Fire! CPU board restauratie
-
- Real name: edwin
Re: Fire! CPU board restauratie
was ook mijn Idee bord uit de kast gehaald Diode d1 nogmaals getest werkt dus wel als ik de spanning op pen 24 meet komt er 4.8Volt uit ik meet op 2 andere pennen ook 4.8 Volt van de ram weet niet of dit hoort dit is overigens de spanning van de baterijen
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
speak easy schreef:was ook mijn Idee bord uit de kast gehaald Diode d1 nogmaals getest werkt dus wel als ik de spanning op pen 24 meet komt er 4.8Volt uit ik meet op 2 andere pennen ook 4.8 Volt van de ram weet niet of dit hoort dit is overigens de spanning van de baterijen
Dat klopt, de batterijen houden de spanning vast, deze gaat via D2. Maar als de kast aan staat wordt die 5 Volt geleverd via D1, en deze voedt ook Q40. Zonder voeding aan Q40 krijg je problemen met je RAM. Het probleem bij mijn bord is dat Q40 defect was waardoor het RAM geen selectie signaal ontving. Ik vermoed dat bij jouw bord het probleem dus bij die D1 ligt.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Van de andere kant kan Q40 ook gevoed worden door de batterijen, dan zou het moeten blijven werken. Wellicht zit het probleem toch iets dieper.
Ik had je vanmiddag al een PM gestuurd overigens.
Ik had je vanmiddag al een PM gestuurd overigens.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl