De gameroom eindelijk terug in toonbare staat

Hier de bekers en medailles voor alle deelnemers.

Na de gebruikelijke uitleg net zoals op de BFC's, de afspraken omtrent het gebruik en respect van de kasten, kon de kwalificatie beginnen. Jaja, met groepen, een balpen voor elke groep en zelfgemaakte scorebladen.

Zo, na de kwalificaties werd de bestelling opgenomen en frietjes en allerlei vleeswaren werden gebakken. Ondertussen werden de scores ingegeven door mijn buurjongen, jury van dienst. Uiteraard werden de scores door mij nagekeken.

Zo, zelf wat bitterballen en frietjes snel snel binnensteken en dan hop, terug naar de gameroom voor de halve finales.
De kinderen waren zéér benieuwd naar hun resultaat. De spanning steeg ten top. Ik liet de scores zien (op BDK behaalde iemand zelfs een score van 70M! en die kinderen speelden nog nooit flipper) en gaf vervolgens de uitleg voor het verdere verloop van de wedstrijd. Ook werden de halve finalekasten getrokken door een letterlijk onschuldige kinderhand.

Zo, de halve finale werd gespeeld op de BDK en TSPP. Enkele kinderen ervaarden écht stress, ze kwamen me tijdens de halve finale vertellen dat dit zo stressy was, net zoals bij de volwassenen dus

Zo, tijd voor de finale! Alle kinderen kwamen rond de gekozen kast staan, de WoF. Hier zie je Fleur spelen op de finalekast. Zij was al de ganse avond erg gespannen...

Het verdict is gevallen, de winnaars zijn gekend. Mijn eigen dochter heeft gewonnen, ik was echt trots, des te meer omdat ze eigenlijk nooit een flippertje speelt. De prijsuitreiking en alle deelnemers tot slot.

Op de achtergrond een papa die zijn zoon kwam afhalen en die ineens ook maar begon te spelen en me vertelde dat hij hoopte de microbe maar niet te pakken zou hebben

Special thanks to: mijn vrouwtje, mijn buurjongen, Vincent en een collega van me.