hoeveel ballen?
-
- Real name: hans goossens
hoeveel ballen?
zoals reeds eerder gemeld op het forum heb ik een WCS94 als enige kast staan. Ik ben hier zeer content over. Heb ook het glas eens verwijderd en het speelveld wat gereinigd....maar was eigenlijk vrij proper.
soit, mijn vraag is de volgende. Hoeveel ballen moeten er voorzien zijn bij een standaard spel? is dit 3 of 4??
Ik heb em nu op 3 staan. Maar vroeger op café kreeg je er 4....?
nog iemand tips over deze kast? om de hoeveel tijd moet ik de ballen eens reinigen of rubbers vervangen?
thanks
soit, mijn vraag is de volgende. Hoeveel ballen moeten er voorzien zijn bij een standaard spel? is dit 3 of 4??
Ik heb em nu op 3 staan. Maar vroeger op café kreeg je er 4....?
nog iemand tips over deze kast? om de hoeveel tijd moet ik de ballen eens reinigen of rubbers vervangen?
thanks
-
- Real name: Anthony
Re: hoeveel ballen?
Op www.ipdb.org kun je op je kast zoeken en ook een manual downloaden.
Hier zal de meeste informatie in staan die jij vraagt.
Hier zal de meeste informatie in staan die jij vraagt.
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Ik zet de kasten op 3-ball of op 5-ball, al naar gelang hoe gemakkelijk / moeilijk het voor mij is om het eindspel te halen, en hoe lang de spelletjes worden.
Enerzijds vind ik dat het eindspel niet elk spel gehaald hoeft te worden, anderszijds moeten de spelletjes niet te lang worden. Hij moet niet te gemakkelijk worden, maar ook niet te moeilijk. Een beetje er tussen in.
Ik zou zeggen: stel hem in zoals jij hem in wilt stellen. Als hij nu op 3-ball staat en je bent er content mee, is dat prima toch?
Enerzijds vind ik dat het eindspel niet elk spel gehaald hoeft te worden, anderszijds moeten de spelletjes niet te lang worden. Hij moet niet te gemakkelijk worden, maar ook niet te moeilijk. Een beetje er tussen in.
Ik zou zeggen: stel hem in zoals jij hem in wilt stellen. Als hij nu op 3-ball staat en je bent er content mee, is dat prima toch?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
-
- Real name: Henry Gijsbertse
Ik had in het begin me DMD kasten op 5 ballen staan,maar vond dit te lang en toen 3 geprobeerd,maar was weer tekort.Dus nu heb ik ze allemaal op 4 ballen staan en dat bevalt heel goed!
in play:HSll,MSF,F14TC,DWHO,WD?,NF,TOM,BM66,GZ premium
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS
Game over:SOF,NF,2xWH20,SHREK,F14TC,TZ,2xCONGO,SOPRANOS,MM,JM,MB,SM,SS,AFM,IM,TWD,TS
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Ik zet ze vaak op 3 ballen, maar dan de extra ball wat gemakkelijker. Ach, is voor iedereen persoonlijk.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
-
wat is officieel? als er voorbeeld tornooien zijn of competitie ofzo?
dan laat ik hem op 3 staan denk ik. Heb de kast nog niet uitgespeeld voorlopig.... nu je moet toch bij elke bal opnieuw beginnen he....
dan laat ik hem op 3 staan denk ik. Heb de kast nog niet uitgespeeld voorlopig.... nu je moet toch bij elke bal opnieuw beginnen he....
- yorkie
- Real name: Glenn Verhoosele
- Contacteer:
Niks officieel. Toernooiorganisatie bepaalt dit zelf.
Meestal is dit 3 ballen om niet in tijdsnood te raken. Soms 4.
Op wedstrijden zullen quasi altijd de extra ballen uit staan en de setting "tournament play" aan.
Tournament play zal ervoor zorgen dat er geen (of minder) random awards gegeven worden zodat het eerlijker is. Het maakt een kast wel iets minder leuk daar het spel iets beperkter is. (vb geen videomode bij de Circus voltaire)
Bij mij staan ze meestal op 4 ballen zonder extra ballen. Tournament play zou ik eigenlijk wel uit willen maar ben te lui om deze terug te verzetten na een wedstrijd.
Meestal is dit 3 ballen om niet in tijdsnood te raken. Soms 4.
Op wedstrijden zullen quasi altijd de extra ballen uit staan en de setting "tournament play" aan.
Tournament play zal ervoor zorgen dat er geen (of minder) random awards gegeven worden zodat het eerlijker is. Het maakt een kast wel iets minder leuk daar het spel iets beperkter is. (vb geen videomode bij de Circus voltaire)
Bij mij staan ze meestal op 4 ballen zonder extra ballen. Tournament play zou ik eigenlijk wel uit willen maar ben te lui om deze terug te verzetten na een wedstrijd.

- MeesterPieter
- Real name: MeesterPieter
ik ga inderdaad ook voor 3 ballen en dan de extra ball wat makkelijker, als je dan goed bezig bent wordt je beloond en kun je nog ff verder door 

Back to the Future
Arduino zelfbouw project
Arduino zelfbouw project
Persoonlijk, en dit komt waarschijnlijk omdat dit vroeger op café altijd zo was, denk ik dat een flipperkast op 5 ballen moet staan met instelling op extra spel na een bepaalde score (ipv extra bal).
Ik moet wel toegeven dat dit op wedstrijd, en waarschijnlijk ook door het verstandiger
spelen, een beetje van het goede teveel is en daarom heb ik liever dat ze op 4 ballen staan.
Maar als je echt wenst te oefenen voor wedstrijden stel je ze beter in op 3 ballen, geen extra's en tournament mode want de meeste wedstrijden zijn 3 ballen.
@Neerootere: Wat bedoel je met "nu je moet toch bij elke bal opnieuw beginnen he" (op WCS94)?
Ik moet wel toegeven dat dit op wedstrijd, en waarschijnlijk ook door het verstandiger

Maar als je echt wenst te oefenen voor wedstrijden stel je ze beter in op 3 ballen, geen extra's en tournament mode want de meeste wedstrijden zijn 3 ballen.
@Neerootere: Wat bedoel je met "nu je moet toch bij elke bal opnieuw beginnen he" (op WCS94)?
- Wingwalker
- Real name: Kevin Claeys
Je kan ook de presets in het menu gebruiken. Je kan "install 3-ball/5-ball" kiezen. Naargelang het aantal ballen worden bepaalde features automatisch gemakkelijker of moeilijker ingesteld. Zo doe ik het meestal 

TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
-
verkeerd uitgedrukt. ik bedoel dat als je de kast uitspeeld. lees duitsland verslaat je toch opnieuw moet beginnen veronderstel ik?? ben er zelf nog niet geraakt. wel in multiball maar dat telt niet...