Volledig Groen

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Timvanco
Real name: Tim vancouillie

Volledig Groen

Bericht door Timvanco » 23 jul 2013, 11:31

Hallo,

Ik ben volledig nieuw hier en ik heb ook nog geen kast. Wel is mijn bedoeling om binnenkort eens een koopje te doen en een eerste goedkope kast aan te kopen. Om me daarna waarschijnlijk volledig in het flipperen te storten.

Alvast mijn excuses voor alle domme vragen die ik op dit forum zal stellen.

Als er trouwens nu al mensen zijn die me tips kunnen geven over een eerste kast, voel je vrij :) Waar ik zeker moet op letten en wat ik zeker niet moet kopen.

Ik hou regelmatig de tweedehandssites in het oog en merk dat de kasten van Williams van de jaren 70 het meest in mijn prijsklasse zitten.

Een andere verslaving van me: Polaroids

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Re: Volledig Groen

Bericht door flippers.be » 23 jul 2013, 11:35

welkom :)
http://www.flippers.be Flipperkast basics voor beginners

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 23 jul 2013, 12:07

Welgekomen Tim ! :pin:

En domme vragen bestaan niet. ;)
*** Q is good for you !! ***

kris-seeburg
Real name: Kris & Isabel

Bericht door kris-seeburg » 23 jul 2013, 12:25

Welkom hier Tim :cheers:

ankske
Real name: Anke Baeyens

Bericht door ankske » 23 jul 2013, 13:04

Welkom Tim en binnenkort veel :pin: plezier!
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums & feestartikelen)

geertvdp
Real name: Geert Vanderpijpen

Bericht door geertvdp » 23 jul 2013, 13:13

Welkom!

Voor je eerste kast (bij mij ook nog niet lang geleden):

- probeer te bepalen wat voor kast je wil. Eerst en vooral natuurlijk welk type kast je zelf wil: moet het met een bepaald thema zijn, moet het gemakkelijk weg spelen, complexe regels of niet, heb je graag een DMD, game modes, ... Liever een (electro-)mechanische, of voorkeur naar solid state? Je voorkeur bepaalt eigenlijk ook een beetje de prijsklasse: DMD kasten zijn misschien spectaculairder, maar zijn globaal genomen ook duurder dan solid state kasten van een eerdere generatie.
- ga op zoek naar de kast(en) die je ziet zitten. Hier op het forum heb je een heel rijke community die er niet vies van is kasten te verhandelen. Je kan ook zoeken op marktplaats en aanverwanten.
- koop liever geen kast die je niet in het echt gezien hebt, zeker als ze van 2e hands sites komt. Inspecteer echt alles van dichtbij. Vraag om de kast aan te zetten en een potje te spelen. Vraag om de kopkast open te maken om de printplaten na te kijken, vraag om het speelveld omhoog te zetten om dat te kunnen checken. Let op gebroken plastics, speelveldschade, ...Als je er zelf niet veel verstand van hebt, neem dan iemand mee die er wel verstand van heeft. Let echt op het kleinste detail en alles wat je vind, heeft zijn invloed op de prijs. En kijk dan alles nog eens na. Ik heb mijn kast nu een paar maand en heb dit weekend een gaatje in één van de ramps ontdekt dat ik nog niet eerder gezien had. Het is een whirlwind, dus die ramps vervangen is een dure grap. Door deze ontdekking en een gebrek aan kennis bij de aankoop heb ik die kast bijgevolg te veel betaald...
- informeer je vooraf goed over de waarde van een kast. Je kan hier op het forum alvast een pricecheck thread vinden waar je de vraag kan stellen of info kan zoeken omtrent de kast van je voorkeur. Als de kast van een bepaald thema is waar je echt gek van bent, is het best ok dat je wat meer betaalt, let gewoon goed op dat je je later niet bekocht voelt.
- misschien is het een goed idee eens voor je eerste aankoop aan een flipper competitie mee te doen? Je hebt daar een mix van verschillende soorten kasten, dus kan je direct uitmaken wat het meeste voor jou is.
Eigenaar: Whirlwind

Timvanco
Real name: Tim vancouillie

Bericht door Timvanco » 23 jul 2013, 18:52

Wooow dankjewel voor de uitgebreide uitleg!

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Bericht door stEmE » 23 jul 2013, 22:01

Welkom hier :cheers: :pin:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

ruud
Real name: Ruud Wouters

Bericht door ruud » 24 jul 2013, 21:50

:good: Welkom, en je bent nu voldoende gewaarschuwd.
Domme vragen en goedkope kasten bestaan niet. :whisling:
Nederlands flipperkampioen 2018

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 29 jul 2013, 13:42

Wees welkom hier!

Plaats reactie