Beste David,
Ik verdedig niet de wipperflinkel specifiek, ik verdedig (als ondernemer) de ondernemer. Ik vind dat "de klant" tegenwoordig een te hoog (onrealistisch) verwachtingspatroon heeft van de service die een bedrijf moet geven. Vroeger, toen er nog geen internet was, maakte niemand er een probleem van om naar een winkel terug te gaan om iets te ruilen, al moesten we er vele kilometers voor rijden. Nu zeuren we al als we 8 euro aan een postzegel uit moeten geven en schreeuwen we moord en brand op een forum als we onze zin niet krijgen. En vooral dat laatste stoort mij.
David Pinball Wizz schreef:Ik heb de kabel in persoon gezien en deze is er 100% zeker gewoon verkeerd op genepen. Geen dicussie over mogelijk.
Als het zo overduidelijk was, waarom is er dan een hele zaterdag verkloot met een kabel die 100% zeker verkeerd was?
- een wipperflinkel voor een gerichte doelmarkt waarin velen elkaar kennen is niet hetzelfde als een Krefel ofzo
Sorry, maar dat is een uitspraak die erbij wordt gesleept als dat uitkomt. In dit topic komt vaak zat naar voren dat de flippergemeenschap maar zat rare snuiters heeft en dat we elkaar niet allemaal even goed kennen. In dat opzicht is het dan ook gewoon een winkel waar dezelfde regeltjes gelden als in de Krefel of bij een grote schoenenzaak ergens in de stad. Jouw standpunt hier is eigenlijk alleen toepasbaar in een winkeltje bij je in het dorp, waar iedereen iedereen kent.
een zichzelf respecterende shopbaas zegt in dit geval gewoon van , kom ik stuur je een nieuwe op, sorry voor het ongemak.
Dat is misschien wat een consument tegenwoordig verlangt, maar de vraag hier is of dat ook realistisch is. En hiermee vat je het hele onderwerp ook erg onnauwkeurig samen: er is ook nog een ontbrekende bonnetje en het feit dat er vele maanden overheen is gegaan eer er wordt gereclameerd. Probeer het dan ook eens van de ondernemer zijn kant te bekijken: een kabeltje waar misschien 50% of zelfs 100% winst wordt gemaakt is dus maar een verdienste van maximaal 5 euro. Als je dan ook nog een nieuw kabeltje voor 5 euro inkoop plus een hele zwik emailverkeer moet gaan investeren, dan wordt het voor de ondernemer ook lastig. Als je zelf geen ondernemer bent (geweest) dan kun je je dat niet voorstellen denk ik.
Het feit Mario dat je hier zo verdedigend ingaat vind ik héél jammer. Het is 100% duidelijk dat de enige die hier mis in is, wipperflinkel is, niet de klant. We betalen genoeg op flipperonderdelen en zij nemen er marge op. Het is hun verdienste dus verwachten wij ook een bepaalde service terug toch!
Het spijt me, maar ik kan me hierin niet vinden. Nogmaals: ik verdedig de ondernemer en daaronder vallen ook uitspraken als hierboven. Jij suggereert dat er enorme winsten zitten op die flipperspullen en alhoewel er misschien leuke BRUTO winsten vallen te halen, moet je ook rekening houden met onkosten (die vaak over het hoofd worden gezien): huisvesting, uitval van defecte onderdelen, tijd die je in service moet steken (100 e-mailtjes met Steven bijvoorbeeld

), advertentiekosten, etc. etc. De netto winst is dan ook allesbehalve genoeg om binnen 5 jaar een Ferrari van te kunnen kopen.
Ik ben het (zoals mijn epistels hierboven hopelijk al hadden duidelijk gemaakt) ook niet eens met de uitspraak dat de wipperflinkel hier mis is. De wipperflinkel wil zijn medewerking geven aan het omruilen en ziet het kwijtgesukkelde bonnetje en het feit dat de levering vele maanden oud is, over het hoofd. Men wil alleen het kapotte onderdeel terug. Mijns inziens standaard procedure in elke winkel waar je schoenen, een scheerapparaat of een doos condooms koopt. Steven wil hier echter die kosten niet maken (zijn goed recht, we leven in een vrij land) maar wil dan ook nog eens zijn gelijk halen d.m.v. een smeuiig verhaal hier op het forum.
En alleen dat allerlaatste schoot mij in het verkeerde keelgat.
Had hij hetzelfde gedaan zonder de winkelier te benoemen: prima, leuk leesmateriaal, maar no harm done. Maar nu wordt het een persoonlijke aanval op een openbaar medium en dan ook nog eens op twijfelachtige gronden, en dat stoort mij.
Maar verder no hard feelings