Bally elektra werkt niet

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: Bally elektra werkt niet

Bericht door Richard Baan » 18 jan 2016, 12:27

MeesterPieter schreef:lampen van het speelveld gaan aan tijdens attract mode, vervolgens in test mode knippert het gehele speelveld aan/uit (vreemde is dat er 1 insert links boven als enige brand wanneer alle overige lampen uit knipperen?)

verder viel het me op dat er bij de solenoid extender op het speelveld ook nog een test knop zit, als je hierop drukt dan gaat het lampje wat aan de solenoid extender zit aan(het lampje zit onder het speelveld, zag ergens dat dit met de diode op dat printplaatje te maken had?) weet iemand waar die testknop nu precies voor is?
Het lampje wat continu aan is als de rest uit is, zal aan een thyristor liggen op het lampdriver bord. De grotere versie van de thyristoren hebben dit euvel.

De solenoid expander wordt vanuit de lampdriver aangestuurd door een thyristor, deze laat dan het lampje ook aan gaan, dat is normaal (onderdeel van het ontwerp). Met het testknopje gaat (neem ik aan) ook het relais schakelen?
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 18 jan 2016, 12:31

MeesterPieter schreef:volgende klik worden de displays getest, opvallend is dat enkel de eerste 3 van de cijfers (alle displays) oplopen van 000 tot 999, ik neem aan dat dit 000000 tot 999999 hoort te geven?
Correct. Alle digits moeten de cijfers aangeven. Dus bij jou worden de meest rechter 4 digits niet aangestuurd.
Ook hier geldt dat de digit enable uit PIA U11 komt.

Ik zou die U11 eens onder de loep nemen.
Eens kijken of er zuurschade te zien is, zwarte aanslag op de pootjes, of anders eens vervangen.

Richard Baan
Contacteer:

Bericht door Richard Baan » 18 jan 2016, 12:33

MeesterPieter schreef:verder is het zo dat hij enkel de lampen en de display test doet, je komt niet in de solenoid/sound/switch test.
Dat is vreemd.
Wel logisch dat de spoelen en sound niets doen als daar de aansturing niet goed van is, maar dan zou de test wel geactiveerd moeten kunnen worden.

Plaats reactie