g94 schreef:ik zou veronderstellen dat de CPU dan ok is, maar de fout ergens tss switch 8 en 16 moet gezocht worden. Die melding check 16 etc is omdat die switches allang niet meer geactiveerd zijn.
Correct. Laat ons zeggen dat de CPU met 99% zekerheid ok is.
g94 schreef:Of zwijg ik beter voortaan (en voor altijd) in deze rubriek?

Absoluut niet!
HarrieD schreef: Controleer die rij maar eens (defect diode ergens, kortsluiting, condensator sluiting).
Een System 11 kast heeft geen condensatoren op de schakelaars. En één kortgesloten diode zou geen "row short" mogen geven.
Da Chosen schreef:row 8 zijn volgens schema de swotches 8, 16, 24, 32, 40, 48, 56, 64.
Check deze rij en vermoedelijk zal er onder het speelveld een gebroken diode zitten waardoor de row onderbroken is en een foutmelding geeft.
Een onderbreking van de kabel gaat geen aanleiding geven tot de foutmelding "row short". Het zal eerder een diode zijn die in verbinding staat met de ground. Maar nu zijn we aan het muggenziften.
@ Glenn: Het probleem zal inderdaad waarschijnlijk in de bekabeling liggen.
Controleer eerst vlug eens op het zicht of je niets mis ziet aan één van die zes schakelaars in rij 8. Eentje die geblokkeerd zit, of tegen een aarding aan duwt ergens.
Als je niets verkeerd ziet: volg de kabel van rij 8, da's inderdaad wit-grijs. De schakelaars die aan deze kabel verbonden zijn, zijn in serie geschakeld. Zoek de schakelaar die aan het einde van de kabel zit (waarvan deze dus niet meer verder vertrekt naar een volgende schakelaar) en maak daar de kabel los. Kijk of de row short verdwijnt. Is, dat niet het geval, volg dan de kabel die je losgemaakt hebt naar de voorlaatste schakelaar, een maak hem daar los. Kijk opnieuw of de row short verdwijnt. En zo kan je dus verder gaan over alle zes de schakelaars in deze rij om te vinden waar de fout zich bevindt.
Ik weet het, het is een beetje omslachtig (omdat je achteraf alles moet terugsolderen), maar het is volgens mij de meest voor de hand liggende manier om een dergelijk probleem te debuggen.
Veel succes!
P.S.: Een row short kan ook optreden als gewoonweg alle schakelaars in één rij dicht staan. Dit kan hier wel het geval niet zijn omdat er simpelweg twee plaatsen in de rij niet gebruikt worden.