Medieval Madness op leboncoin.fr

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door geertvdp » 31 jul 2013, 08:08

Lopen die mensen dan uiteindelijk toch niet serieus tegen de lamp? Die activiteiten zijn toch illegaal, dus in principe zouden ze toch veroordeelbaar moeten zijn?
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Cenobyte » 31 jul 2013, 09:32

geertvdp schreef:Lopen die mensen dan uiteindelijk toch niet serieus tegen de lamp? Die activiteiten zijn toch illegaal, dus in principe zouden ze toch veroordeelbaar moeten zijn?
Er worden ook regelmatig mensen opgepakt, maar helaas vaker niet dan wel. Het is soms erg lastig (of dat is toch het excuus van de overheid) om te achterhalen welke persoon er achter zo'n internetscam zit en dan moet er ook nog iemand zijn die aangifte doet. Er is ook vaak geen mankracht bij de politie om achter dit soort diefstal aan te gaan. Lees hier bijvoorbeeld maar eens.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door zwartepanter » 31 jul 2013, 15:17

Hello Stefan,

I'm from Poland, but I can ship the flipper to Belgium in 3-4 days. I attached some photos. As you can see, my MM is in pristine condition, just like new! HUO! Please contact me if you are still interested.

Thank you,
Daniel


Hmmm, mooie foto's, ken ik precies ergens van :roll: . Ik zal eens vragen vanwaar hij precies in Polen is en dan denk ik dat ik toevallig een reisje maak naar Polen, naar vrienden die ik daar ken.

marcelmagic
Berichten: 79
Lid geworden op: 31 aug 2011, 07:23
Real name: Marcel van der Boor
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door marcelmagic » 31 jul 2013, 16:59

Normaal willen ze alleen verzenden en betaal je een "transporteur" of douane kosten etc. Deze transport bedrijven met een "gelikte" website en telefoon nummer die ook gewoon wordt beantwoord bestaan vaak ook echt. Alleen met een ander telefoon nummer, website en mail adres dan dat je via de mail van ze ontvang. Het restant betaal je natuurlijk pas bij ontvangst. De verkoper is vaak net op reis en niet thuis. En je moet snel zijn want er zijn natuurlijk veel geïnteresseerde.

Na de aanbetaling hoor je natuurlijk niks meer. En werken de sites en telefoon nummers niet meer.
Dit doen ze eigenlijk met alle exclusieve en veel gezochten spullen. Van auto's tot flipperkasten.
Ze noemen het 419 scam of Nigerian scam http://en.wikipedia.org/wiki/Nigerian_scam
Theatre of Magic, Tales of the Arabian nights, Medieval Madness, Lord Of The Rings, Circus Voltaire at home
Moved on a Batman the Dark Knight, Twilight Zone, Funhouse

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door zwartepanter » 02 aug 2013, 10:28

Hello Stefan,

I live in Warszawa. I can send you my full name, my address and a copy of my passport. I'm a man of honor and a serious seller. I don't wish to waste your time or money. If you are seriously interested in buying a MM, you wont regret buying mine.

Please tell me your final decision, because I have 2 other potential buyers.

Thank you,
Daniel


Toevallig moet ik binnenkort op vakantie naar Polen, niet zo heel ver van Warszawa... ff wachten nu op antwoord.

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Q » 02 aug 2013, 10:38

geertvdp schreef:Lopen die mensen dan uiteindelijk toch niet serieus tegen de lamp? Die activiteiten zijn toch illegaal, dus in principe zouden ze toch veroordeelbaar moeten zijn?
Het hangt van je arrondissement af, maar op de meeste plekken doet de politie niets onder de 1500 Euro. Daarmee bedoel ik als je niet meer dan 1500 Euro afgezet bent uiteraard. :mrgreen: En dat weet ik uit héél goede bron. :hypno: En als het internationaal gaat, wat meestal het geval is, mag je het helemaal vergeten.
*** Q is good for you !! ***

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door aquasat » 02 aug 2013, 11:28

Dat is altijd internationaal, ze gebruiken ook altijd de identiteit van een vorig slachtoffer.
Zoekt de politie dan effect achter die persoon dan komen ze uit bij een vorig slachtoffer.
TAF

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Q » 02 aug 2013, 12:08

Geloof mij vrij, het is niet altijd in het buitenland... :hypno:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door stEmE » 02 aug 2013, 12:25

Q schreef:Geloof mij vrij, het is niet altijd in het buitenland... :hypno:
Zitte gij daar zelf voor iets tussen dan? Ge weet blijkbaar meer... :mrgreen: :mrgreen: :run: :run:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Q » 02 aug 2013, 13:33

Nope, maar zonder verder in detail te gaan, ken ik wel iemand die geript is in België van op een Belgisch adres en naar een Belgische rekening.

Persoonlijk had ik mijn vriendjes van MC Cobra's opgetrommeld... :run:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Cenobyte » 02 aug 2013, 14:52

zwartepanter schreef:Toevallig moet ik binnenkort op vakantie naar Polen, niet zo heel ver van Warszawa... ff wachten nu op antwoord.
Ik ben echt benieuwd wat hij zou antwoorden als je dat zou zeggen. Vermoedelijk moet hij dan een uitweg verzinnen. :mrgreen:
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door zwartepanter » 02 aug 2013, 17:29

Hello Stefan,

If you are a serious buyer and you will come to Poland, please go to a WesternUnion agency and send the money (5500 EURO) from your name to a member of your family in Poland. After you will send me a scanned copy of the payment receipt, I will reserve the flipper for you. I can drive from Warszawa to Plock and bring you the flipper. I don't wish to be rude, but I had at least 5 people telling me to reserve the flipper for them, because they will come to Poland and nobody is answering now... If you decide not to buy the flipper, you can withdraw the money from WesternUnion in 5 minutes.

Please tell me your final decision.

Thank you,
Daniel

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Q » 02 aug 2013, 18:53

Allee hop en nu zo een Western Union slipken fotoshoppen !!! :mrgreen:
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door zwartepanter » 02 aug 2013, 19:31

Q schreef:Allee hop en nu zo een Western Union slipken fotoshoppen !!! :mrgreen:
Dacht ik ook aan... :mrgreen:

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door aquasat » 02 aug 2013, 19:37

Niet je eigen persoonsgegevens gebruiken, je weet maar nooit met die scammers.
TAF

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Goalzzz » 02 aug 2013, 23:39

zwartepanter schreef:
send the money (5500 EURO) from your name to a member of your family in Poland
Een uurtje later wordt je familielid in Polen dan overvallen.

:mrgreen:

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door geertvdp » 03 aug 2013, 08:42

Dat Engels is ook verdacht goed voor iemand die het niet als moedertaal heeft. Het mijne zou toch niet zo goed zijn.
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
Vlargon
Berichten: 28
Lid geworden op: 17 apr 2012, 22:17
Real name: Vlargon

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Vlargon » 03 aug 2013, 09:33

geertvdp schreef:Dat Engels is ook verdacht goed voor iemand die het niet als moedertaal heeft. Het mijne zou toch niet zo goed zijn.
Ik ken anders wel verschillende polen die perfect Engels kunnen...

Humanfly
Berichten: 237
Lid geworden op: 31 aug 2012, 11:57
Real name: Edwin

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Humanfly » 03 aug 2013, 21:38

ik vind het gevaarlijk dat je dit spelletje speelt

mijn buurman heeft ook ooit belachelijk gereageerd op zo'n mail
een week later zat er een extra brief in de brievenbus, met verdere instructies

vind het gewoon freaky dat ze zijn adres gevonden hebben, met zo'n organisaties weet je nooit :?

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door J.Verheggen » 04 aug 2013, 07:58

hoezo raar dat ze perfect engels spreken? Je heb daar ook slimme mensen hoor ;-)
Ik meng me nooit in dit soort dingen, zonde van mijn tijd, en eigenlijk vind ik het een beetje 'kinderachtig' maar dat terzijde.
Politie doet wel wat hoor, ik ben ooit eens 50 euro lichter gemaakt, politie gebeld, en allemaal binnen 5 werkdagen goed gekomen.

iemands adres zoeken is vrij gemakkelijk, het internet is heerlijk, moet je eens een ip adres hebben, kun je gewoon onder het motto 'hij stalkt me' bij de provider de gegevens krijgen.
Had ooit eens een persoon uit Friesland (ik ga geen namen noemen) die steeds mailde met namen als 'hitlerforever' 'allejodendood' 'meganazi' ect ect, was toch in een dag geregeld met zijn provider.....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Gebruikersavatar
Jiggy
Berichten: 728
Lid geworden op: 21 jun 2012, 08:22
Real name: Jiggy
Locatie: The Netherlands

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Jiggy » 04 aug 2013, 08:25

J.Verheggen schreef:hoezo raar dat ze perfect engels spreken? Je heb daar ook slimme mensen hoor ;-)
Ik meng me nooit in dit soort dingen, zonde van mijn tijd, en eigenlijk vind ik het een beetje 'kinderachtig' maar dat terzijde.
Politie doet wel wat hoor, ik ben ooit eens 50 euro lichter gemaakt, politie gebeld, en allemaal binnen 5 werkdagen goed gekomen.

iemands adres zoeken is vrij gemakkelijk, het internet is heerlijk, moet je eens een ip adres hebben, kun je gewoon onder het motto 'hij stalkt me' bij de provider de gegevens krijgen.
Had ooit eens een persoon uit Friesland (ik ga geen namen noemen) die steeds mailde met namen als 'hitlerforever' 'allejodendood' 'meganazi' ect ect, was toch in een dag geregeld met zijn provider.....
mmmm klopt niet helemaal hoor.
Politie doet enkel iets aan oplichting als er meerdere meldingen binnenkomen en het echt om serieuse bedragen begint te gaan. Met name in het binnenland, gaat het om buitenland dan wordt het een veeeeel lastiger verhaal, eigenlijk doen ze daar vrijwel niks tegen.
Op https://www.mijnpolitie.nl kan je voor Nederland in ieder geval een check doen op bankrekeningnummers en e-mail adressen e.d. om te kijken of er meldingen zijn over iemand.

Tegenwoordig krijg je overigens van een provider echt geen gegevens los, dat kan je echt vergeten. Weleens gehoord van de Privacy wetgeving? Zelfs de overheid moet redelijk wat moeite doen hiervoor.

Puntje bij paaltje komt het er helaas op neer dat er mensen zijn die jarenlang anderen kunnen oplichten, zonder ooit tegen de lamp te lopen.

Kijk overigens wel uit met die buitenlandse scams. 1 of 2 mailtjes zijn leuk om wat te klieren, maar ga niet al te dapper doen. Dat zijn serieus grote en gevaarlijke wereldwijde criminele organisaties die overal mannetjes hebben zitten en connecties hebben, daar moet je wel wat mee uitkijken (zie voorbeeld van Humanfly).
Je kan dan wel een grote jongen zijn en een grote bek hebben (mezelf hiervan acte :mrgreen: ), maar dit zijn gewoon criminelen die ook bijbehorende handelingen verrichten, waar je echt geen problemen mee wil krijgen.

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door zwartepanter » 04 aug 2013, 09:15

Je hebt gelijk Jasper. Ik vertelde hierboven ergens dat ik mijn tijd er niet in steek. Nu, ik heb 2 mailtjes gestuurd uit nieuwsgierigheid om te kijken hoe hij zou reageren, en daar houdt het voor mij dan echt ook op. Ik heb tijd genoeg, ben onderwijzer hé en heb nu "vakantie" ;) ...

geertvdp
Berichten: 272
Lid geworden op: 05 apr 2013, 12:05
Real name: Geert Vanderpijpen

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door geertvdp » 09 aug 2013, 11:28

J.Verheggen schreef:hoezo raar dat ze perfect engels spreken? Je heb daar ook slimme mensen hoor ;-)
Dat heeft toch niets te maken met slim zijn? Het viel mij gewoon op en ik blijf bij mijn gedacht :whisling:
Eigenaar: Whirlwind

Gebruikersavatar
Cenobyte
Berichten: 2224
Lid geworden op: 15 aug 2011, 19:37
Real name: Mario van Ginneken
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Medieval Madness op leboncoin.fr

Bericht door Cenobyte » 09 aug 2013, 11:33

zwartepanter schreef:Je hebt gelijk Jasper. Ik vertelde hierboven ergens dat ik mijn tijd er niet in steek. Nu, ik heb 2 mailtjes gestuurd uit nieuwsgierigheid om te kijken hoe hij zou reageren, en daar houdt het voor mij dan echt ook op. Ik heb tijd genoeg, ben onderwijzer hé en heb nu "vakantie" ;) ...
Ga een potje flipperen dan? :lol: ;)
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie