Devil Riders - ramp revival

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Mentara
Real name: Maarten Lemey

Devil Riders - ramp revival

Bericht door Mentara » 11 jul 2013, 19:38

Ik heb een tijdje terug Glenn (Yorkie) zijn Devil Riders overgenomen. Ik was helemaal onbekend met het merk Zaccaria, maar het heeft intussen echt mijn hart veroverd. De kasten zitten kwalitatief echt goed in elkaar, en zijn een stuk gebruiksvriendelijker in demontage vind ik persoonlijk dan andere kasten uit dezelfde periode.

De metalen onderdelen op en naast een speelveld waren in de loop van de tijd (de kast is 30 jaar oud) bevlekt en oneffen geworden. Veel ervaring met restauratie heb ik niet, maar een schuurbehandeling om een geborstelde staal-look te maken zag ik wel zitten. Enige werktuig:

Afbeelding

Demonteren van de stukken, ondertussen het boeltje eronder eens goed kunnen proper maken. Het is echt fijn dat alles zo eenvoudig in elkaar zit bij Zaccaria's.
Afbeelding

De metalen onderdelen zijn ooit gechroomd geweest:
Afbeelding

De linker ramp voor de behandeling:
Afbeelding

De linker ramp is onbehandeld, de rechter is opgeschuurd en opnieuw gemonteerd:
Afbeelding

Wereld van verschil! Dit is enorm budgetair, vrij toegankelijk voor nieuwkomers en het resultaat is echt mooi om te zien achteraf.

Afbeelding
(die vuile bracket onderaan is ondertussen ook al proper gemaakt, kwas die vergeten :D )
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Re: Devil Riders - ramp revival

Bericht door HarrieD » 11 jul 2013, 20:50

Ziet er goed uit. :good:
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 11 jul 2013, 21:20

mooi gedaan. ik gebruik daar schuursponsjes uit de gamma voor..
http://www.flippers.be Flipperkast basics voor beginners

Mentara

Bericht door Mentara » 11 jul 2013, 22:24

flippers.be schreef:mooi gedaan. ik gebruik daar schuursponsjes uit de gamma voor..
Had ik ook al eens geprobeerd, maar ik vind die zo broos, je zit daar voor je het weet door. Vooral als je ze wil gebruiken om bvb een kopje van een schroef mee op de blinken met behulp van een accuboormachien. Dan vind ik die rode lappen iets duurzamer en makkelijker in gebruik.
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Jiggy
Real name: Jiggy

Bericht door Jiggy » 12 jul 2013, 09:12

Als je hierna je ramps nog heel lichtjes polijst is het resultaat nog mooier!
Wel heel lichtjes, anders gaat het teveel eye-candy worden en teveel bling-bling

Mentara

Bericht door Mentara » 12 jul 2013, 10:33

Jiggy schreef:Als je hierna je ramps nog heel lichtjes polijst is het resultaat nog mooier!
Wel heel lichtjes, anders gaat het teveel eye-candy worden en teveel bling-bling
Aja, dat kan ik eens proberen. Ik wou inderdaad de bling bling tot een minimum houden, omdat dat chroom echt storend reflecteert.

rebelish
Real name: Seurinck Jo

Bericht door rebelish » 12 jul 2013, 11:36

bij mijne ToM heb ik ze volledig gepolierd, en ja ze zijn bling bling.
Maar het stoort niet bij de kast, door zijn thema. maar zoals bij den uwe denk ik dat uw keuze beter is.
bij de taf ga ik zo ook niet volledig opblinken, gewoon mooi opschuren.
Pins: Theatre Of Magic / The Addams Family
Gezocht:Terminator 2
Sold: Whirlwind

g94
Real name: Pascal Leroy
Contacteer:

Bericht door g94 » 12 jul 2013, 12:46

Mooi! Maar als je eerst met wat grover schuurpapier (#150 à #180) in de richting van de bestaande lijnen schuurt, dan krijg je bovendien ook dat verschil weg tussen waar de bal gerold heeft en waar niet (nu is dat op je foto's nog te zien). Daarna dan eerst met wat fijner schuurpapier en dan met je schuurwol als je dat wil.

Mentara

Bericht door Mentara » 12 jul 2013, 13:49

g94 schreef:dan krijg je bovendien ook dat verschil weg tussen waar de bal gerold heeft en waar niet (nu is dat op je foto's nog te zien)
Inderdaad, ik heb me daar suf op geschuurd. Alweer wat technieken bijgeleerd hier, bedankt! :)

yorkie
Real name: Glenn Verhoosele
Contacteer:

Bericht door yorkie » 18 jul 2013, 11:30

Nice! Zo ga'k wel nog heimwee krijgen. :lol:

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Bericht door zwartepanter » 23 jul 2013, 15:14

Goed gedaan! :clap:

Mentara

Bericht door Mentara » 23 jul 2013, 18:51

Ondertussen zijn alle metalen onderdelen behandeld, en het ziet er verdraaid goed uit. De kast krijgt er een nieuwe look door. Ik ga 1 dezer eens enkele foto's nemen ervan. Ik heb slechts 3 kastjes staan, maar deze wordt al snel een favoriet. :)

Teta
Real name: Steven Demets

Bericht door Teta » 01 okt 2013, 15:14

Mooi werk Maarten.

Hoe is het met het metalen "doosje" dat je bal van de shooterlane op het speelveld brengt? Die van mij had afgescheurde oogjes.

Afbeelding

Misschien de moeite om eens te controleren.

Teta
I brake for giant cyberhamsters!

Mentara

Bericht door Mentara » 01 okt 2013, 22:29

Eentje van de voorste twee is doorgescheurd. Voorlopig heb ik het zo terug bevestigd. Ik heb de veer van de shooter rod wat ingekort zodat de bal nu aan een lagere snelheid tegen die doos aanvliegt.

Bij mijn Magic Castle had ik meer geluk, daar waren alle oogjes nog intact van die doos.

Hoe heb jij dat opgelost bij jou?

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 02 okt 2013, 07:54

ik los dat altijd op door iets meer eraf te slijpen, en dan 2 carrosserie ringen erop te lassen, die dan weer bij te werken tot het originele model :mrgreen:
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Mentara

Bericht door Mentara » 02 okt 2013, 08:47

J.Verheggen schreef:ik los dat altijd op door iets meer eraf te slijpen, en dan 2 carrosserie ringen erop te lassen, die dan weer bij te werken tot het originele model :mrgreen:
Daarom heb ik dus massas spijt dat ik geen technische school heb gevolgd destijds. Ik moet alles van nul aanleren. Tot vorig jaar wist ik het verschil nie eens tussen gelijkstroom en wisselstroom. Allez hop,ik ga maar eens googlen naar "How to weld" :D

J.Verheggen
Real name: Jasper Verheggen

Bericht door J.Verheggen » 06 okt 2013, 13:22

ik heb ook geen technische opleiding hoor, ben alleen van nature handig aangelegd...
Zonder relais is er geen bal aan.
www.wipperflinkel.nl

Plaats reactie