FRESH START!

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
lachgas
Real name: ralph

FRESH START!

Bericht door lachgas » 01 mei 2013, 18:26

hallo allemaal,
mijn naam is ralph de man.
vroeger veel flipperkasten grijs gespeeld in de tijd van de arcadehallen op de kermis.
daarna eigenlijk het flipperen een beetje in de vergetelheid laten raken,totdat ik 3 maanden geleden per toeval weer een twilight zone voor m,n kiezen kreeg.
meteen weer helemaal hooked.
wil nu eigenlijk wat meer te weten komen over de hyperpin/visual pinball kasten.
deze kasten geven me de kans om al die kasten van vroeger nog eens dunnetjes over te doen.
ben benieuwd of iemand hier op dit forum zo,n kast te koop weet of die er misschien 1 voor me kan bouwen,aangezien ik zo A-technisch ben als wat.

gr ralph. :good:

stEmE
Real name: Steven Meeussen

Re: FRESH START!

Bericht door stEmE » 02 mei 2013, 05:28

Welkom hier ralph :pin: :cheers:
Hulp zal je hier wel voldoende vinden :good:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

kris-seeburg
Real name: Kris & Isabel

Bericht door kris-seeburg » 02 mei 2013, 05:40

Welkom Ralph :cheers:

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 02 mei 2013, 08:00

welkom :)

johnware
Real name: John van Gerwen
Contacteer:

Bericht door johnware » 02 mei 2013, 11:05

Welkom Ralph,

Leuk dat je hier even langs komt.
Een kast vinden zal hier best wel lukken.
Ik denk dat je hier zelfs de beste plek hebt gevonden om een goed werkende kast te kunnen schoren.
Echter het bouwen van een kast is wel een grote vraag om dat zomaar te doen en kost je waarschijnlijk een vermogen.

M.vr Gr.
John.
Gehad:
  • - Truck Stop
    - Haunted House
    - CFTBL
    - Demolition Man-Williams, 1994
In bezit:
  • - Tales From The Crypt-Data East,1993
WWW: http://johnware.tk/

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 02 mei 2013, 11:18

Welgekomen Ralph ! :pin:

Voor alle duidelijkheid : om Pinmame/Visual Pinball te spelen, heb je slechts een gewone PC met keyboard nodig he. Je hoeft niet dadelijk zo een volledige virtual pinball machine te hebben of te bouwen. Begin daar misschien mee en als dat computerflipperen je genoeg voldoening geeft ten opzichte van een echte kast, dan kan je eventueel een stap verder gaan. 't Neemt ook alvast minder plaats is... :mrgreen:

Hyperpin heb ik zelf geen ervaring mee, maar als je een volledige Pinmame of Future Pinball ROM/table-set zoekt, daar zullen allicht velen je hier wel kunnen mee helpen.
*** Q is good for you !! ***

geertvdp
Real name: Geert Vanderpijpen

Bericht door geertvdp » 02 mei 2013, 12:21

Welkom Ralph.

Hier vind je alvast een aantal ROMs + installatie-instructies voor de benodigde software.

http://www.vpforums.org/

Voor verdere vragen zal je best een nieuw topic openen, er zijn een aantal fanatics op het forum die je zeker kunnen helpen! Verder kan ik enkel maar eerder commentaar bijtreden: probeer eerst op je PC uit, want het bouwen van zo'n kast (of je het nu zelf doet of niet) is zeker niet goedkoop. Het staat zeker ook op mijn verlanglijstje, maar zal een project zijn voor als ik op pensioen ben denk ik :)
Eigenaar: Whirlwind

Baron Shadow
Real name: Ruud Kooij

Bericht door Baron Shadow » 02 mei 2013, 14:33

Welkom Ralph,

Ik heb er hier ook een staan dus mocht je vragen hebben mag je me ook mailen hoor.

Hier heb je in ieder geval ook een hoop info over de bouw http://www.ericpinball.be/NL_Hyperpin.html

Dit is trouwens als je zoiets wilt bouwen maar als het echt alleen gaat om op de PC te spelen is het een stuk simpeler ;)
Dan kan VPforums je inderdaad goed helpen daar kun je in ieder geval ook de software vinden
Take my advice...I don't use it anyway....

Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.

lachgas
Real name: ralph

Bericht door lachgas » 02 mei 2013, 17:14

dank allen voor het warme welkom en de info... :respect:

het toeval wil dat ik zojuist op marktplaats een hyperpinner ben tegengekomen die echt een mooie kast heeft gebouwd.
ziet er overcompleet uit compleet met verlichting,muntproever 84 tafels geinstalleerd en een ssd waar alle tafels vanaf draaien..hij vraagt 1400 voor de hyperpin,wat me een redelijke prijs lijkt.

graag jullie visie op deze hyperpin......http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr

Plaats reactie