Gi/ left playfield _No Fear

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 21 feb 2017, 13:16

Goede middag mede flipperaars,

Laatst we zag ik dat de lampjes in de linker slingshot niet meer brandden.
Na het kontroleren van de matrix en het los en terug vast zetten van de contacten leken deze weer te werken. Ietsjes later flikkerende zij terug en vielen weer uit.
In de verschillende lamp en flash testen werkt alles, maar de slingshot blijft uit.
Dan heb ik de GI test gedaan, en zag dat playfield top en left niets geven.
Heb de twee zekeringen vervangen, maar enkel het top playfield kwam terug.
Gebaseerd op de melding in de test is het de white/yellow die niet ok is.
Ik heb dus terug de matrix uit het boek opgezocht, maar heb de indruk dat de bekabeling op J121 en J120 niet overeenkomen.
Kan iemand een foto van de zijne naar mij sturen, om te vergelijken?

Volgens mij is er geen direct verband tussen slingshot en de linker GI, want volgens mij heeft deze nooit gewerkt, maar was het mij gewoon niet opgevallen...

Foutmeldingen bij opstart zijn er ook niet.

Indien zich iemand geroepen voelt om mij op te leiden, laat maar weten :whisling: . Ik zit in huizingen

Rensh
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2012, 18:37
Real name: Rens Hooijmaijers

Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door Rensh » 21 feb 2017, 17:05

Afbeelding

Afbeelding

Heb sindsdien wel de GI stekker vervangen maar deze stond nog op mijn telefoon. HAd toevallig ook precies dezelfde GI string eruit liggen vorige week maar zekering was eruit gegaan door sluiting in een fitting
Momenteel in de gameroom aanwezig: TBL, GZ premium, ACDC premium, TWD LE, JP pro

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 21 feb 2017, 17:50

Bedankt, dan kan ik straks eens vergelijken....

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 21 feb 2017, 18:11

Vergeleken met jouw photo, en de dokumentatie, zou ik zeggen dat de stekkers bij mij verwisselt zijn.
Zou dit invloed moeten hebben op andere dingen? Ik ben bang iets stuk te maken indien ik het verzet

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 21 feb 2017, 20:08

Ondertussen is de situatie nog ietsjes ingewikkelder geworden. Gisteren ging op de lamp/row test alles, nu is geheel column 3 eruit. J137-3, maar op J137 zit niets ...
Ik geraak er niet meer aan uit....

Edit: en nu zijn alle testen terug ok, de lampjes van de linker slingshot ook, en na een spel zijn ze terug uit...
Op zich heb ik behalve de zekeringen niets aangepast.

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 22 feb 2017, 08:51

Ik heb gisteren avond en deze morgen nog een beetje "gegoogled", en heb via de pagina van Aeneas gezien dat J120 en 121 inderdaad verwisselt kunnen zijn, en een andere pagina die zegt dat de J137 ook op de J138 kan steken, zoals bij mij....
Alles niet zo gemakkelijk voor een 0 in elektronika.

Rensh
Berichten: 150
Lid geworden op: 16 okt 2012, 18:37
Real name: Rens Hooijmaijers

Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door Rensh » 22 feb 2017, 09:05

Er zijn stekkers die parallel over elkaar staan oftewel verwisseld kunnen worden zonder dat er een probleem is. Stekkers hebben een key, oftewel als hij past is de kans heel heel groot dat hij daar ook hoort.

Handleiding vd de no fear is te downloaden.

Als na een spel alles weer uit is kun je denken aan een contactprobleem. Kast vibreert tijdens spelen en contact gaat los. Verder wordt de boel warm. De GI stekker, is deze gewoon wit of al zwart aan het worden? Vaak verbranden die stekkers over tijd. Dan zie je een pruloplossing zoals op mijn foto (ondertussen fatsoenlijk opgelost).
Momenteel in de gameroom aanwezig: TBL, GZ premium, ACDC premium, TWD LE, JP pro

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 22 feb 2017, 09:32

Bedankt Rens, de manual heb ik al een tijd geleden afgedrukt , en mij daarop gebaseerd om verder te geraken.
Gisteren avond was ik het beu, maar straks neem ik het terug op, en bekijk ik de stekker van dichter bij.

rodge
Berichten: 173
Lid geworden op: 21 mei 2014, 07:33
Real name: Roger
Locatie: Belgium

Re: Gi/ left playfield _No Fear

Bericht door rodge » 23 feb 2017, 20:36

Deze mag dicht, het probleem van de slingshot verlichting is niet meer opgedoken, en de left playfield GI bestaat maar uit 1 lampje dat stuk was :whisling:
Fijne avond aan iedereen

Plaats reactie