schoonmaken relais EM kast

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Gebruikersavatar
peet
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jul 2013, 20:22
Real name: peter

schoonmaken relais EM kast

Bericht door peet » 20 aug 2013, 19:19

Ik heb inmiddels 90 % van mijn relais schoongemaakt van mijn Underwater EM kast.
Maar enkele dingen werken nog niet helemaal naar behoren waaronder de dubbele bonus, nu schijnt dit relais voor onder in de kast te zitten in een hele groep, maar hoe kom ik daar nu bij, er zitten iets van 5 relais in 1 blok en ik kan zo niet bij de contacten.
Afbeelding
Afbeelding

Gebruikersavatar
johnware
Berichten: 120
Lid geworden op: 12 apr 2013, 18:41
Real name: John van Gerwen
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: schoonmaken relais EM kast

Bericht door johnware » 21 aug 2013, 05:43

Hoi Peet,
Ik heb er geen verstand van maar volgens mij moet je de 5de relais van links hebben van de onderste foto.
Dat is waarschijnlijk wel duidelijk.
Aan de andere kant zit in het koperen gedeelte een schroef, haal je deze er uit dan zal je de koperen kap waarschijnlijk op kunnen tillen en ben je meteen bij de contactpunten van het relais.
Tja en het schoonmaken: Ik heb al een aantal keren voorbij zien komen dat je dit niet met schuurpapier moet doen maar met gewoon papier tussen de contact punten omdat dit waarschijnlijk goud contacten zijn !
Ik zou zeggen probeer het of wacht op een beter antwoord van iemand die er verstand van heeft. ;)
Succes en we zijn benieuwd.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Gebruikersavatar
wizardblom
Berichten: 281
Lid geworden op: 26 mei 2012, 07:36
Real name: Ronald Blom
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: schoonmaken relais EM kast

Bericht door wizardblom » 21 aug 2013, 06:41

Meestal 2 vleugelmoeren aan de zijkant, als je deze er af schroeft kun je het hele blok kantelen en zo bij de contacten.
Schuren is meestal niet nodig, bijstellen wel, zo afstellen dat de contacten bij openen en sluiten langs elkaar "vegen" zo blijven ze schoon.
Schoonmaken met wat contactspray op een doekje en m.b.v. een platte schroevendraaier even schoonmaken, meestal al voldoende.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!

Gebruikersavatar
J.Verheggen
Berichten: 477
Lid geworden op: 23 jun 2012, 10:32
Real name: Jasper Verheggen
Locatie: Rest of the world

Re: schoonmaken relais EM kast

Bericht door J.Verheggen » 21 aug 2013, 11:56

helemaal juist! btw heb je voor deze kast ook het originele soundbord? zou zeer geinteresseerd zijn in een goede foto/scan van voor en achterkant....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Plaats reactie