luchtbellen onder mylar.
luchtbellen onder mylar.
Weet er iemand iets op dit probleem ?
Ik heb bij mijne whirlwind op sommige plaatsen luchtbellen, en eigenlijk zitten ze allemaal bij een insert.
wat kan ik daar aan doen ?
Ik heb bij mijne whirlwind op sommige plaatsen luchtbellen, en eigenlijk zitten ze allemaal bij een insert.
wat kan ik daar aan doen ?
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
- Turalyon
- Real name: Gabriël
Re: luchtbellen onder mylar.
Mylar er (voorzichtig!) af halen met föhn, lijmresten met stickerverwijderaar, speelveld poetsen
Nieuw mylar is bij normaal gebruik niet nodig
Nieuw mylar is bij normaal gebruik niet nodig
Pins: SS, T2, LOTR
Gone: Dr Who
Gone: Dr Who
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Inderdaad de enige oplossing is de mylar te verwijderen. Hier vind je een topic met wat uitleg. Maar begin er maar aan als het écht heel erg is en probeer genoeg informatie te vinden over hoe dit te doen. Het kan een delicate onderneming zijn: vooral bij oudere speelvelden durft de bedrukking van de inserts meekomen en dan ben je verder van huis...
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Vergeet niet dat Whirlwind geen diamondplated speelveld heeft. Ik zou freeze spray aanraden.
No shirt. No shoes. No pinball.
is het dan ook niet beter dat ik mijn speelveld laat clearcoaten ??
Bwa. Je kan dat doen...
Maar eigenlijk is dat niet echt nodig voor normaal thuisgebruik hoor. Als je het speelveld tijdig eens poetst en af en toe misschien eventjes waxt, zal het normaal gezien niet verder beschadigd worden hoor.
Clearcoaten zou ik enkel aanraden wanneer je echt de moeite doet om een zeer grondige restauratie te doen.
Maar eigenlijk is dat niet echt nodig voor normaal thuisgebruik hoor. Als je het speelveld tijdig eens poetst en af en toe misschien eventjes waxt, zal het normaal gezien niet verder beschadigd worden hoor.
Clearcoaten zou ik enkel aanraden wanneer je echt de moeite doet om een zeer grondige restauratie te doen.
- jay-jay
- Real name: john van gemeren
- Contacteer:
SYS11 en dan zeer zeker de WW =problemen.
Mylar eraf = insertdecals er ook af
Mylar eraf = insertdecals er ook af

Hmmmmmm.......Oooooh moet zo.........
hmm dus ik blijf er beter af ?
maar ik zit net ook met nog 1 probleem.
1 insert zit niet meer gelijk met het speelveld, maar steekt er wat uit.
tgaat oçver de insert aan het compas met de letter N.
en die zit natuurlijk in het midden van mijn veld.
maar ik zit net ook met nog 1 probleem.
1 insert zit niet meer gelijk met het speelveld, maar steekt er wat uit.
tgaat oçver de insert aan het compas met de letter N.
en die zit natuurlijk in het midden van mijn veld.
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Idd, zelf ook de ganse mylar van mijn WW eraf gehaald, sommige bedrukking komt zeker mee!!! Heb ook 3 inserts die erbovenuit steken, zou normaal allang gedaan zijn...
door omstandigheden dus nog niet.

spijtig, met welke methode heb je het gedaan ?
kvind het echt niet uitzien zo.
kvind het echt niet uitzien zo.
Weet je, als het mijn WW was, haalde ik de mylar er af... Of er nu bedrukking meekomt of niet.
Insert decals zijn immers wel te fixen. Of je nu zelf nieuwe print of voor een dergelijke oplossing gaat:
http://www.benl.ebay.be/itm/WHIRLWIND-P ... 460365ec26
Die keuze maak je zelf, afhankelijk van hoe ver je wilt gaan in het herstellen.
Hiermee wil ik wel niet bedoelen: "loop naar je WW en scheur die mylar er af"! Maar het ziet er niet naar uit dat je dat van plan bent, aangezien je toch raad vraagt en opzoekingen doet.
In mijn topic over mijn Motordome speelveld staat ook wat over mylar verwijderen (en dat was een zéér delicaat speelveld). Misschien helpt dat jou ook wat?
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=1095
Insert decals zijn immers wel te fixen. Of je nu zelf nieuwe print of voor een dergelijke oplossing gaat:
http://www.benl.ebay.be/itm/WHIRLWIND-P ... 460365ec26
Die keuze maak je zelf, afhankelijk van hoe ver je wilt gaan in het herstellen.
Hiermee wil ik wel niet bedoelen: "loop naar je WW en scheur die mylar er af"! Maar het ziet er niet naar uit dat je dat van plan bent, aangezien je toch raad vraagt en opzoekingen doet.
In mijn topic over mijn Motordome speelveld staat ook wat over mylar verwijderen (en dat was een zéér delicaat speelveld). Misschien helpt dat jou ook wat?
http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=12&t=1095
Dat zou idd ook een mooie oplossing zijn. en dan ook best in clearcoat zetten.
Maar ik zal je topic eerst lekker volgen vooraleer ik er in vlieg
Maar ik zal je topic eerst lekker volgen vooraleer ik er in vlieg

Ik zeg het: clearcoaten is niet per se nodig voor thuisgebruik. Het hangt er allemaal van af hoe ver je wilt gaan met de restauratie. Bovendien zorgt een clearcoat voor toch heel wat extra kosten (maar vooral) een hoop extra werk omdat het speelveld volledig kaal moet.
Die decals die je koopt online zijn sterk genoeg om het wel een tijdje uit te houden zonder clear. Op mijn Diner waren er zo drie inserts vervangen. Ik had het bij aankoop niet eens gemerkt en zag het pas achteraf toen ik thuis het speelveld grondig onder de loep nam.
Anyway, 't is jouw keuze. De restauratie van mijn Motordome speelveld heeft serieuze vertragingen opgelopen maar ik ben van plan normaal gezien dit weekend de eerste lagen clearcoat te zetten. Als er niet wéér iets tussen komt, natuurlijk...
Die decals die je koopt online zijn sterk genoeg om het wel een tijdje uit te houden zonder clear. Op mijn Diner waren er zo drie inserts vervangen. Ik had het bij aankoop niet eens gemerkt en zag het pas achteraf toen ik thuis het speelveld grondig onder de loep nam.
Anyway, 't is jouw keuze. De restauratie van mijn Motordome speelveld heeft serieuze vertragingen opgelopen maar ik ben van plan normaal gezien dit weekend de eerste lagen clearcoat te zetten. Als er niet wéér iets tussen komt, natuurlijk...

- zwartepanter
Ik heb die decals o.a. ook, en toch moét er een bescherming op zei de brave man onder de vorm van clearcoat of mylar 

- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Ik zou de mylar erop laten.
De omhoogstekende insert onderaan verwarmen met haardroger. Terug naar beneden druk met een vlak oppervlak (vb houtblok) en wat nieuwe lijm laten tussenlopen onderaan aan de randen.
De omhoogstekende insert onderaan verwarmen met haardroger. Terug naar beneden druk met een vlak oppervlak (vb houtblok) en wat nieuwe lijm laten tussenlopen onderaan aan de randen.
IFPA Country Director Belgium
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
+1 wat David zegt, is ook wat ik zou doen.
Zeker als de mylar verder nog vrij mooi is.
Enkel mylar afhalen wanneer hij echt heel slecht is (en de kast bijna onspeelbaar is of er echt niet uitziet), of
als je er echt heel veel tijd en werk er wil in steken en het speelveld verder perfect is, dan kan je het wel clearcoaten en er een topkast van maken.
Maar is het een gemiddeld kaske met normale gebruikssporen op speelveld en cabinet, wat plastics met een hoekske af, ... best niet te veel kosten aan doen en geld in steken, gewoon zien dat je er goed kan op spelen
My 2 cents
Zeker als de mylar verder nog vrij mooi is.
Enkel mylar afhalen wanneer hij echt heel slecht is (en de kast bijna onspeelbaar is of er echt niet uitziet), of
als je er echt heel veel tijd en werk er wil in steken en het speelveld verder perfect is, dan kan je het wel clearcoaten en er een topkast van maken.
Maar is het een gemiddeld kaske met normale gebruikssporen op speelveld en cabinet, wat plastics met een hoekske af, ... best niet te veel kosten aan doen en geld in steken, gewoon zien dat je er goed kan op spelen

My 2 cents

http://www.flippers.be Flipperkast basics voor beginners
thoja vrij mooi op sommige plaatsen maar waar het kompas zit, zit het vol van de luchtbellen en inserts die wat uitsteken.
ook is er nog eens een decal op geplaast geweest rond de draaischijven ( op de mylar dus )
als mijne bal in de buurt van dat kompas komt durft hij wel plots van richting veranderen.
Ik zal eens proberen wat deftige foto's te maken.
PS, waar bestellen jullie lichtjes ? heb er momenteel 5 die het niet meer doen.
ook is er nog eens een decal op geplaast geweest rond de draaischijven ( op de mylar dus )
als mijne bal in de buurt van dat kompas komt durft hij wel plots van richting veranderen.
Ik zal eens proberen wat deftige foto's te maken.
PS, waar bestellen jullie lichtjes ? heb er momenteel 5 die het niet meer doen.
- zwartepanter
Kan je bij Carl doen, wipperflinkel, bestofpinball, enz...
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Ik ben dus nieuw op dit forum, en kom de naam Carl regelmatig tegen. Dit in enkel positieve bewoordingen. Kan iemand me vertellen wie Carl is en via welke URL ik bij hem kan bestellen?
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Carl Jacobs: http://www.cedermangameparts.be.
Hij heeft ook een ebay shop.
Maar zijn shop is niet volledig, dus als je iets zoekt dat er niet opstaat, dan bel je hem best. Hij heeft lange tijd vooral Stern onderdelen verkocht, maar doet er sinds recent weer Bally/Williams bij.

Hij heeft ook een ebay shop.
Maar zijn shop is niet volledig, dus als je iets zoekt dat er niet opstaat, dan bel je hem best. Hij heeft lange tijd vooral Stern onderdelen verkocht, maar doet er sinds recent weer Bally/Williams bij.

Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- stEmE
- Real name: Steven Meeussen
Carl is inderdaad 1 van de betere...maar doe letterlijk zoals pascal zegt: bel hem als het er niet bijstaat. Op mails antwoord hij zelden (ik zet dit er niet bij als commentaar op Carl zijn werkwijze, enkel om je even te waarschuwen niet teveel te mailen naar hem. Je zou op den duur beginnen denken dat hij niet 'wil' reageren, maar dat is gewoon zijn manier van werkeng94 schreef:Carl Jacobs: als je iets zoekt dat er niet opstaat, dan bel je hem best

Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Probleem is wel dat de luchtbellen blijven bestaan. In mijn Funhouse resulteert dit regelmatig in ballen die van richting veranderen. Erg irritant.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
- p_treintje
- Real name: Joeri Stroobants
Raar mijn mails naar hem worden altijd binnen de 2 dagen beantwoord, kan ook geluk zijn natuurlijk.stEmE schreef: Carl is inderdaad 1 van de betere...maar doe letterlijk zoals pascal zegt: bel hem als het er niet bijstaat. Op mails antwoord hij zelden (ik zet dit er niet bij als commentaar op Carl zijn werkwijze, enkel om je even te waarschuwen niet teveel te mailen naar hem. Je zou op den duur beginnen denken dat hij niet 'wil' reageren, maar dat is gewoon zijn manier van werken)
Joeri is my Name and Pinball is my Game.
Ja idd, bij mijn whirlwind is dit dus ook zo.HarrieD schreef:Probleem is wel dat de luchtbellen blijven bestaan. In mijn Funhouse resulteert dit regelmatig in ballen die van richting veranderen. Erg irritant.
en als je dan net heel goed bezig bent met spelen kan dit soms echt frustrerend zijn.
Ok mensen ik will sommige hun mening.
Is het de moeite om een whirlwind speelveld volledig opnieuw te laten doen ?
dan bedoel ik mylar er af en een volledige clearcoat erop.
inserts er weer netjes vlak in plaatsen enz...
Of is de kast het niet waard om dat allemaal te doen.
Of een andere optie is.
oude mylar verwijderen en een nieuwe mylar er op.
Is het de moeite om een whirlwind speelveld volledig opnieuw te laten doen ?
dan bedoel ik mylar er af en een volledige clearcoat erop.
inserts er weer netjes vlak in plaatsen enz...
Of is de kast het niet waard om dat allemaal te doen.
Of een andere optie is.
oude mylar verwijderen en een nieuwe mylar er op.