Medieval madness vraagjes
- Wingwalker
- Real name: Kevin Claeys
Medieval madness vraagjes
Ik ben aan het onderhandelen over een MM in redelijk goede staat.
Het is enkel redelijk ver rijden, dus ik heb enkele vragen voor de kenners:
- Er zijn enkele airbrushmods gedaan op de coindoor, speaker pastic en de zijkanten van het kabinet binnenin. Het ziet er wel proper uit, maar ik vraag me af of dit nu net de waarde van de kast omhoog of omlaag brengt?
- Het ziet er naar uit dat het volledige speelveld met mylar bekleed is. Werd dit standaard vanuit de fabriek gedaan? En heeft er iemand ervaring met het verwijderen ervan op een MM? Grote kans op problemen?
- Ziet er iemand schade die mij ontglipt?
Foto's: https://dl.dropbox.com/u/21051006/folder.zip
Het is enkel redelijk ver rijden, dus ik heb enkele vragen voor de kenners:
- Er zijn enkele airbrushmods gedaan op de coindoor, speaker pastic en de zijkanten van het kabinet binnenin. Het ziet er wel proper uit, maar ik vraag me af of dit nu net de waarde van de kast omhoog of omlaag brengt?
- Het ziet er naar uit dat het volledige speelveld met mylar bekleed is. Werd dit standaard vanuit de fabriek gedaan? En heeft er iemand ervaring met het verwijderen ervan op een MM? Grote kans op problemen?
- Ziet er iemand schade die mij ontglipt?
Foto's: https://dl.dropbox.com/u/21051006/folder.zip
TAF | Dogies | IJ (WMS) | WH2O | CFTBL | RS | CV | WOZ ECLE
In memoriam: SC | TS | TZ | MM
Re: Medieval madness vraagjes
ik vind die airbrush dingen rommel
je kan altijd orginele stukken terugzetten en die mod spullen verkopen, brnegt misschien nog aardig watgeld op. ik las toevallig deze week iemand die zo'n coindoor zocht.
die mylar vind ik wat raar uitzien. je ziet hem echt liggen en er zit precies lucht onder. ik vind dat het er niet "orgineel" uiziet maar zlef gedaan. misschien is het wel geen echte mylar en gaat hij makkelijk af. de vraag is dan waarom hij er op zit...
je kan altijd orginele stukken terugzetten en die mod spullen verkopen, brnegt misschien nog aardig watgeld op. ik las toevallig deze week iemand die zo'n coindoor zocht.
die mylar vind ik wat raar uitzien. je ziet hem echt liggen en er zit precies lucht onder. ik vind dat het er niet "orgineel" uiziet maar zlef gedaan. misschien is het wel geen echte mylar en gaat hij makkelijk af. de vraag is dan waarom hij er op zit...
- Wingwalker
Dit vind ik inderdaad ook verdacht, maar langs de andere kant zie ik niet meteen insertschade?
Tis toch allemaal moeilijk in te schatten op foto...
Tis toch allemaal moeilijk in te schatten op foto...
- J.Verheggen
- Real name: Jasper Verheggen
makkelijk, eigenlijk alles wat niet origineel is, verminderd de waarde van een kast, daar wat de een mooi vind, vind de ander spuuglelijk.
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl
www.wipperflinkel.nl
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Waarde omlaag, al moet ik zeggen dat de coindoor best geslaagd is. Ik zou het alsnog niet op mijn kasten doen.. bah.
Vind de mylar wel vreemd, zeker aan de lock inserts. Zeker niet factory!
Voor sommige kasten kon je die wel in sheets kopen met de kastbetreffende vorm, al was dit eerder zeldzaam.
Vind de mylar wel vreemd, zeker aan de lock inserts. Zeker niet factory!
Voor sommige kasten kon je die wel in sheets kopen met de kastbetreffende vorm, al was dit eerder zeldzaam.
IFPA Country Director Belgium
Het hangt natuurlijk af wat ge ervoor moet betalen
volgens mij is die zo rap rap "gerestaureerd", mylar over geplakt hier en daar wat mods en voila, graag 10.000€.
btw,
is die toevallig van nen duitser die een monsterbash wil voor zijn MM? (krijg dan wrs dezelfde foto's
)

btw,
is die toevallig van nen duitser die een monsterbash wil voor zijn MM? (krijg dan wrs dezelfde foto's

Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
de airbrush is wel proper gedaan, maar zelf zou ik het ook niet doen op een kast.
het heeft voor mij ook geen meerwaarde.
Die mylar is idd wel iets raar, op foto's lijkt er lucht onder te zitten.
ik begrijp ook niet waarom men op een mooi speelveld een stuk lelijke mylar op zou leggen !
het heeft voor mij ook geen meerwaarde.
Die mylar is idd wel iets raar, op foto's lijkt er lucht onder te zitten.
ik begrijp ook niet waarom men op een mooi speelveld een stuk lelijke mylar op zou leggen !
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind
zo dnek ik er ook overGunske schreef:volgens mij is die zo rap rap "gerestaureerd", mylar over geplakt hier en daar wat mods en voila, graag 10.000€.
en de fotos zijn niet echt scherp
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Idd, tricky? Betere foto's vragen?
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Op zich hoeft mylar niet een probleem te zijn, ik plak zelf ook boeklon over het speelveld als er beginnende schade is. Dan blijft de kast toch mooier.
Maar deze is toch minder. Ik zou me er geen buil aan willen vallen iig.
Maar deze is toch minder. Ik zou me er geen buil aan willen vallen iig.
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
't kan bijvoorbeeld zijn dat er een nieuwe decal zit tussen de flippers en dat er daarom mylar oid op gekleefd is. Maar je ziet duidelijk verzakte inserts in de catapult area. En de ramps hebben precies toch ook hun beste tijd gehad. Het kasteel is wel proper. Die coindoor is knap gedaan, ikzelf zou het echter niet willen op mijn kast (maar die kan je zeker verkopen). Ik ben het ermee eens dat dit een vlug gerestaureerde MM lijkt. Zo staat bijvoorbeeld de plastiek achteraan waar het speelveld glas inschuift helemaal krom. Of check die rubbers trouwens aan de damsel ramp entry 

P
EDIT: efkes wat aandachtiger gekeken naar de fot'os. Het kasteel is helemaal niet zo proper: het is gewoon een nieuwe voorkant zie ik nu. Maar de rest is minder. En check de shooterlane, die geeft een goeie indicatie van de algemene sleet. En zoals Vincent zegt: die blauwe magic shield is uiteraard een decal...

ik gok op een FransmanGunske schreef:is die toevallig van nen duitser

P
EDIT: efkes wat aandachtiger gekeken naar de fot'os. Het kasteel is helemaal niet zo proper: het is gewoon een nieuwe voorkant zie ik nu. Maar de rest is minder. En check de shooterlane, die geeft een goeie indicatie van de algemene sleet. En zoals Vincent zegt: die blauwe magic shield is uiteraard een decal...
Laatst gewijzigd door g94 op 12 sep 2012, 19:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Moest je nu eens een prijs vernoemen, kan iedereen zijn juiste mening geven. Voor 1000€ mag er best wel wat aan zijn 

Owning; MB
Volgens mij moet het een zeer slecht speelveld zijn, kijk maar naar de magic shield insert, wat niet normaal is.
Als ie maar 1000 kost en ge verkoopt de mods, heb ge uw geld terug.
Ze vragen al 200 voor die merlin met led.
Vincent
Als ie maar 1000 kost en ge verkoopt de mods, heb ge uw geld terug.
Ze vragen al 200 voor die merlin met led.
Vincent
http://www.flippermarkt.de/community/fo ... p?t=116043
stefan kunnen heeft er ook een, en die levert aan huis in belgie
stefan kunnen heeft er ook een, en die levert aan huis in belgie
Het zal toch echt een beetje aan de prijsklasse liggen. Ik zou hier zo tot de 5500 euro, of lager, toch wel zeggen dat de staat naargelang de prijs is.
Als de prijs hoger is zou ik toch wel twijfelen en doorvragen, over die airbrush zou ik me wat minder druk maken, het speelveld baart wat zorgen als ik zo kijk (veel schades zichtbaar bij de diverse scoops e.d., alhoewel de foto''s nogal wazig zijn, zou wat duidelijkere pics vragen).
Die airbrush lijkt me in ieder geval zeker niet waardeverhogend, de mods wel (zoals Merlin). Die sideboards doen ze vaak met decals overigens, maar deze airbrush kan er niet meer af, de meeste MM kopers willen een kast die origineel is, of hooguit mods heeft die zo weer te verwijderen zijn zonder schade om in origineelstaat terug te brengen, zo'n persoon zal geen interesse hebben bij een eventuele verkoop, of in ieder geval de prijs omlaag willen. Overigens vind ik het persoonlijk wel netjes gedaan en best geslaagd.
Mylar is i.e. geval niet origineel en doet je afvragen of het ter bescherming is, of om wat te verbergen.
Als de prijs hoger is zou ik toch wel twijfelen en doorvragen, over die airbrush zou ik me wat minder druk maken, het speelveld baart wat zorgen als ik zo kijk (veel schades zichtbaar bij de diverse scoops e.d., alhoewel de foto''s nogal wazig zijn, zou wat duidelijkere pics vragen).
Die airbrush lijkt me in ieder geval zeker niet waardeverhogend, de mods wel (zoals Merlin). Die sideboards doen ze vaak met decals overigens, maar deze airbrush kan er niet meer af, de meeste MM kopers willen een kast die origineel is, of hooguit mods heeft die zo weer te verwijderen zijn zonder schade om in origineelstaat terug te brengen, zo'n persoon zal geen interesse hebben bij een eventuele verkoop, of in ieder geval de prijs omlaag willen. Overigens vind ik het persoonlijk wel netjes gedaan en best geslaagd.
Mylar is i.e. geval niet origineel en doet je afvragen of het ter bescherming is, of om wat te verbergen.
- Wingwalker
Bedankt voor jullie reacties. Dat van die magic shield overlay had ik nog niet gezien, en baart me inderdaad wat zorgen. De kast komt inderdaad van een fransman, de prijs is nog aanvaardbaar maar ik denk toch dat ik ze laat staan.
Intussen heb ik een andere gevonden: https://dl.dropbox.com/u/21051006/MM2.rar
Wat ik zie: geen drakenvleugels, linker ball guide plastic kapot, precies wat schade net boven de apron op het speelveld (ofwel is dit een reflectie).
En de ophaalbrug is precies weg? Valt die gemakkelijk te vinden?
Intussen heb ik een andere gevonden: https://dl.dropbox.com/u/21051006/MM2.rar
Wat ik zie: geen drakenvleugels, linker ball guide plastic kapot, precies wat schade net boven de apron op het speelveld (ofwel is dit een reflectie).
En de ophaalbrug is precies weg? Valt die gemakkelijk te vinden?
- zwartepanter
En hoeveel vraagt die Fransman?
Inderdaad hoeveel vraagt ie?
Heb anders nog een nieuw speelveld
Heb anders nog een nieuw speelveld

Laatst gewijzigd door May op 13 sep 2012, 17:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- zwartepanter
4000euro
.

- Wingwalker
Hij beweert al een bod te hebben van 5,4k, voor die prijs mag je al wat meer zekerheid hebben vind ik...
Iemand die (zware) gebreken ziet op de 2e kast?
Iemand die (zware) gebreken ziet op de 2e kast?
- zwartepanter
Reflectie... foto's van het kabinet?
kast 2:
verkeerde slingshotplastics
grote transparante ridder plastics op de slingshotplastics zijn weg
geen trol decals
geen drakenvleugels
juiste kleur bumpercaps???
links van de lock ontbreekt een plastic (lange driehoek)
lange smalle plastic op de linker habitrail is weg
staat van kabinet? display? speakerpanel? printen?
staat die ophaalbrug niet half open?
verkeerde slingshotplastics
grote transparante ridder plastics op de slingshotplastics zijn weg
geen trol decals
geen drakenvleugels
juiste kleur bumpercaps???
links van de lock ontbreekt een plastic (lange driehoek)
lange smalle plastic op de linker habitrail is weg
staat van kabinet? display? speakerpanel? printen?
staat die ophaalbrug niet half open?
- RonnyH
- Real name: Ronald H
Volgens mij ontbreekt de ophaalbrug (deur) volledig. Het deurtje ernaast hangt los in zijn sponningkje. Ik zie de catapult plastic ook niet volledig op de foto. Er is ook behoorlijk 'geplakt' om de troll flaps heen. De staat van het hele kasteel is ook niet helemaal goed. Ik persoonlijk zou hier heel goed over nadenken (zeker ook met de opmerkingen hiervoor). Of er moet iets aan de prijs gedaan kunnen worden.
In : TZ, MM, Virtual Pinball Cabinet en ATGames Legend Ultimate Arcade Cabinet
Uit : TA, TAF, IJ
Uit : TA, TAF, IJ
- Wingwalker
Bedankt voor de info. Het kasteelpoortje en brug zijn aanwezeg. Met een nieuwe plasticset houd ik sowieso rekening.
De prijs is heel correct volgens de gekende gebreken, dus ik ga morgen naar de kast kijken!
De prijs is heel correct volgens de gekende gebreken, dus ik ga morgen naar de kast kijken!
- Wingwalker
Kast #2 staat intussen op de zolder! Bedankt voor de tips iedereen.
Translite en printen zijn perfect. De decals hebben wat gebruikssporen.
Het speelveld mist enkele plastics, heeft een plekje in de loop en bij de moat kickout, maar is verder compleet en redelijk ok. Enkele inserts hebben een paar kleine luchtbelletjes, maar geen 'fog' en de bedrukkingen zijn niet beschadigd.
De kast is niet perfect, maar ik denk dat ik prijs-kwaliteit zeker geen slechte zaak gedaan heb.
Gelukkig, anders had ik 1100km voor niets gereden
Translite en printen zijn perfect. De decals hebben wat gebruikssporen.
Het speelveld mist enkele plastics, heeft een plekje in de loop en bij de moat kickout, maar is verder compleet en redelijk ok. Enkele inserts hebben een paar kleine luchtbelletjes, maar geen 'fog' en de bedrukkingen zijn niet beschadigd.
De kast is niet perfect, maar ik denk dat ik prijs-kwaliteit zeker geen slechte zaak gedaan heb.
Gelukkig, anders had ik 1100km voor niets gereden