haunted house

Wat doen intussen de fabrikanten?
Plaats reactie
Gottlieb collector
Real name: thierry

haunted house

Bericht door Gottlieb collector » 02 okt 2012, 14:57

voor de old school liefhebbers die een haunted house bezitten , Pascal Janin is bezig aan de software aan zijn PI-80 board om van een HH multiball te maken . Ook spraak zal er toegevoegd worden via het oude bord maar dan met de de oude SC-01 spraak chip erin. waarschijnlijk zal hij er volgend jaar klaar mee zijn ...
http://www.flippp.fr/special.php?lg=en

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Re: haunted house

Bericht door g94 » 02 okt 2012, 16:51

Die multibal kan leuk zijn, niet zeker of ik spraak zou willen.
Maar goed nieuws voor wie problemen heeft met zijn borden en ze moet vervangen... helaas werken mijn borden perfekt :cry:

Gottlieb collector

Bericht door Gottlieb collector » 02 okt 2012, 16:56

g94 schreef:Die multibal kan leuk zijn, niet zeker of ik spraak zou willen.
Maar goed nieuws voor wie problemen heeft met zijn borden en ze moet vervangen... helaas werken mijn borden perfekt :cry:
Gij durft ! Met een Gottlieb moogt ge nooit gerust zijn :hypno:

diesel64
Real name: Kristof

Bericht door diesel64 » 02 okt 2012, 19:18

g94 schreef:Die multibal kan leuk zijn, niet zeker of ik spraak zou willen.
Ik zou het eigenlijk net andersom willen. Van die multiball ben ik niet zeker of ik dat zou willen, maar de enige reden waarom er geen spraak in Haunted House zit, is omwille van besparingen bij Gottlieb destijds. Er zit zelfs een soundboard in HH dat spraak kan uitsturen (alleen zijn de spraak-gerelateerde chips er niet op aanwezig).

Aangezien ze van plan zijn (voor zover ik begrijp) spraak toe te voegen met behulp van de originele chips, gaat dat wel heel authentiek klinken.
No shirt. No shoes. No pinball.

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 02 okt 2012, 22:46

gottlieb borden zijn prima betrouwbaar te maken, ik snap al die ophef niet zo eigenlijk. HH heeft nooit ondersteuning gehad voor spraak, duw die verschrikkelijk dure spraakchip erin, en je hebt nog geen spraak, simpel, omdat het nooit bij de software is gedaan. Pascal heeft nu zelf wat teksten bedacht en die in de software toegevoegd op een nieuw bordje, alleen snap ik dan weer niet waarom ie dat ^%E^%$^$%&^% enorm dure IC ervoor gebruikt....
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 02 okt 2012, 22:54

J.Verheggen schreef:Pascal heeft nu zelf wat teksten bedacht en die in de software toegevoegd op een nieuw bordje,
ja, in één van die youtube videos kan je zo'n opstart zinnetje horen. Ikzelf vind het maar niks. Maar dat is natuurlijk omdat ik HH gewoon ben zonder spraak. Ook zonder multiball overigens ik vind het prima zo. Ik denk trouwens niet dat een multiball met die 3 speelvelden en 8 flipperbats eigenlijk op zinnige manier te spelen is. :madman:

Gottlieb collector

Bericht door Gottlieb collector » 03 okt 2012, 10:10

En dan ook nog met vier flipperbuttons :madman:
maar als hij er mee klaar is heb ik toch veel zin om deze modifcatie te doen alhoewel het wel een beetje prijzig zal uitvallen.
Op het speelveld moet er dan ook een ballader gemonteerd worden van een GTB multiball (afbraak)

Plaats reactie