Hairy Otter schreef:
Dit ga ik laten printen op een sticker, het hout (wat ik natuurlijk niet mee laat printen) op de afbeelding word weggesneden met een snijplotter zodat enkel de tekening overblijft. Als de sticker op het speelveld zit zal het geheel afgewerkt worden met twee componenten vernis.
Toch best eens heel goed onderzoeken en testen of dat wel zal blijven houden. Ik zie twee mogelijke problemen:
- zal de decal voldoende hard kleven, en blijven kleven eens je er weer op begint te spelen
- zal de vernis hechten op die gladde decal? De kans is niet ondenkbeeldig dat die gewoon losspringt door balimpact.
Persoonlijk zou ik een andere piste overwegen. De tekening en inkleuring is vrij eenvoudig, ik tel een 5tal kleuren, en behalve die rode cijfertjes zijn dat gemakkelijke vlakken die zwart omlijnd zijn.
Origineel werd dit speelveld aldus gezeefdrukt:
- eerst een witte grondlaag (behalve het hout natuurlijk)
- daarna kleur na kleur
- tenslotte het zwarte lijnwerk.
Ik zou die witte grondlaag en de kleuren airbrushen. Eventueel de maskeerfilm laten plotten.
En dan het zwarte lijnwerk erbovenop laten zeefdrukken. Dat zal je niet meer kosten dan zo'n decal.
Daarna alles verzegelen met clearcoat.
(zeefdruk is trouwens een heel gemakkelijke techniek. Er bestaan allerlei workshops waar je het kan leren en het nodige materiaal kan gebruiken. Google weet die te vinden..)
Nice work!
P