The Dirty Diner

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: The Dirty Diner

Bericht door zwartepanter » 02 apr 2013, 08:21

Nice, geeft me moed... zucht... (opnieuw) om ook mijn AFM af te werken en WW.

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 08 apr 2013, 21:55

En zo ziet de deur eruit nadat ze opnieuw gespoten is. De spikkels die je ziet zijn de oude nog... Ik heb niet echt voldoende geschuurd. :( Maar bon, 't is niet dat het lelijk is zo...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dan maar geprobeerd zelf nieuwe spikkels na te maken, en da's eigenlijk echt niet goed gelukt. Ik heb lang getwijfeld of ik helemaal opnieuw zou beginnen, maar toen alles helemaal droog was, bleek het toch nog mee te vallen. Ik ga het zo laten...

Dan de deur terug in mekaar gezet, maar eerst... Zelf nieuwe kaartjes gemaakt (want de oorspronkelijke die er in zaten waren er van Duitse Mark).

Afbeelding

Afbeelding

Als de deur vervolgens terug in mekaar, zit, ziet die er toch wel goed uit.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tot zover de muntdeur.

Ohja, wat ik ook nog gedaan had is het display panel schoongemaakt. Dat had heel wat (oppervlakkige) krassen en die heb ik sterk kunnen verminderen met behulp van Commandant.

Afbeelding

En dit is het volgende... De kopkast die ligt te wachten op een totale restauratie...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Stay tuned!
No shirt. No shoes. No pinball.

markske
Real name: mark

Bericht door markske » 08 apr 2013, 23:09

die muntdeur mag gezien worden !
ik kan niet wachten tot de volgende update :wait:
old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 09 apr 2013, 08:47

Toch goed gelukt Kristof!

diesel64

Bericht door diesel64 » 13 jul 2013, 20:33

Bon. Schandalig lang geleden dat ik nog aan mijn Diner gewerkt heb. De tijd ontbreekt me om me er nog veel mee bezig te houden.

Maar! Vandaag toch de ganse dag kunnen werken. En vorig weekend ook een beetje. Hier alvast een update. Eindelijk!

Dus... hier waren we. De kopkast lag (al maanden) te wachten om onder handen genomen te worden...

Afbeelding

Die witte strepen die je ziet zijn restanten van plakband (dus geen krassen). Eerst die weggeschrobt en dan ook die sticker eraf gehaald. Geen Duits op mijn flipperkasten. :mrgreen:

Afbeelding

Afbeelding

Dan... mijn nieuwe aanwinst even het beste van zichzelf laten geven...

Afbeelding

Afbeelding

De originele tekst ga ik proberen te bewaren, net zoals deze twee stickers:

Afbeelding

Ja, ik weet dat het belachelijk is en dat die grote sticker zwaar vergeeld is, maar ik wil op zijn minst één sticker op mijn kast origineel laten. :mrgreen:

Dan de zijkanten... Ook het artwork ga ik proberen redden. Maar eerst moest het gekuist worden. Ik had me er al bij neergelegd dat het wit enorm vergeeld was en dat ik dit niet terug in originele staat zou krijgen. Maar... bij het kuisen merkte ik dat de kleur beter werd...

Dan maar eventjes hard geschrobt met magic eraser en Arcadia's Magic Cleaner en hopla. Het bleek allemaal sigarettenaanslag te zijn...

Afbeelding

Er is wel nog werk aan dit artwork, maar dat is voor later...

Afbeelding

Dan het artwork op de zijkanten mooi afgeplakt en de zwarte randen opgeschuurd.

Daarna bijplamuren. Sommige hoeken waren er echt enorm slecht aantoe nadat al het mulle hout verwijderd was...

Afbeelding

Deze heb ik zelfs vast moeten nagelen, want de ganse hoek begon los te komen.

Afbeelding

Afbeelding

Plamuren...

Afbeelding

Afbeelding

Mocht je denken dat ik hier aan het proberen ben houtnerven weg te werken: dat is niet het geval. :mrgreen: 't Is gewoon wat barsten vullen..

Afbeelding

Afbeelding

Dan een impressie van de hoeken na meerdere lagen plamuur en vlakschuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En tenslotte dan alle artwork mooi afgeplakt en de achterzijde, bovenzijde, randen en hoeken al in een nieuw jasje verf gezet.

Afbeelding

Afbeelding

De verf is hier nog nat, dus dat kleurverschil rond de tekst gaat normaal gezien nog wel weg.

Afbeelding

Afbeelding

En zo zien die hoeken er dus nu uit (vlak onderaan in beeld is nog niet geverfd)...

Afbeelding

Zo... en nu hopen dat de volgende update niet meer zo lang op zich laat wachten. :mrgreen:

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 13 jul 2013, 20:51

Ik had hetzelfde gedaan met mijn tomcat backbox. Als je nog een laag lak (ik had eierlak) over de tekst en de rest smeert dan vaagt het kleurverschil vanzelf weg, en je lak wordt nog eens extra beschermd.
Mooie restauratie, ga je het artwork aan de zijkant nog airbrushen?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Bericht door HarrieD » 13 jul 2013, 20:54

Waarom verf je overigens de onderkant van de kopkast niet mee?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

sake
Real name: Sake

Bericht door sake » 13 jul 2013, 22:29

Goed bezig hoor! Ik hoop op een spoedige update :)
in play: TAF
in progress: HS2
wishlist: MM

zwartepanter

Bericht door zwartepanter » 14 jul 2013, 09:45

Nice!

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 14 jul 2013, 12:45

Very nice! Zoals altijd! Hoeken zijn mooi geworden :respect: :good:
Afwerken met een laag matte vernis maskeert overgangen tussen herschilderd en origineel zwart rond de bedrukking. Enfin, doe ik toch... :ugeek:

geertvdp
Real name: Geert Vanderpijpen

Bericht door geertvdp » 16 jul 2013, 13:27

Mag ik even vragen: dat plamuren op de kopkast, is dat met mastiek of met een ander produkt?
Eigenaar: Whirlwind

diesel64

Bericht door diesel64 » 16 jul 2013, 16:50

Bedankt iedereen voor de positieve commentaren!
HarrieD schreef:Ik had hetzelfde gedaan met mijn tomcat backbox. Als je nog een laag lak (ik had eierlak) over de tekst en de rest smeert dan vaagt het kleurverschil vanzelf weg, en je lak wordt nog eens extra beschermd.
g94 schreef:Afwerken met een laag matte vernis maskeert overgangen tussen herschilderd en origineel zwart rond de bedrukking. Enfin, doe ik toch... :ugeek:
Dat was inderdaad nog het plan.
HarrieD schreef:Mooie restauratie, ga je het artwork aan de zijkant nog airbrushen?
Ja.
HarrieD schreef:Waarom verf je overigens de onderkant van de kopkast niet mee?
Omdat die origineel van de fabriek uit ook niet geverfd is. ;)
Waarom zou ik die meeverven? Die is grotendeels bedekt en niet zichtbaar. Bovendien is er de productiedatum van het cabinet in gestempeld en dat wil ik niet kwijt.
geertvdp schreef:Mag ik even vragen: dat plamuren op de kopkast, is dat met mastiek of met een ander produkt?
Dat is gedaan met Polyfilla houtvulpasta.

Let op: Het is de eerste keer dat ik dit product gebruik. Ik kan dus (nog) geen enkele ervaring geven over hoe het zich op lange termijn gedraagt. Wat ik wel kan zeggen is dat het goed werkbaar, schuurbaar en te oververven is. In het begin is het wel wat wennen want het is nogal stevig en droogt vlug op.

diesel64

Bericht door diesel64 » 18 jul 2013, 06:57

Ik ben er ondertussen in geslaagd mijn eigen vraag van een jaar geleden te beantwoorden...
diesel64 schreef: Heeft iemand een idee waar dit kaartje oorspronkelijk voor gediend heeft? Dat lag gewoon los in de kopkast...

Afbeelding
Wel, toen ik foto's aan het bewonderen was van een NIB Road Show, kwam ik deze foto's tegen:

Afbeelding

Afbeelding

Dus blijkbaar is dat een stukje hout dat het insert panel vastzet tijdens het verzenden. Wel grappig dat na al die jaren dat papiertje nog steeds gewoon in de kopkast lag...

Dat verklaart ook het extra gaatje in het insert panel, helemaal onderaan in het handvat / slotje:

Afbeelding

Plaats reactie