Glazen plaat

Verhalen en vragen over het visueel onderhouden en verbeteren van flippers
Plaats reactie
Earl Vego
Real name: Tom

Glazen plaat

Bericht door Earl Vego » 29 jul 2013, 15:30

Beste mensen,

Vraagje over de glazen plaat boven het speelveld. Ik heb een bally space invaders. Is de glazen plaat gewoon enkel glas van bij de glashandelaar of is dit speciaal glas? Er zijn een beetje krassen in...

Mvg.
Tom

ivang
Real name: Ivan Geentjens

Re: Glazen plaat

Bericht door ivang » 29 jul 2013, 15:38

In theorie kan daar een 'gewone' glasplaat in, maar veiligheidshalve zou ik er toch maar een geharde glasplaat in steken.
Deze kan je kopen bij de gekende handelaars, of bestellen bij de glashandel (let dan wel goed op de maten, eens gehard (=gebakken) kan je dat glas niet meer versnijden)

Earl Vego
Real name: Tom

Bericht door Earl Vego » 29 jul 2013, 15:42

Amai, zo'n snelle reactie. Machtig dit forum!

Heb inderdaad al gekeken bij wipperflinkel.nl, maar ze verzenden dit niet (wat eigenlijk wel te begrijpen is)...

Heb best wel goeie connectie met de lokale glaswinkel. Kzal daar eens informeren naar de prijs.

Thanks

Jiggy
Real name: Jiggy

Bericht door Jiggy » 29 jul 2013, 16:52

Ik raad ten zeerste een gewone glasplaat af...

Er is een rede dat hiervoor normaliter veiligheidsglas op zit. Gewoon glas kan breken en dat wil je echt niet op je speelveld krijgen.
Maar de grootste rede is dat bij het in en uitschuiven van het glas na korte tijd het glas aan de randen en hoeken al gaat splinteren en afslijten, en dat komt allemaal op je speelveld.

Cenobyte
Real name: Mario van Ginneken
Contacteer:

Bericht door Cenobyte » 29 jul 2013, 19:50

Let even op:

- dikte: volgens mij is dit 5mm wat redelijk lastig te krijgen is in Nederland, daar wij alleen met 4 en 6mm werken.

- randen: dit is volgens mij "poly geslepen" om de scherpe randjes eraf te krijgen.
Groetjes,
Mario

"Getting old is inevitable, growing up is optional"

Plaats reactie