Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Plaats reactie
XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door XNIF » 18 sep 2013, 22:06

Mooie digitale flipperkast. Heb deze kast zelf gebouwd ongeveer 6 maanden geleden.
Wilde deze al eerder verkopen maar de laatste keer haakte de "koper" op het laatste moment af.
Toen heb ik besloten om hem een tijdje te houden en in die tijd heb ik hem gefinetuned.

De kast is gebouwd op basis van een Star Galaxy 3/4 maat flipperkast, waar ik de kast, de poten en de rails van heb gebruikt. Perfect maatje omdat hij niet te groot is en in elke auto is mee te nemen en in elke woonkamer past.

De kast heeft een ingebouwde versterker met speakers en subbass speaker aan de onderkant. En verder volume regeling en koptelefooningang (handig als je niet teveel herrie wil maken )

Ik heb er een stuk of 30 van mijn favoriete kasten opstaan, maar kan er ook zo 100 van maken. De kasten zijn gratis te downloaden en te installeren.

Er zit goede hardware in zoals een 3.1Ghz C2D cpu en 27" nieuwe monitor als speelveld.

Filmpje op youtube staat hier:



Ik ben inmiddels begonnen aan de bouw van een tweede kast, en daarom doe ik deze weg....
Vraagprijs 900 of een koele DMD kast met dan wel bijbetaling van mijn kant.

Ik zou graag willen hebben:
Jurassic Park
Hook
Black Rose
Laatst gewijzigd door XNIF op 19 sep 2013, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door ivang » 19 sep 2013, 08:40

Ziet er mooi gemaakt uit !

Alleen, als ik het filmpje bekijk lijkt het alsof er een (serieuze) vertraging zit bij het indrukken van de flipperknop, waardoor spelen bijna onmogelijk wordt ... Of lijkt dat alleen maar zo ? (en ligt het aan de skills :twisted: )

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door XNIF » 19 sep 2013, 08:53

Haha! Er is geen lag..! Ik kijk op mijn telefoon met filmen en daar zit een halve seconde lag in en daarom mis ik alles! Ik zal vanavond de vrouw eens laten filmen en dan zie je dat alles perfect werkt.

Gebruikersavatar
vmuniverse
Berichten: 186
Lid geworden op: 15 okt 2011, 08:36
Real name: none
Locatie: The Netherlands

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door vmuniverse » 19 sep 2013, 14:23

Er gaat niks boven het gevoel van een echte flipperkast.
Ik vraag me ook af waarom 900 euro betalen voor een tv scherm waar je naar aan het kijken bent :shock:
Pinball is a little peace of art

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door Baron Shadow » 19 sep 2013, 14:37

Je moet het ook niet met elkaar vergelijken.
Nee het is geen echte flipperkast maar een simulatie. :o
Het zal nooit het echte gevoel van een flipperkast hebben maar daarom kan het wel leuk zijn om te spelen.
Ook kun je hiermee voor de plek van een flipperkast ( hier zelfs minder) heel veel kasten in spelen ipv maar 1 en kun je dus ook de rules van kasten leren zonder de deur uit te hoeven.
Het is dus ook zeker niet alleen een scherm waar je met een virtual pinball kast naar staat te staren want je bent actief bezig.
Kan niet oordelen of deze kast zijn prijs al dan niet waard is maar dat bepaald iedereen zelf net als met een "echte" flipperkast.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

XNIF
Berichten: 62
Lid geworden op: 11 okt 2011, 19:47
Real name: Dennis
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door XNIF » 19 sep 2013, 14:41

vmuniverse schreef:Er gaat niks boven het gevoel van een echte flipperkast.
Ik vraag me ook af waarom 900 euro betalen voor een tv scherm waar je naar aan het kijken bent :shock:
Ik gebruik de visual pinball om kasten te proberen, de kasten die leuk vind koop ik dan. Eigenlijk werkt dat heel goed, behalve dat de "feel" niet helemaal het zelfde is. Maar je moet begrijpen dat de originele roms worden gebruikt in de visual pinball kasten dus de ruleset en dmd is exact het zelfde. Ik vind het echt een aanvulling op echte flipperkasten, ik denk ook niet dat je het als vervanging moet zien.

Voor de prijs , tja er zit echt mega veel werk in om het zo te krijgen, en ik reken eigenlijk alleen de onderdelen.

Gebruikersavatar
Goalzzz
Berichten: 177
Lid geworden op: 03 jul 2013, 18:41
Real name: Maurice

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door Goalzzz » 19 sep 2013, 15:14

Ben het wel met Ruud eens, dit is gewoon leuk om erbij te hebben. Heb zelf ook veel VP gespeeld op de PC en denk er ook over om een keer zoiets te bouwen. Het is uiteraard nooit een goede vervanging van een echte kast maar wel leuk en geschikt om dingen uit te proberen.

Al lukt dat op de ipad ook prima.
:)

Verder mooi gemaakt!

Gebruikersavatar
Baron Shadow
Berichten: 1647
Lid geworden op: 17 aug 2011, 18:50
Real name: Ruud Kooij
Locatie: The Netherlands

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door Baron Shadow » 19 sep 2013, 15:49

Ja ik heb ook de ipad ook pinball arcade en moet zeggen die is echt super.
Leuke is dat die ook een versie voor de pc gaan maken en voor een virtuele kast dus met aanstureing van meerdere schermen zoals nu Hyperpin.
Ik moet zeggen dat ik daar momenteel echt op zitten wachten want ben zeer benieuwd hoe dat gaat spelen.
Ach ict is vanaf de jaren 80 mijn hobby geweest en nu alweer een jaar of 14 mijn werk dus leuk om dit te combineren.
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

Yves5953
Berichten: 18
Lid geworden op: 29 dec 2016, 13:02
Real name: Yves V.
Locatie: Belgium

Re: Digitale Flipperkast (visual pinball) met Hyperpin

Bericht door Yves5953 » 15 jan 2017, 22:46

WoW!!!!
Echt wel knap dit zou ik ook wel graag aan mijn collectie toevoegen.
Ik veronderstel dat deze ondertussen al wel de deur uit is.
Maakt u nog zo'n kasten of zijn deze voor eigen gebruik?
Ik heb wel interesse in zoiets.
De onderdelen die nodig zijn daar kan ik wel aangeraken maar het is vooral het software gedeelte waar ik denk ik de mist zal ingaan :roll: :roll: :roll:

Plaats reactie