Het is mijn eerste shop/restauratie, dus ik zal tegen de nodige issues aanlopen. De kast is vooral erg smerig. Nadruk zal in eerste instantie liggen op cleanen/tumblen/etc. maar mogelijkerwijs besluit ik de kast in huiskamerstaat te brengen

Zonder zeep en op een mild temperatuurtje, gok ikScaryflippers schreef:stop jij je printplaten in de afwasmachine![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Ik weet niet hoe agressief vaatwasmiddel is, maar in ieder geval agressiever dan gewoon afwasmiddel. Zelf zou ik het niet durven, maar misschien kan het wel geen kwaad...sake schreef:50 graden met een vaatwasserblokje zonder glans en zout. Voor het droogprogramma het spul er uit. Daarna goed droogblazen met perslucht en een föhn. Gaat prima.
Scaryflippers schreef:een stukje hout snijden dat er net in past en goed lijmen met houtlijm daarna bij plamuren met goede hout plamuur en schuren maar![]()
Krater "rond" het vierkante gatg94 schreef: Dat vierkante gat mag niet toe, daar zit de vijs door.
Ik blijf het sowieso vreemd vinden waarom mensen kabelbomen en nu dus ook printen in bad of de vaatwasser gooien.Steven schreef:quote="sake"]50 graden met een vaatwasserblokje zonder glans en zout. Voor het droogprogramma het spul er uit. Daarna goed droogblazen met perslucht en een föhn. Gaat prima./quote]
Ik weet niet hoe agressief vaatwasmiddel is, maar in ieder geval agressiever dan gewoon afwasmiddel. Zelf zou ik het niet durven, maar misschien kan het wel geen kwaad...
g94 schreef:Dat vierkante gat mag niet toe, daar zit de vijs door.
Dus maar laten zoals het is?zwartepanter schreef:En dat zie je uiteindelijk toch niet meer...
Printen kreeg ik met de hand niet goed schoon. Als je alles goed droogt (perslucht, fohn, radiator) kan het m.i. geen kwaad.Richard Baan schreef:Ik blijf het sowieso vreemd vinden waarom mensen kabelbomen en nu dus ook printen in bad of de vaatwasser gooien. Het is niet iets wat ik zou doen.
Welnee. Je kan die verzakking gewoon opvullen met een of andere houtplamuur en daarna vlakschuren. Het zal sowieso een fijn laagje zijn, en er komt nadien nog een decal boven, dus dat zal niet breken, scheuren noch loskomen. Zorg wel dat je dat vierkante gat niet toestopt (en steek er al helemaal geen stukje hout in...) en draai de bout achteraf niet zo hard aan. Ook voor een andere reden: als je dergelijke bouten te hard gaat aandraaien bovenop een decal, dan zal die decal na een tijdje rond die bout loskomen en wat bol gaan staan.sake schreef:Dus maar laten zoals het is?
Denk dat eventueel plamuur uiteindelijk scheurt/breekt bij het aandraaien v/d vijs.