Boxen set van HighClassPinball

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Gesloten
Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Boxen set van HighClassPinball

Bericht door g94 » 27 jan 2013, 15:54

Met de dooi is het hier lente-opkuis ten huize g94. Ik ben hier oa een boxenset tegengekomen van HighClassPinballs. Vooral de woofer is een monster: ik heb er op de laatste foto ter vergelijking een originele B/W woofer naastgezet.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Wie zijn kast wil pimpen met veel geluid en daar 100€ voor over heeft, die stuurt me een PM. First come, first serve.

P

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6171
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door zwartepanter » 27 jan 2013, 20:19

Kan dit ook in een Sternkast bv.? En is het zo goed als plug en play installatie of komen er andere vaardigheden bij kijken?

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door g94 » 27 jan 2013, 20:42

Ik weet niet van buiten of het bij Stern voor de tweeter en midtones dezelfde connector is als bij een B/W kast (je kan hem op de foto zien). Maar de woofer heeft alleszins dezelfde 2 lipjes.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door g94 » 27 jan 2013, 21:41

Gereserveerd intussen.

Gebruikersavatar
glenn pellis
Berichten: 2362
Lid geworden op: 14 aug 2011, 09:13
Real name: glenn pellis
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door glenn pellis » 27 jan 2013, 21:46

miljaar! daar had ik precies ook wel goesting voor.. moesten ze ni verkocht zijn :whisling:
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who,dolly parton, F-14 tomcat, game of thrones, sttng

Gebruikersavatar
DonJoe
Berichten: 229
Lid geworden op: 30 okt 2011, 10:54
Real name: Jochen L
Locatie: Belgium

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door DonJoe » 27 jan 2013, 23:30

zwartepanter schreef:Kan dit ook in een Sternkast bv.? En is het zo goed als plug en play installatie of komen er andere vaardigheden bij kijken?
Als je een sub (in blijft gelijk welke kast) vervangt door een model dat fysiek groter is (dus in diameter), komt er nog wel wat bij kijken: de bouten komen niet meer overeen, dus je kan die niet zo maar erop zetten + het gat in de kast is uiteraard ook te klein. Daarbij komt soms ook nog dat je woofer te dicht op de kast zit zodat hij de kast raakt als hij in werking is.
Oplossing is meestal een groter gat maken en een tussenstuk fabriceren. Je ziet zo'n tussenstuk op de eerste foto bij 1 van de backbox speakers (omdat die bij B/W niet 2 dezelfde zijn, maar de rechtse is standaard enkel een tweeter).

Dan rest je dus nog 2 mogelijkheden:
- je koopt een kant-en-klaar setje waar deze tussenstuk-adapters bijgeleverd zijn. Probleem is dat ik GEEN ENKELE leverancier in Europa kon vinden (en ik het vertik om een pak kosten te betalen om dat hier te krijgen uit de US of A)
- je vervangt de speakers zelf door even grote modellen.

Toen ik dit allemaal uitgezocht had, heb ik maar beslist voor optie 2 te gaan.

Bij Stern is dit vrij eenvoudig, omdat de backbox-speakers dezelfde zijn, dus je die gemakkelijk door een setje kan vervangen. En de subwoofer, da's dan kwestie van de juiste maat te kiezen.
In mijne TRON LE zit nu:
- backbox: 4", 20W RMS Visaton FR 10 HM breedbandluidspreker 8 Ω
- subwoofer: 8", 75W RMS Visaton subwoofer

Dat is dat wel plug&play, maar het geluid is dan waarschijnlijk niet vergelijkbaar met die set die hierboven staat. Het is uiteraard wel beter dan de standaard speakers (1 iemand omschreef de standaard sub van Stern als "a turd" ;) )
Gameroom: ST:TNG, Sopranos, TRON LE, Tommy, Iron Maiden Pro & MAME Arcade.
Gone: AFM, TOM.

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Boxen set van HighClassPinball

Bericht door g94 » 12 feb 2013, 23:40

Boxen hebben intussen hun weg gevonden naar een Westvlaamse flipperkast :good:

Gesloten