Ik heb een vraagje over de opdruk op de cabinets. Op mijn space invaders is dit erop geschilderd (of gespoten). Hoe zit dit bij jongere flipperkaste? Is dit gezeefdrukt in CMYK of zijn dit full color stickers? Ik heb ook gezien op het net dat er voor sommige kasten nieuwe decals te krijgen zijn. Zijn dit gezeefdrukte vellen, of geprint/gedrukt? Ze zijn ook niet zo goedkoop, of ligt dit aan mij? Sorry als dit een domme vraag is, maar kben er nog niet zo lang mee bezig...
Mvg.
Decals
- Wingwalker
- Real name: Kevin Claeys
Re: Decals
Tot eind de jaren '80 werden de kasten geschilderd. Daarna werd het hout hoofdzakelijk gezeefdrukt. Vanaf half de jaren '90 werden er gezeefdrukte decals op de kasten aangebracht (deze hebben dan ook meestal stickerschade rond de poten en flipperknoppen). En ik heb de indruk dat de decals die Stern gebruikt tegenwoordig full color prints zijn.
Voor de meest populaire (hoofdzakelijk B/WMS) kasten kan je reproductiedecals vinden. De goedkoopste zijn in full-color print (dan denk ik aan die van Flipperking.de), de duurdere gezeefdrukt. Ik zou altijd de 2e kiezen omdat het artwork voor zeefdruk getekend is. Ik heb die van flipperking al gezien en ik vind die echt niet mooi. Als je al veel geld en tijd in het 'preppen' van een kabinet steekt, dan wil je ook decals van hoge kwaliteit
Voor de meest populaire (hoofdzakelijk B/WMS) kasten kan je reproductiedecals vinden. De goedkoopste zijn in full-color print (dan denk ik aan die van Flipperking.de), de duurdere gezeefdrukt. Ik zou altijd de 2e kiezen omdat het artwork voor zeefdruk getekend is. Ik heb die van flipperking al gezien en ik vind die echt niet mooi. Als je al veel geld en tijd in het 'preppen' van een kabinet steekt, dan wil je ook decals van hoge kwaliteit

TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
Re: Decals
Thanks