Hallo,
Ik heb dit weekend de verkeerde coils van mijn TAF proberen te vervangen, ik heb dus de oude FL11630 proberen te vervangen door de juiste FL15411
Het soldeersel lijkt me in orde, alles nagemeten, komt stroom door. Maar als ik op de flipperknop drukt gaat hij niet meer omhoog. Heb dan na eindeloos hersolderen terug de oude erop gezet, zelfde resultaat, flipper werkt niet meer, stroom komt er wel mooi door, lijkt me toch...
Zit beetje met handen in het haar en mijn multimeter is ook al plat gegaan, natuurlijk geen reservebatterij, dus zal sowieso tot morgen moeten wachten.
TAF flipper onderaan links werkt niet meer
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: TAF flipper onderaan links werkt niet meer
Zodra je weer kan meten met de multimeter:
Even meten op de spoel van de linker bovenflipper, onderflipper (beide spoelen alle 3 de lippen) en op de aansluitingen bij de flipperknop.
Je zal ongetwijfeld ergens een losse draad hebben.
Even meten op de spoel van de linker bovenflipper, onderflipper (beide spoelen alle 3 de lippen) en op de aansluitingen bij de flipperknop.
Je zal ongetwijfeld ergens een losse draad hebben.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Als ik 1 van de lippen van de onderste verbind met de corresponderende van de bovenste flipper heb ik geen stroomdoorvoer. (maakt niet uit welke ik van de lippen met de corresponderende verbind, nergens zie ik iets bewegen op de multimeter). Aan de rechterkant zie ik wel mooi een verbinding tussen onder / boven.
De kabels al nagekeken, zie nergens een losse kabel
De kabels al nagekeken, zie nergens een losse kabel

moet er toch eerlijkheidshalve bij vertellen dat ik de eerste keer dat ik de nieuwe spoel had gesoldeerd de draden verkeerd had (2 buitenste waren omgedraaid) en ik heb er toen stroom op gezet... misschien dat ik daar iets heb opgeblazen?
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
lool, check je fuses maar es vlug (fliptronics en powerboard) en hopelijk heb je geen transistoren erdoor
IFPA Country Director Belgium
ok, found it
F101 burned :p
had nog een lichtere fuse op overschot, die erin, werkt, maar niet op full power, dadelijk een aantal nieuwe bestellen.
mag slotje op, weer iets (van mijn stommiteiten
) geleerd 

had nog een lichtere fuse op overschot, die erin, werkt, maar niet op full power, dadelijk een aantal nieuwe bestellen.
mag slotje op, weer iets (van mijn stommiteiten