jurassic park : lampen niet branden
jurassic park : lampen niet branden
hallo
de lampen "boot + bumper + 3 (cibles) rood", die niet branden.
Ik controleerde de molex connectors maar niets.
zekeringen?
Ik was niet van plan.
een idee?
dank u
excuseer voor mij poor neederlands
de lampen "boot + bumper + 3 (cibles) rood", die niet branden.
Ik controleerde de molex connectors maar niets.
zekeringen?
Ik was niet van plan.
een idee?
dank u
excuseer voor mij poor neederlands
- HarrieD
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
- Real name: Harrie D
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: jurassic park : lampen niet branden
You can post in English, no problem for most forum members.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Re: jurassic park : lampen niet branden
thank you harrie
een beetje vlams
a little in english
et peut être en chti
dank u wel voor de chip.

een beetje vlams
a little in english
et peut être en chti

dank u wel voor de chip.
- wza1979
- Berichten: 591
- Lid geworden op: 01 sep 2011, 18:12
- Real name: William van de Zand
- Locatie: The Netherlands
Re: jurassic park : lampen niet branden
Did you check the fuses ?
Re: jurassic park : lampen niet branden
all fuses is OK.
the lamp in default
Lb25 to lb32 on CN7
i think it's Q68 lampe drive 4
fot de lamp return mij shema it's not goed : Q ??
mij reflexion is goed ?
thank you
the lamp in default
Lb25 to lb32 on CN7
i think it's Q68 lampe drive 4
fot de lamp return mij shema it's not goed : Q ??
mij reflexion is goed ?
thank you
- Richard Baan
- Berichten: 4027
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: jurassic park : lampen niet branden
If that's the case you can measure it. Voltage is put on CN7, then goes through the lamps, and via CN6 it is switched to ground if the light should be lit.
First measure, because there can also be a loose wire in a connector. You can measure voltage and compare the values with the working lamps.
If your schematic is of a poor quality, have you tried downloading it from ipdb?
First measure, because there can also be a loose wire in a connector. You can measure voltage and compare the values with the working lamps.
If your schematic is of a poor quality, have you tried downloading it from ipdb?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: jurassic park : lampen niet branden
I just take the file IPDB.
it is better, I'll print it tomorrow because on a screen that was not easy to read.
I'll test values.
thank you
it is better, I'll print it tomorrow because on a screen that was not easy to read.
I'll test values.
thank you
- HarrieD
- Berichten: 1398
- Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
- Real name: Harrie D
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: jurassic park : lampen niet branden
Do that! Unless you're chicken! 

Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- Richard Baan
- Berichten: 4027
- Lid geworden op: 16 aug 2011, 09:20
- Real name: Richard Baan
- Locatie: The Netherlands
- Contacteer:
Re: jurassic park : lampen niet branden
That would be another Data East top pinball machine....HarrieD schreef:Unless you're chicken!

PS: Ah, I see. Why JP, isn't BTTF a better one for you?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: jurassic park : lampen niet branden
the jurassic park is very good.
Data East the rules are simple and fun to play is immediate.
BTTF is just for nostalgie.
Data East the rules are simple and fun to play is immediate.
BTTF is just for nostalgie.
- JoachimR
- Berichten: 282
- Lid geworden op: 14 sep 2011, 17:56
- Real name: Joachim Reniers
- Locatie: Belgium
Re: jurassic park : lampen niet branden
I had a simmilar problem where a lot of lamps wheren't working on my JP. it was one of the diode's that was stuck open on mine.I can look things up for you i have the manual here, but your description of wich lamps aren't burning is very bad can you make a better description of the one's that are not lighting up?
Pins & Ex-pins: http://pinside.com/pinball/community/pi ... collection