TWD leds

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
DanielFortesque
Real name: Daniel Fortesque

TWD leds

Bericht door DanielFortesque » 15 sep 2015, 17:39

Aangezien ik geen SS of CV meer kan vinden ( de collectionneur van de CV die ik wist staan , gaat hem toch niet wegdoen ... :cry: ) , ben ik zowat op zoek gegaan naar iets anders . Ben op een TWD LE NIB gestoten , te koop aan een heel goede prijs , en ik overweeg om deze eventueel aan te schaffen .

Vraagje , is het zo dat je de leds niet kunt vervangen daar ze allen gesoldeerd zijn ?
Zoals bijv de inserts , kan je deze vervangen , de GI , enz ...

Tweede vraagje , het is er nog eentje zonder update , dus de allereerste software , volledig nieuw in de ongeopende doos . Dus als ik die koop , dan neem ik aan dat ik dan direkt deze moet updaten ? Is dit direkt de laatste update , of moet ik ze allemaal een voor een downloaden , en een voor een zoals ze uitgekomen zijn , updaten ?

Derde vraagje . Zijn er soms nog hints of dingen die ik moet weten , eventueel nazien ?
Grttzz
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

ronaldvg
Real name: Ronald

Re: TWD leds

Bericht door ronaldvg » 16 sep 2015, 10:40

De leds onder het speelveld zijn allemaal prinplaatjes, dus die kun je niet zomaar vervangen. De GI zijn wel te vervangen voor het grootste deel.

Update kun je gewoon de laatste erop zetten, maar op Pinside staat een gebruiker (Cleland) die een versie maakt met de echte stemmen en muziek uit de serie. Die klinkt een stuk beter en heb ik erop staan. Kun je daar zo downloaden.

Verder moet je erop letten dat de kast je veel tijd gaat kosten, is verslavend ;-) Maar serieus: er zitten wat "flow" problemen in de kast maar die zijn op te lossen met een stukje tape op de juiste plek. Verder geen problemen gehad of van gehoord van anderen.

Pascal
Real name: PVW

Bericht door Pascal » 16 sep 2015, 10:42

de GI kan je vervangen, deze zijn 2 kleuren (wit en rood)
ik denk dat onder de inserts het kleine printjes zijn met een led op gesoldeerd.

als je de kleur van de inserts wil wijzigen kan je een kleurenfilter onder de inserts plaatsen

:D

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 16 sep 2015, 10:49

die printjes voor de inserts waaraan vast gesoldeerd is zijn nu beschikbaar bij cointaker, in iets verbeterde versie zelfs.

Ik heb de cleland update geprobeerd maar ben vlug teruggestapt. De samenhang van de quotes is toch niet dat, en zijn vaak in kwaliteit veel minder. + je hebt nog steeds de originele stem ertussen.
IFPA Country Director Belgium

DanielFortesque
Real name: Daniel Fortesque

Bericht door DanielFortesque » 16 sep 2015, 18:55

Thanks jongens !! Weet weeral een pak bij . Dus , de inserts kan ik niet veranderen en blijven wit . Of ik kan er kleurenfiltertjes voor zetten . Weet iemand waar deze te vinden /te koop zijn ? Of kan je die zelf maken ?

Voor de GI , goed , daar kan ik eventueel dus andere kleuren hier en daar gebruiken . Ga wel afwachten . Ga hem eerst spelen voor een paar dagen , na eerst de update te doen , en ga zien hoe alles eruit ziet en hoe dit me bevalt .
Heb ondertussen wel al de towermod gevonden en de bycicle girl mod . Dus ziet er ook goed uit . Deze ga ik dan ook plaatsen .

Die printjes bij cointaker zijn die ook enkel in wit , of ook in andere kleuren ? Ga dit ook zelf eens gaan opzoeken , maar misschien dat jij dit weet . Ik heb wel al op youtube een TWD gezien die due allemaal verschillende kleuren had als inserts . Moet eens uitvissen hoe die dat gedaan heeft .

Groetjes nog
DF
You don't need eyes to see , you need vision ....

Gameroom : Got LE
Searching for : ...................
Volgende aankoop : ......................
Gone but not forgotten : Totan - Medieval Madness - Scared Stiff - Got Le

David Pinball Wizz
Real name: David Deturck

Bericht door David Pinball Wizz » 16 sep 2015, 21:43

Die verschillende kleuren zal op een pro zijn waar de lampsockets klassiek zijn met daarin leds.
de default vind ik mooi en blij dat het geen regenboog effect heeft.

op de Le werkt de witte en rode gi echt mee met het spel. Ik zou die dus niet echt veranderen.

bij cointaker zullen ZE die ledjes wel hebben in verschillende kleuren. Net zoals het standaard komt van bij stern. Een filter zal daarom niet altijd werken
IFPA Country Director Belgium

Plaats reactie