Flipperen is iets wat ik al altijd graag heb gedaan, al van voor de SS kasten in de Luna parks stonden.
Onlangs heb ik een kastje aangeschaft voor thuis. Mijn eerste keer dat ik er 1tje in huis heb. Ben er heel blij mee en moet toegeven dat het Flippervirus me weer gebeten heeft.

Het is een Alien Poker, een opknappertje. Ik weet niet een geliefde kast maar ik heb wat met deze (en firepower en black knight) Nostalgie hé

Elektronisch heb ik hem al helemaal gereviseerd (elcos en connectors vervangen, hier en daar een defect ic'tje en tor vervangen) de pcb's kunnen er weer tegen voor 20 jaar. onder het speelveld is er elektrisch en mechanisch nog wel een beetje werk aan.
Hij is ook 100% led nu en het verbruik is nog iets wan 85 watt, Hij kan rustig blijven aanstaan voor mij en de kids zonder dat de verbruiksmeter roodgloeiend wordt. die leds hebben ook wat, het is mooi.
Nu hij weer prima werkt komt het moeilijke deel. het artwork wat bijwerken en het speelveld mooi vlak maken en clearcoaten. 'k Heb er al veel over geleerd via google en als de zomer er aan komt gaan we daar mee aan de slag.
Vervelend is wel dat ik dan weer een weekje of 6 zonder flipperen moet doen, dat zie ik niet zitten, misschien moet ik er 1tje bijkopen dan

Groetjes,
Vic