Bally beat the clock met opstartproblemen

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bally beat the clock met opstartproblemen

Bericht door HarrieD » 10 dec 2015, 07:42

People,

Ik heb een bally met opstartproblemen. De kast staat koud, en als ik de kast aanzet duurt het een minuut of 10 voor deze begint te starten. De led op het CPU bord knippert een paar keer en gaat dan uit. Ook hoor ik wat gekraak door de speakers en de displays blijven uit. Na een tijdje komt de kast tot leven, wat spoelen trekken aan, waaronder de droptarget bank, een zekering brandt door en dan is de kast klaar om te gaan. Tenminste, eerst de kast uit en een nieuwe zekering (die onder het speelveld, voor de spoelen). Kast weer aan en dan werkt alles en blijft ook werken. (Ik heb gisteren nog een half uur getest).

Wat me opgevallen is is dat de spoel van de droptarget bank tijdens de "initiele opstart" wel heel lang wordt aangetrokken. Ik vermoed dat dat het doorbranden van de zekering veroorzaakt.

Alvorens ik hier volledig in ga duiken vraag ik me af of iemand de problemen herkent en me een duwtje in de juiste richting kan geven.

Voor zover ik heb kunnen meten zijn de spanningen ok.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: Bally beat the clock met opstartproblemen

Bericht door Richard Baan » 10 dec 2015, 08:26

Connectoren doorsolderen?
Lijkt op iets wat warm moet worden voordat de 5V een keer goed doorkomt op de processor.

Blanking circuit / reset processor daardoor misschien erg traag waardoor de spoel aantrekt, uitvalt, aantrekt, uitvalt etc?

Gewoon wat eerste ideetjes.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Re: Bally beat the clock met opstartproblemen

Bericht door HarrieD » 10 dec 2015, 08:47

Zat ik ook aan te denken, wellicht zelfs een grounding issue. Het is overigens wel zo dat de displays het niet lekker doen. Als ik de connector een klein beetje naar buiten trek dan werken ze wel, maar duw ik ze door tot tegen de print dan blijven de displays uit. Ik zal de connectoren eens doorsolderen, schoonmaken en nieuwe stekkers plaatsen voor het voedingsdeel.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Plaats reactie