En wat ik ook heel leuk vind is dat kennelijk heel veel mensen bezig zijn om zelf kasten te ontwikkelen. Het is jaren zo geweest dat Stern de enige was, maar nu lijkt dat niet voldoende te zijn. Bijv. BBB, P-Roc, JJP, New Canasta en er zijn ook mensen die voor de hobby zelf iets ontwikkelen. Dat op zich vind ik al heel positief, dat zou de flipperkast nog wel eens tegen uitsterven kunnen beschermen.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
Het gaat hier niet om een touch-screen, maar om een ander ball-tracking systeem, dat je terug kan laten zien op het touchscreen. Je zou in theorie zo ook kunnen zien waar de bal is en met magneten de ball gericht kunnen beinvloeden ipv bv. een LCD gebruiken (maar een LCD is leuker).
Erg mooi bedacht en uitgevoerd. Ik ben benieuwd wat er op langere termijn uit komt aan toepassingen op deze machine.
Op zich een leuk uitgangspunt om inderdaad eens iets nieuws te verzinnen. Ik hoop alleen niet dat het teveel richting de P2000 kasten gaat, want het probleem met die kasten vind ik toch wel het repeterende karakter van de opbouw van het spel (steeds loop je vanaf starten game door dezelfde levels in min of meer dezelfde volgorde). En hopelijk kan men de productiekosten een beetje in de hand houden met zo'n relatief duur scherm in het speelveld.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Cenobyte schreef:Ik hoop alleen niet dat het teveel richting de P2000 kasten gaat, want het probleem met die kasten vind ik toch wel het repeterende karakter van de opbouw van het spel
Ik denk dat als de designers daar een beetje aan gewend zijn dat dat echt wel in orde gaat komen. Helaas hebben ze daar bij p2k de kans niet toe gehad.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
En om dat in goede banen te leiden hebben ze blijkbaar een menselijke variant van De Hulk in dienst genomen om het grafisch design te doen. Die kan supercool artwork tekenen door gewoon kwaad naar het scherm te kijken...
diesel64 schreef:Maar eerlijk gezegd... de vernieuwingen op deze kast zijn gewoonweg awesome!
Check ->
Die flipperanimatie vind ik dan weer niet zo bijzonder. Zoveel rare toeren uithalen om de flippers van kleur te laten veranderen haalt volgens mij toch de productie niet. En zie je dat de flipper met een ijzeren stokje op afstand wordt bediend? Dat geeft niet echt een goede flipperervaring.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Cenobyte schreef:Die flipperanimatie vind ik dan weer niet zo bijzonder. Zoveel rare toeren uithalen om de flippers van kleur te laten veranderen haalt volgens mij toch de productie niet.
Cenobyte schreef:En zie je dat de flipper met een ijzeren stokje op afstand wordt bediend? Dat geeft niet echt een goede flipperervaring.
Dat kun je toch onmogelijk concluderen op basis van een filmpje en zonder het in 't echt te voelen? Bovendien beweren ze er heel veel werk in gestoken hebben om de "feel" goed te krijgen. En de mechanismen hebben naar 't schijnt minder bewegende onderdelen dan klassieke flippermechanismen. Bovendien zouden ze ook makkelijker te onderhouden zijn. Dus... ik vind jouw conclusie toch wat voorbarig en ik zou daar nog mee wachten totdat de kast in productie is en je ze in 't echt hebt kunnen zien en voelen.
diesel64 schreef:Dat kun je toch onmogelijk concluderen op basis van een filmpje en zonder het in 't echt te voelen? Bovendien beweren ze er heel veel werk in gestoken hebben om de "feel" goed te krijgen. En de mechanismen hebben naar 't schijnt minder bewegende onderdelen dan klassieke flippermechanismen. Bovendien zouden ze ook makkelijker te onderhouden zijn. Dus... ik vind jouw conclusie toch wat voorbarig en ik zou daar nog mee wachten totdat de kast in productie is en je ze in 't echt hebt kunnen zien en voelen.
Die conclusie is inderdaad gebaseerd op de beelden die ik zie en dus wellicht wat voorbarig. Maar als ik zie wat voor mechaniek er achter recente flippers steken en hoe mensen nog steeds liggen te zeuren over het "gevoel" van bijvoorbeeld Stern of Gottlieb flippers, die toch echt wel een stuk beter in elkaar steken dan dit geval met een bediening via een stukje ijzerdraad, dan weet ik genoeg
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Cenobyte schreef:Die conclusie is inderdaad gebaseerd op de beelden die ik zie en dus wellicht wat voorbarig. Maar als ik zie wat voor mechaniek er achter recente flippers steken en hoe mensen nog steeds liggen te zeuren over het "gevoel" van bijvoorbeeld Stern of Gottlieb flippers, die toch echt wel een stuk beter in elkaar steken dan dit geval met een bediening via een stukje ijzerdraad, dan weet ik genoeg
Wel, het is niet echt duidelijk op die video of dat echt "een stukje ijzerdraad" is. Het kan even goed een zeer sterk stangetje zijn. Dat zullen we nog moeten afwachten.
Bingovit schreef:Zijn dat wel beelden van de 'echte' flipper want ziet er gewoon een computeranimatie uit volgens mij
Ja hoor. De flippers zijn doorschijnend en de animatie wordt afgespeeld op het LCD scherm dat er onder zit. Cool gevonden, eigenlijk!
Ik sluit mij voor de rest aan bij Diesel. Elk nieuw idee kan leuk zijn. Wat ik bv. zelf niet snap is dat er nog niemand op het idee gekomen is (of toch niet uitgevoerd) om laserstralen te gebruiken op een speelveld. Kost 3 keer niets en je kan er fantastische dingen mee doen IMO. Bv door een serie droptargets neer te schieten waar een spiegeltje achter zit en je moet zo de straal geleiden over heel het speelveld. Of nog beter : door op "iets" te schieten draait het spiegeltje de straal een andere richting uit.
Ik juich ook alle ontwikkelingen toe hoor, maar het moet wel een ontwikkeling zijn die betaalbaar is en wezenlijk iets toevoegt aan de flipper ervaring.
StevenQuintijn schreef:Wat ik bv. zelf niet snap is dat er nog niemand op het idee gekomen is (of toch niet uitgevoerd) om laserstralen te gebruiken op een speelveld. Kost 3 keer niets en je kan er fantastische dingen mee doen IMO. Bv door een serie droptargets neer te schieten waar een spiegeltje achter zit en je moet zo de straal geleiden over heel het speelveld. Of nog beter : door op "iets" te schieten draait het spiegeltje de straal een andere richting uit.
Ik vermoed dat het gebruik van lasers veel haken en ogen heeft. Op de Amerikaanse markt zijn de consumenten enorm bescherm en moet er bijvoorbeeld al een waarschuwingssticker op een CD-speler. Verder is een laser totaal onzichtbaar als er geen rook aanwezig is. Dus men moet alles op het speelveld al in de rook zetten met een kleine fogger om de laserstraal te kunnen zien En ik zie ook wel problemen voor het secuur afstellen van de spiegels om te zorgen dat de lasers blijven raken.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Cenobyte schreef:Verder is een laser totaal onzichtbaar als er geen rook aanwezig is. Dus men moet alles op het speelveld al in de rook zetten met een kleine fogger om de laserstraal te kunnen zien
Naar 't schijnt is er een nieuwe fabrikant in de omgeving van Eke die daarmee volop aan 't experimenteren is