Niet zozeer een hobby als een halve levenswijze daar we al van in 1991 er toch min of meer mee bezig zijn maar ik ben ook vrij actief in de Demoscene.
De wat ? Demoscene kan je zien als een digitale subcultuur.. het beste, mooiste, origineelste uit oude en recente computer hardware halen. Belangrijk is dat alles in real-time gebeurd dus alles wat je ziet op het scherm wordt op dat eigenste moment door de computer berekend. Waar het op een C64 kan gaan om een eenvoudige scroller is het op PC dan wat uitgebreider met particle showers, shaders, softsynths en dergelijke.
Momenteel ben ik bezig met de voorbereiding van Revision, de grootste demoscene only demoparty (een bijeenkomst is dus een demoparty), met Pasen waar we om en bij de 900 man verwachten alwaar we de beste muziek, graphics, programmatie, zelfsoldeergame etc bepalen op een groot scherm (10 x 8 meter) en een geluidsinstallatie waar menig festival jaloers op zou zijn. Tegelijkertijd zijn er ook een 15-tal seminaries en we zenden het ganse paasweekend ook uit via tinternet in full hd via RevisionTV. Op Revision ben ik "main compo organizer", wat wil zeggen dat ik een ploeg van 10 personen aanstuur die zorgen voor het algemene competitie gedeelte. dus van beste muziek tot beste demo op platformen varienerd van gameboy, playstation, vectrex, pc, c64 en amigaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah (kortom - alles wat te programmeren valt)
Daarbuiten dan ook nog de organisatie van een paar kleinere events zoals The Ultimate Meeting (duitsland) en Rewired (belgie) gecombineerd met wat presentatiewerk op AssemblyTV (Finland) en Scenesat demoscene radio met een maandelijkse show gecombineerd met een 2de show waar we 'chiptunes' afspelen (muziek gemaakt uit soundchips, geen samples) - en ja daar komt ook al is een pinball tune voorbij.
En bijkomende hobby : De concert-fotografie en urban exploring zaken zijn hierdoor wel wat naar de achtergrond geduwd maar zo af en toe doen we dat ook nog is. maar veel te weinig.
Revision :
http://www.revision-party.net/
Oude urbex trips :
http://www.urbanwalking.be/