Stap 1: schuren van de kast en kopkast

Check zeker eens Rubbol BL Satura verf van Sikkens. Je kan die in potjes van een halve liter laten mengen in de winkel zelf. Ik heb al veel verschillende verven geprobeerd, maar deze is echt ongelooflijk.Mooseman schreef:Samengevat --> ...geen spuitbussen gebruiken.
Mooseman schreef:Volgende lessons learned:
1. Ik heb houtvuller gebruikt --> niet doen want wordt keihard en moeilijk te bewerken, zou ook durven loskomen. Best van de 2 componenten vuller voor auto's gebruiken
2. Grondlaag heb ik met een primer gespoten (duur spul) maar beter gewoon goed grondverf met de rol gebruiken.
3. Licht schuren tussen de grondlaag en de dekkingslaag en vooral goed afstoffen en ontvetten. --> dit was bij mij de grootste killer waardoor de stencil verwijderen (kleeft zéér goed) een probleem was dat de dekkingslaag mee kwam. Best ook ligt schuren tussen de verflagen.
4. Als je de stencils licht warm maakt komen die makkelijker los, geleerd van een carroserie man.
5. Met spuitbussen leg je soms de laag te dik, ook zit er in de acryl verf toch gevaar in dat het gaat vechten met onderlaag die nochtans ook acryl is, denk door de aerosol bazaar die erin zit. Als je spuit is het beter met compressor en goede verf. Ik heb een rol gebruikt en 4 dunne lagen gelegd om zwart te dekken. Na uw laatste laag wacht je best tot het droog is maar gaat vrij vlug met acryl verf en dan onmiddellijk de stencil verwijderen.
Samengevat --> goede vuller, kan kan je fijner werker, lichtjes schuren tussen verflagen, goed afstoffen en met white spirit ontvetten, geen spuitbussen gebruiken.
Same here.MeesterPieter schreef:bij mij doen de foto's het niet
Amai een mens zou voor minder content zijnMooseman schreef:Ben vrij tevreden voor mijn eerste keer