Flipperballen gooi ik altijd gelijk weg zo gauw ik een gebruikte flipper binnenkrijg, en gebruik vervolgens altijd de Mirror Glazed pinballs in al mijn kasten. Deze wax ik voor eerste gebruik.
Globale schoonmaak van een speelveld: Clean 'M Again van de wipperflinkel.
vervolgens voor hardnekkig vuil: Muscle ontvetter (gebruik ik ook voor de binnenkant van inserts)
vervolgens weer een beurtje Clean 'M Again
Ballswirls haal ik weg met turtlewax scratch remover, of als ik er heel veel vertrouwen heb in het speelveld met een wonderspons (maar meestal niet).
Aansluitend wax ik heel het speelveld minimaal in 3 lagen met Turtle Wax, met de hand.
Waxen herhaal ik bij elke kast afhankelijk van hoeveel hij gebruikt is doorgaans zeker 1 keer per maand. Ik gebruik hiervoor ook speciale wax watten, en wrijf het uit met een microvezel doek.
Alle andere middelen breng ik meestal aan met microvezel doeken.
Onder het speelveld maak ik ook altijd alle delen schoon waar de bal doorheen gaat en dus vuil oppakt, ik gebruik hiervoor Muscle.
Alle Plastics maak ik schoon na het demoneteren met Muscle ontvetter (je wil nooit meer anders als je het eenmaal geprobeerd hebt).
Metaal/rvs e.d. met HG polijstmiddel, afhankelijk van wat precies gebruik ik ook vaak diverse polijstschijven voor een mooie glanzende afwerking.
Ik gebruik ook het liefst witte rubbers in heel de kast, dan kan je goed zien wanneer hij weer echt een poetsbeurt nodig heeft
Heb verder al allerlei producten geprobeerd maar ik zweer inmiddels bij bovenstaande. Ik ben niet zo kapot van Red-Devil (Clean Me Again werkt net zo fijn), Superflip, en zeker niet van de Novus producten.