgreen:
Dat kunnen we inderdaad eens regelen. ;)
wza1979 schreef:En zo'n infrarood ( ? ) lamp die hebben bij spuiters .... is dat wat ?

Om snel te drogen .....
Dat zal wel nuttig zijn, maar dat heb ik niet. Op mijn clearcoat staat dat die normaal gezien 30 minuten moet drogen op 60°. (Het nut daarvan is trouwens niet alleen "vlugger" drogen, maar ook "harder".)
Maar... vergeet wel niet dat wij met houten objecten bezig zijn en het krimpen en uitzetten daarvan bij temperatuurswisselingen is toch heel wat groter dan met een metalen autocarrosserie. Toch maar voorzichtig mee zijn dus.

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 29 mei 2012, 20:10

Waarom heb je eigenlijk het speelveld niet geretoucheerd?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

diesel64

Bericht door diesel64 » 29 mei 2012, 21:11

Dat volgt nog. ;)

Eerst clearcoat, dan retouches, dan opnieuw clearcoat.

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 30 mei 2012, 06:47

Aah, okee. Ik ben benieuwd. Mijn F14 speelveld zit bijna in dezelfde fase.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

lotmamordun
Real name: Vincent CHARDOME

Bericht door lotmamordun » 31 mei 2012, 22:48

Nice,
weer een leuke topic om te volgen en om zelf weer wat bij te leren.

:good:
LOTR & Stardust

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 02 jun 2012, 06:43

Prachtig Kristof!!!

Plaats reactie