Sinds kort ben ik de trotse eigenaar van een STTNG.
Deze is 99.5% werkend. (Actuator van het kleine spoeltje van de Drop-target "down" is afgebroken, maar dat is een fix voor later)
Ik had een vraag over het figuurlijke hete hangijzer in de STTNG.
De 4 spoelen wan het Auxiliary driver board krijgen blijkbaar hun spanning rechtstreeks van het driverboard (J107-1)
Op vele fora lees ik echter het gevaar van de 50V tieback lijn (J4-1 op Auxiliary Driver) en wat er kan foutgaan als die 50V lijn zou breken.
Hierover had ik enkele vragen omdat ik de exacte werking hiervan niet volledig begrijp:
- Waarom kunnen de 2 diverters "locken" als deze 50V lijn breekt
- Waarom locken de andere 2 spoelen "Drop-Up" & "Drop-Down" niet?
- Waarom wordt dit een "50V diode tieback" genoemd?
Daarom wil ik het volgende doen:
- Tieback diodes installeren rechtstreeks op de 4 solenoids die door de Auxiliary 8-driver bediend worden
- De dunne 50V draad (Geel-paars) die aankomt op de drop target verdubbelen en vervangen door een crimp-connector ipv een IDC
- De verbinding van de dunne draad komende van J4-1 vastsolderen aan de rest van de daisy-chain zodat het dunne draadje niet kan loskomen
(Zoals ik al zei is me de bedoeling van de 50V-diode-tieback-lijn niet helemaal duidelijk.)
Groeten, Stan