Enkele weken geleden heb ik mijn eerste project flipperkast gekocht.
De problemen waren een beetje groter dan omschreven op eBay, maar de prijs viel wel mee.
Tijdens de eerste proefdraai kwam er al rook uit de kopkast. Bleek de voedingsdraad met celofaan te zijn geisoleerd !? Ook was de lus die normaal voorzien is in de 24v lijn niet meer rond te lopen. Dan deze lijn maar opnieuw getrokken en nu is dat ook weer veilig.
Na een paar avondjes schema pluizen en contacten afstellen begon er een beetje schot in te komen. Enkel de bonus stepper wilde niet meewerken. Bij deze bleek de step-up coil doorgebrand. Deze herwikkeld en die doet het ook weer. Nu kan er op de kast terug gespeeld worden.
Er is nog heel wat werk om hem terug in prima staat te brengen, maar nu hij terug bespeelbaar is geeft dat genoeg moed om verder te doen.
Hieronder een filmpje van een eerste spel.
http://www.youtube.com/watch?v=8zA_AWYWJng
Als er interesse is wil ik mijn vorderingen hier verder updaten. Samen met eventuele probleem oplossingen uitgelegd.
Met vriendelijke groente, Hairy Otter
Dealers Choice terug speelbaar.
- Hairy Otter
- Real name: Noel Ramakers
Dealers Choice terug speelbaar.
I fix stuff myself, just to prove to myself I can.
- spacecake
- Real name: Ferry
Re: Dealers Choice terug speelbaar.
Dat is voor iedereeen wel herkenbaar denk ik...Hairy Otter schreef:Enkele weken geleden heb ik mijn eerste project flipperkast gekocht.
De problemen waren een beetje groter dan omschreven op eBay, maar de prijs viel wel mee.
Met vriendelijke groente, Hairy Otter
In pefecte staat (behalve dan ..de doorgebrande bedrading transistors en spoelen...oja en niet te vergeten de aluminium folie die kapot geschoten lampjes moeten beschermen...lol)

Collection: TSPP,JJP potc CE,[Medieval remake[/b],Wizard of Oz LE and MB remake
Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N
Out: Bride of Pinbot,Time Machine,T.O.T.A.N
- johnware
- Real name: John van Gerwen
- Contacteer:
Wij zijn zeer benieuwd naar de vorderingen.
Altijd leuk om te horen wat er allemaal gedaan moet worden aan een perfect werkende flipperkast
Ik vind zelf de kast niet zo spannend, ik heb niets met die lege kasten terwijl dat ze juist heel moeilijk te bespelen zijn.
Dus plaatsen die vorderingen.......
Altijd leuk om te horen wat er allemaal gedaan moet worden aan een perfect werkende flipperkast

Ik vind zelf de kast niet zo spannend, ik heb niets met die lege kasten terwijl dat ze juist heel moeilijk te bespelen zijn.
Dus plaatsen die vorderingen.......

Gehad:
- - Truck Stop
- Haunted House
- CFTBL
- Demolition Man-Williams, 1994
- - Tales From The Crypt-Data East,1993
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Altijd leuk als je zo'n kast weer spelend krijgt.
Zo is bij mij ook de liefde voor de hobby ontstaan.
Zo is bij mij ook de liefde voor de hobby ontstaan.
Take my advice...I don't use it anyway....
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
zo blijf ik liefde houden voor de hobby.... niks zo heerlijk als aan een uitdagende storing in een EM kast te werken als ik de hele week al die dotmatrix rommel aan de gang heb geholpen
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl