Kasten die er vaak last van hebben:
-Attack From Mars
-Medieval Madness
-The Shadow
-Whirlwind (en andere SYS11 kasten)
Dit fenomeen ontstaat doordat
ofwel de spacers/machine screw gebogen geraakt zijn, het hout uitgesleten is, etc... en de ganse return lane naar achteren geduwd is
ofwel over de jaren heen, de ball de metalen return lane naast de flipper serieus heeft toegetakeld. En dit altijd op de plaats waar de return lane overgaat naar de flipper.
Het gevolg is dat als je bal van je return lane naar je flipper rolt, hij een kleine 'drempel' over moet door het hoogte verschil en dus een 'hop' maakt. Soms is het niet altijd een hop, maar een kleine vertraging. Afhankelijk van de snelheid van de bal die uit de return lane komt, zal de bal het meer of minder doen.
Feit is dat dat sowieso niet de bedoeling is. Want dit is een probleem voor hoe je vlot kan spelen op de kast. De timinig zit er eigenlijk constant naast. Je verwacht dat de bal aan een bepaalde snelheid zal doorkomen, je anticipeert daarop voor het indrukken van de flipperknop, maar door de vertraging, zit dat 1/10 van een seconde er naast en gaat je bal een iets andere richting uit. Zo heb ik persoonlijk echt veel last om te spelen op een kast met ballhop
Iets waar ik al een paar jaar achter wacht, en er eindelijk vordering in komt, is reproducties van metalen return lanes. En dit is er nu dankzij cliffy:
http://www.passionforpinball.com/FlipFrames.htm
Dus heb je er last van, kijk es of Cliffy het in huis heeft, zoniet contacteer hem erover
