Leuke williams kast gezocht
Leuke williams kast gezocht
Hallo iedereen,
nu onze Whirlwind bijna uit elkaar gaat liggen, zijn we stilletjes aan het rondkijken voor een tweede kast, dat we in tussentijd toch iets te spelen hebben.
Het budget dat we hebben is rond 1000 euro. We zijn op zoek naar een Williams (of Bally) solid state of DMD uit eerste helft jaren negentig. Liefst geen Data East, Sega, Stern,...
Het soort kast dat ons aanstaat is Fish Tales, Creature from the Black Lagoon, Taxi, The Addams Family ...
Liefst wel een kast met een iets complexere ruleset dan Whirlwind. Bij Fish Tales hebben we wel de indruk dat je door de duur niets anders doet dan de 2 ramps op de boot te schieten, maar misschien is dat omdat we de regels niet zo goed kennen.
De kast liefst technisch in orde, in alle geval zonder zware mankementen.
Heb je een voorstel, laat dan gerust iets weten.
nu onze Whirlwind bijna uit elkaar gaat liggen, zijn we stilletjes aan het rondkijken voor een tweede kast, dat we in tussentijd toch iets te spelen hebben.
Het budget dat we hebben is rond 1000 euro. We zijn op zoek naar een Williams (of Bally) solid state of DMD uit eerste helft jaren negentig. Liefst geen Data East, Sega, Stern,...
Het soort kast dat ons aanstaat is Fish Tales, Creature from the Black Lagoon, Taxi, The Addams Family ...
Liefst wel een kast met een iets complexere ruleset dan Whirlwind. Bij Fish Tales hebben we wel de indruk dat je door de duur niets anders doet dan de 2 ramps op de boot te schieten, maar misschien is dat omdat we de regels niet zo goed kennen.
De kast liefst technisch in orde, in alle geval zonder zware mankementen.
Heb je een voorstel, laat dan gerust iets weten.
Eigenaar: Whirlwind
Re: Leuke williams kast gezocht
Zo voor het weekend nog eens uppen. Niemand een leuk kastje staan dat weg mag?
-
- Real name: Steven De Roover
Ik denk dat je budget niet overeenstemt met de kasten die je opsomt
- Silverballgames
- Real name: Lieven Engelbeen
- Contacteer:
Een fish tales en een Taxi moet zeker kunnen voor 1000 euro toch ??
- David Pinball Wizz
- Real name: David Deturck
Taxi wel, fishtales zal al moeilijk(er) worden
IFPA Country Director Belgium
2 opmerkingskes:legowelt schreef:Ik denk dat je budget niet overeenstemt met de kasten die je opsomt
- soort kasten wil niet zeggen dat het specifiek die kasten moeten zijn, het zijn gewoon voorbeelden van kasten die we graag spelen
- budget is niet set in stone, is "flexibel", maar dan ook weer niet het dubbele
Ik dacht nochtans wel dat een Taxi onder de 1000 euro toch vindbaar zou moeten zijn, addams family weten we ook dat 1000 euro een wensdroom is

- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Zomaar even een vraagje: waarom geen DE, Sega of Stern? Daar zitten voor rond/onder de 1000 Euro een paar hele leuke kasten tussen die een rulesheet hebben die toch wel dieper is dan van een Whirlwind. Denk eens aan een Tales From The Crypt, Lethal Weapon of een Goldeneye. Leuke kasten hoor. 

Laatst gewijzigd door Cenobyte op 22 nov 2013, 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes,
Mario
"Getting old is inevitable, growing up is optional"
Mario
-
Staan 2 ft's op marktplaats: 1100 en 1150 als ik me goed herinner
Wel bij waageengokje
Wel bij waageengokje
Een Diner is misschien ook een leuke optie? Past qua stijl helemaal bij CFTBL en het speelveld / rulesheet is gebaseerd op Taxi.
En... als je het spel van een TAF en Whirlwind leuk vindt, dan kan je ook Earthshaker overwegen.
En... als je het spel van een TAF en Whirlwind leuk vindt, dan kan je ook Earthshaker overwegen.
No shirt. No shoes. No pinball.
Die fish tales kasten heb ik ook zien staan, maar ik speel liever op zeker dan een gokje te wagen 
De reden waarom we bij williams / gottlieb zouden willen blijven, is omdat die kasten ons globaal genomen iets meer aanspreken. Bovendien heb ik geen flauw benul of die merken qua techniek / onderdelen totaal verschillend van Williams of net gelijkaardig zijn.
Een Diner vinden we inderdaad ook een leuke kast, hoewel een Creature toch wel onze voorkeur dan zou wegdragen, maar die liggen niet zomaar voor het oprapen he.
In alle geval bedankt voor de suggesties

De reden waarom we bij williams / gottlieb zouden willen blijven, is omdat die kasten ons globaal genomen iets meer aanspreken. Bovendien heb ik geen flauw benul of die merken qua techniek / onderdelen totaal verschillend van Williams of net gelijkaardig zijn.
Een Diner vinden we inderdaad ook een leuke kast, hoewel een Creature toch wel onze voorkeur dan zou wegdragen, maar die liggen niet zomaar voor het oprapen he.
In alle geval bedankt voor de suggesties

Goed idee. Wegblijven van waageengokje.geertvdp schreef:Die fish tales kasten heb ik ook zien staan, maar ik speel liever op zeker dan een gokje te wagen
Voor een CFTBL ga je tegenwoordig toch wel 50% bij je budget mogen tellen...geertvdp schreef:Een Diner vinden we inderdaad ook een leuke kast, hoewel een Creature toch wel onze voorkeur dan zou wegdragen, maar die liggen niet zomaar voor het oprapen he.
een leuke fo fear voor 1k vind ik wel een goede koop!!
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
http://www.marktplaats.nl/a/verzamelen/ ... ousPage=lr
- Cenobyte
- Real name: Mario van Ginneken
- Contacteer:
Iemand heeft al meer geboden (en nee, ik ben het niet!
)

Groetjes,
Mario
Mario
En de advertentie is al niet meer beschikbaar. No fear is toch geen favoriet van ons...
Wat ik me wel afvroeg voor creature from the black lagoon: als het hologram de geest geeft, is daar eenvoudig vervanging voor te vinden? Andere zaken waar we moeten op letten bij een creature?
Wat ik me wel afvroeg voor creature from the black lagoon: als het hologram de geest geeft, is daar eenvoudig vervanging voor te vinden? Andere zaken waar we moeten op letten bij een creature?
- p_treintje
- Real name: Joeri Stroobants
Een origineel kost veel geld.geertvdp schreef:En de advertentie is al niet meer beschikbaar. No fear is toch geen favoriet van ons...
Joeri is my Name and Pinball is my Game.
-
Mijn ervaring: hologram is haast niet te vinden
Laat je niet tegenhouden om er eentje te kopen omdat het hologram ontbreekt, het spelplezier wordt er niet minder om
( in mijne ontbreekt ook het hologram)
Laat je niet tegenhouden om er eentje te kopen omdat het hologram ontbreekt, het spelplezier wordt er niet minder om
( in mijne ontbreekt ook het hologram)
- David Pinball Wizz
Er zijn repro's in duitsland ie 300 ofzo kosten en 95% gelijk zijn.
Verder is er een supercoole lcd mod die als 'screensaver' werkt, bepaalde beelden in bepaalde modes toont. Of via een dipswitch kan je hem terug zetten naar origineel hologram, dan toont hij gefilmde frames van het origineel hologram.
Op wat je moet letten.. zie pricecheck denk ik
Verder is er een supercoole lcd mod die als 'screensaver' werkt, bepaalde beelden in bepaalde modes toont. Of via een dipswitch kan je hem terug zetten naar origineel hologram, dan toont hij gefilmde frames van het origineel hologram.
Op wat je moet letten.. zie pricecheck denk ik
Een hologram is inderdaad niet te vinden. En à ls je er één zou vinden, ga je de vraagprijs niet willen betalen, geloof me.
Wat je wel kan doen, als je geen hologram hebt, is één van de mods met LCD-scherm kopen (hoewel die niet echt in de buurt komen van het origineel). Er is wel ondertussen een reproductie die er aan zit te komen, die "redelijk" op het origineel lijkt: http://www.planetarypinball.com/product ... name-rec7/
Ik vind toch dat het hologram zeker een meerwaarde biedt, hoor. De multiball wordt echt toffer. Gelukkig is het mijne nog mooi helder.
EDIT: Shit, David was me voor

Wat je wel kan doen, als je geen hologram hebt, is één van de mods met LCD-scherm kopen (hoewel die niet echt in de buurt komen van het origineel). Er is wel ondertussen een reproductie die er aan zit te komen, die "redelijk" op het origineel lijkt: http://www.planetarypinball.com/product ... name-rec7/
Ik vind toch dat het hologram zeker een meerwaarde biedt, hoor. De multiball wordt echt toffer. Gelukkig is het mijne nog mooi helder.

EDIT: Shit, David was me voor
Laatst gewijzigd door diesel64 op 25 nov 2013, 09:29, 1 keer totaal gewijzigd.
't Is natuurlijk wat je "supercool" vindt. Ik vind dat grote kitsch en het originele hologram véél cooler.David Pinball Wizz schreef:Verder is er een supercoole lcd mod die als 'screensaver' werkt, bepaalde beelden in bepaalde modes toont.

- David Pinball Wizz
Ja idd, ik vond het wel meerwaarde bieden, daarom supercool.
Mensen die me kennen zullen wel weten dat ik dat niet zou steken en draai nu daarom ook op een mooi origineel hologram
Wel goed dat er een officiële komt eind deze maand! Dat zou (ondanks de prijs) wel de optie zijn waarvoor ik zou gaan.
Mensen die me kennen zullen wel weten dat ik dat niet zou steken en draai nu daarom ook op een mooi origineel hologram

Wel goed dat er een officiële komt eind deze maand! Dat zou (ondanks de prijs) wel de optie zijn waarvoor ik zou gaan.
Inderdaad, al moet ik zeggen dat de verschillen met het origineel toch opvallen (als je het weet). Maar... 't is nog altijd beter dan geen hologram (of, voor mij: ook beter dan zo'n LCD
)

Het lijkt mij toch dat een origineel hologram meer charme heeft.
Maar for the record: ook andere kasten interesseren ons nog, hoor
Maar for the record: ook andere kasten interesseren ons nog, hoor

Diezelfde gasten van de MMR brengen trouwens ook een nieuw hologram uit, of anders gewoon de vette LCD mod. Gewoon ééntje kopen met slecht/geen hologram ipv. een groene voor de hoofdprijs dat sowieso toch verkleurd.
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade
hebben een mogelijkheid op het oog. Kabinetschade aan de flipperknoppen, verandert dat veel aan de prijs?
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
Voor mij persoonlijk niet. Hangt er ook van hoe erg en hoe het komt.
Als het echt is van enorm veel op te spelen zodat de cabinet stickers zijn versleten tot op het hout, dan is die schade op zich niet zo belangrijk, maar wel dat de rest van de mechaniek op het speelveld waarschijnlijk ook tot op de draad versleten is (of in elk geval dubbel aandachtig moet onderzocht worden).
Een goede shopjob met nieuwe flipper- en popbumper mechanismes zal dan zeker nodig zijn als dat nog niet gebeurd is.
Het speelveld kan ook meer wazige plekken hebben als er zoveel op de kast is gespeeld (en ze niet regelmatig werd onderhouden/nieuwe ballen/..) De scoops zijn waarschijnlijk ook meer uitgesleten dan bij mooiere exemplaren.
Enz enz..
Dus op zich is het niet zo erg maar wel een indicatie om andere dingen wel goed na te kijken.
Als het echt is van enorm veel op te spelen zodat de cabinet stickers zijn versleten tot op het hout, dan is die schade op zich niet zo belangrijk, maar wel dat de rest van de mechaniek op het speelveld waarschijnlijk ook tot op de draad versleten is (of in elk geval dubbel aandachtig moet onderzocht worden).
Een goede shopjob met nieuwe flipper- en popbumper mechanismes zal dan zeker nodig zijn als dat nog niet gebeurd is.
Het speelveld kan ook meer wazige plekken hebben als er zoveel op de kast is gespeeld (en ze niet regelmatig werd onderhouden/nieuwe ballen/..) De scoops zijn waarschijnlijk ook meer uitgesleten dan bij mooiere exemplaren.
Enz enz..
Dus op zich is het niet zo erg maar wel een indicatie om andere dingen wel goed na te kijken.