hoi
ik ben bezig aan een restauratie van een schietkast em
maar aan het glas moet ik wat restauraties uitvoeren met geel
nu ben ik zeker geen expert in airbrush , ben er nog maar een jaar méé bezig
maar probeer dit met dr martins verf en ik krijg moeilijk een mooie dekking
of gebruik ik de verkeerde verf ? op een speelveld kan je een primer zetten
maar op een ruit natuurlijk niet
pas op ik heb het uitgetest op een gewoon stuk ruit , maar dat blijt hetzelfde
heeft hier iemand een oplossing voor , of wat doe ik verkeerd
alvast thanks voor de hu;lp
gr
tony
kleur geel op glas
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Re: kleur geel op glas
Geel is inderdaad meestal niet dekkend. Dan moet je eerst wit airbrushen, of in het geval van doorzicht bij glas, achteraf wit airbrushen bovenop je gele herstelling.
P
P
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
hey pascal
ik heb wat gezocht via google en er bestaat ook speciale glasverf
dekkende en doorzichtige , daar al van gehoord?
ik weet wit als ondergrond , maar de vraag is op een kopruit met geel wanneer weet je dat
het voldoende dekkend is om er wit op te zetten , want heb het uitgetest op een stuk ruit en de dekking
vind ik echt nie goed, of moet ik er lagen blijven op spuiten ?
ik heb wat gezocht via google en er bestaat ook speciale glasverf
dekkende en doorzichtige , daar al van gehoord?
ik weet wit als ondergrond , maar de vraag is op een kopruit met geel wanneer weet je dat
het voldoende dekkend is om er wit op te zetten , want heb het uitgetest op een stuk ruit en de dekking
vind ik echt nie goed, of moet ik er lagen blijven op spuiten ?
Spuit eerst de kopruit in 2k clearcoat. (display ruitjes afplakken)
Daarna kan je lekker uitproberen en weer afvegen als je het niet ok vindt zonder de onderliggende originele paint verder te beschadigen.
Het is moeilijk om een 100% bevredigend resultaat te krijgen op een slechte plek met gele kleur. als het er goed uitziet zonder lamp erachter dan is het weer lelijk met een lamp erachter.
het plaatsen van wat zwakkere gele leds achter de herstelde gele plekken kan veel goed maken of het helemaal weglaten van verlichting achter herstelde plekken doet ook veel goed.
Gele pvc tape of geel afgedrukt op wit papier kan je ook mee experimenteren en op de clearcoat plakken, is het niets, trek het er weer af, de clearcoat beschermt je oude inkt/paint.
Zo doe ik het in ieder geval
groetjes,
vic
Daarna kan je lekker uitproberen en weer afvegen als je het niet ok vindt zonder de onderliggende originele paint verder te beschadigen.
Het is moeilijk om een 100% bevredigend resultaat te krijgen op een slechte plek met gele kleur. als het er goed uitziet zonder lamp erachter dan is het weer lelijk met een lamp erachter.
het plaatsen van wat zwakkere gele leds achter de herstelde gele plekken kan veel goed maken of het helemaal weglaten van verlichting achter herstelde plekken doet ook veel goed.
Gele pvc tape of geel afgedrukt op wit papier kan je ook mee experimenteren en op de clearcoat plakken, is het niets, trek het er weer af, de clearcoat beschermt je oude inkt/paint.
Zo doe ik het in ieder geval

groetjes,
vic
I knew I should have brought another t-shirt
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Lijkt mij een zeer goeie aanpak Vic, ik denk dat ik het ook zo zou doen.
Bij het airbrushen van een speelveld moet men zich enkel zorgen maken over de juiste kleur mengen. Bij het retoucheren van backglas bedrukking komt er ook het probleem van translucentie bij. De herstelling moet net zoveel licht doorlaten als de originele druk, zoniet krijg je vlekken als het licht aanstaat.
Maar wetende dat gele verf transparant is, en wit dekkend zou mijn aanpak zijn:
- eerst inschatten of ik enkel de bestaande schade zou retoucheren, met kans op miniem kleurverschil. Of dat ik beter dat volledige kleurvlak wegkras en opnieuw airbrush
- dan het geel airbrushen, en als het droog is een wit papier achter houden om te kunnen inschatten of de kleur goed zit.
- ten slotte wit airbrushen. Telkens een heel fijn laagje, laten drogen en dan een licht achter houden om translucentie in te schatten. En je blijft super dunne laagjes wit toevoegen tot de herstelling net zoveel licht doorlaat als de originele bedrukking.
P
Bij het airbrushen van een speelveld moet men zich enkel zorgen maken over de juiste kleur mengen. Bij het retoucheren van backglas bedrukking komt er ook het probleem van translucentie bij. De herstelling moet net zoveel licht doorlaten als de originele druk, zoniet krijg je vlekken als het licht aanstaat.
Maar wetende dat gele verf transparant is, en wit dekkend zou mijn aanpak zijn:
- eerst inschatten of ik enkel de bestaande schade zou retoucheren, met kans op miniem kleurverschil. Of dat ik beter dat volledige kleurvlak wegkras en opnieuw airbrush
- dan het geel airbrushen, en als het droog is een wit papier achter houden om te kunnen inschatten of de kleur goed zit.
- ten slotte wit airbrushen. Telkens een heel fijn laagje, laten drogen en dan een licht achter houden om translucentie in te schatten. En je blijft super dunne laagjes wit toevoegen tot de herstelling net zoveel licht doorlaat als de originele bedrukking.
P
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
vic en pascal eerst en vooral bedankt voor de deskundige uitleg
ik ga een aantal zaken uitproberen die jullie me voorstellen
lijken me ergens logisch en het uitproberen waard
gr
tony
ik ga een aantal zaken uitproberen die jullie me voorstellen
lijken me ergens logisch en het uitproberen waard
gr
tony
-
- Real name: Jelle
Ik ben erg benieuwd hoe dit project gevorderd is!
Wil zelf met een eensgelijk project beginnen.
Ik hoor het graag
Wil zelf met een eensgelijk project beginnen.
Ik hoor het graag