Ik stel me er altijd vragen bij als iemand af komt met 'de beste' of 'meest geschikt' als of er maar 1 goede is..
(zelfde als wanneer beginners vragen wat 'de beste' is als hun eerste flipper, daar is ook niet op te antwoorden)
Enfin ik vind het wel goed dat je ons er aan herinnert van voorzichtig te zijn en dat goedkope meters niet altijd even betrouwbaar zijn, maar doen alsof dat de enige echte bruikbare is lijkt me dan ook weer overdreven en komt wat elitair / betuttelend over. Er zijn voldoende andere meters die ook goed zijn.
Ik heb ook al met multimetertjes van 5 of 10 euro gewerkt en zijn ook bruikbaar.
Belangrijkste dat ik daarbij heb gemerkt is van altijd te controleren dat de batterij nog goed is.
Rare metingen had ik soms omdat de batterij bijna leeg was.. maar niet omdat de meter op zich niet bruikbaar of zo onbetrouwbaar is.
Kennis van wat je meet en met je materiaal kunnen omgaan is belangrijker dan bv een dure dmm te kopen en geen idee te hebben wat je doet.
Je dmm altijd goed instellen: weten of je AC of DC gaat meten. Een idee hebben van de spanning die je gaat meten en je meter altijd hoger zetten en de range naar beneden zakken.
En altijd extra voorzichtig zijn als je bv aan het soundboard of dmd driver board werkt ivm de hoogspanning en de condensatoren erop (en bv lang genoeg wachten tot die ontladen zijn).
Ik denk dat beginners meer aan zo'n tips hebben dan gewoon aan 'koop deze dmm en stop de meetpennen waar je wil want het kan geen kwaad'