Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Wireless
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:34
Real name: Bert VH

Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Wireless » 11 dec 2013, 14:58

Hallo iedereen.

Tot pakweg een dikke maand geleden was ik al een fan van flipperen.
Maar dan beperkte het flipperen zich tot spelen op future pinball.

Via via op café een actief forumlid van hier tegengekomen en de bal is beginnen rollen. :D

Ondertussen al uren gespeeld op mijn eerste kastje. Een "Adventures of Rocky and Bullwinkle and Friends"
In mijn ogen een zalig kastje om te spelen.
http://www.flipperforum.be/viewtopic.ph ... cky#p47909

Ondertussen zijn al een paar obstakels overwonnen:

:!: De eerste keer gaan kijken, en de kast viel na een paar spellekes al in panne. GI werkte, maar op de DMD kwamen maar een paar puntjes en je kon niet in het menu gaan. Rik heeft het nagekeken en had al snel door dat er ergens in het 5V circuit (voedingsbord) een probleem zat maar wist ook niet exact waar. Toen toch beslist om de kast te kopen waar een reserve voedingsbord in zat. Dat (reserve)voedingsbord moest ik op termijn teruggeven, maar ondertussen had ik mijn eerste kastje.
:idea: Via een collega op het werk (waar ik zéér dankbaar voor ben) hebben we het voedingsbord uitgemeten en getest met de scoop. Na lang zoeken bleek het 1 condensator te zijn die kapot was.

:!: Bij aankoop was de WABAC ramp beschadigd en had de vorige eigenaar dat opgelost met een eenvoudig postje langs de ene kant. Langs de andere kant een lelijke metalen plaat met popravetten.
:idea: Van Rik heb ik een oude siderail meegekregen, daaruit heb ik dan mijn eigen protectors gemaakt voor beide kanten. Terwijl de kast toch open was heb ik die eens goed gekuist, ledjes in het triwheel gestopt omdat de kleuren dof uitkwamen met gewone gloeilampjes. Daarbij heb ik dan ook de rubber postjes in hetzelfde kleur besteld zoals de gekleurde targets. + coil sleaves vervangen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

:!: Skill shot werkte soms niet meer.
:idea: Een te gevoelig afgestelde switch die daarbij ook nog eens loszat. Het gat waar de houtschroef in zat een beetje opgevuld met een "dikke houten splinter" en weer aangespannen. De contactjes ook een beetje verder uit elkaar gezet.

:!: Plots een diverter die niet werkte. Hat trick werkte niet dus zo kon je de feature niet starten en in multiball geen jackpot starten.
:idea: Een gewoon slecht contactje. Simpelweg draadje 0.5cm ingekort en opnieuw gesoldeerd.

:!: Sinds gisteren spontane resets :madman:
:?: Nog niet opgelost, hopelijk een simpele zekering die slecht contact maakt, anders heb ik in een spinner gelezen (ook van een DE -star trek-) dat dit een brugcel + bijbehorende condensatoren kunnen zijn op het voedingsbord... TERUG 5V CIRCUIT !!! :evil:
Ik ga ook dit zeker eens lezen http://www.flipperforum.be/viewtopic.php?f=11&t=655

De interesse is er zeker, nu nog de kennis vergaren.
Moest er iemand zijn die een gelijkaardige DMD kast verkoopt ... ooit ... laat maar iets weten.
Momenteel ben ik op zoek naar een tweede kastje, als de R&B eens deftig in panne zou staan dat ik nog kan spelen. Geen haast, ik kijk liever de kat uit de boom.

Zo ... Nu ben ik toch uitverteld.
Greets!

Bert
In: ES - FH - WW - TAF - TZ - CONGO - WH2O
Out: R&B - FS - JY - NGG - DM - JD - RBION

Gebruikersavatar
Q
Berichten: 3015
Lid geworden op: 12 aug 2011, 08:59
Real name: Steven
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Q » 11 dec 2013, 15:09

Welkom, Bert !! :pin:

Flipperen is een hele leuke hobby, maar soms maakt wat prutsen en repareren ook deel uit van de hobby, zoals je al gemerkt hebt.
*** Q is good for you !! ***

Gebruikersavatar
flippers.be
Berichten: 2202
Lid geworden op: 14 aug 2011, 14:31
Real name: AE
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door flippers.be » 11 dec 2013, 15:23

welkom :)

Gebruikersavatar
Wistiti
Berichten: 592
Lid geworden op: 06 mei 2013, 07:58
Real name: Jürgen
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Wistiti » 11 dec 2013, 15:34

Welkom
Allé, nog iemand van de West-Vlaanders.
Ben zelf van Torhout, dus we zijn praktisch "buren"
GOT Premium, Hobbit LE,T3, TF LE
Left: T2,RS (2x),NF (2x),MM(2x),STTNG,TOM,TAF,RFM,WOZ,BSD,TOTAN,Avatar LE,TZ,T3,24,ACDC Premium,NBA Fastbreak (2x),CSI, BDK,Mustang Premium Boss,TF LE Combo #52,LoTR (3x) ST LE, GB Premium, TWD LE, GOT Pro, Sopranos, SM Vault, ECLEWOZ, TOM, , IJ Williams, TWD Premium, GOTG LE, RBION, Congo, GP, POTC

Gebruikersavatar
kris-seeburg
Berichten: 1640
Lid geworden op: 14 aug 2011, 10:45
Real name: Kris & Isabel
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door kris-seeburg » 11 dec 2013, 15:49

Welkom hier Bert :cheers:

Gebruikersavatar
jippen
Berichten: 432
Lid geworden op: 24 mei 2012, 10:48
Real name: Dimitri Van Hove
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door jippen » 11 dec 2013, 16:08

Welkom, en ik zie dat je toch al aardig wat aan flippers kan werken :-) ,
In play: Tron pro, op zoek naar een ST pro/prem

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Mentara » 11 dec 2013, 17:36

Allez, tis er dan toch nog ne ne keer van gekomen. :D Welgekomen hé!
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Gebruikersavatar
pinballbart
Berichten: 233
Lid geworden op: 15 sep 2011, 16:32
Real name: Bart Vyvey
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door pinballbart » 11 dec 2013, 19:31

Hey Bert, goed dat je de weg naar hier ook gevonden hebt :clap: ! Twordt tijd dat we nog eens een flipperavondje doen he :hypno:
Flippers: IJ (WMS), Avengers IQ prem, Elvira HOH prem, JP pro, GOTG LE, Future Spa, Sinbad, Wizard, Space Mission, Little Chief, Super Soccer.
http://www.pinballowners.com/pinballbart

Gebruikersavatar
stEmE
Berichten: 1180
Lid geworden op: 01 okt 2011, 17:34
Real name: Steven Meeussen
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door stEmE » 12 dec 2013, 12:36

Welkom hier en nog veel plezier met bullwinkle :cheers: :pin:
Het verschil tussen een oude auto en een oldtimer : als je je begint af te vragen of je de olie zou verversen of ineens de volledige wagen...
http://www.huisbaeyens.be (toneelkostuums en feestartikelen)

Gebruikersavatar
Wireless
Berichten: 71
Lid geworden op: 11 dec 2013, 13:34
Real name: Bert VH

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Wireless » 16 dec 2013, 14:02

Bedankt voor alle positieve reacties.

Ondertussen is op het voedingsbord van de R&B een nieuwe diodebrug gesoldeerd waardoor de resetproblemen zijn opgelost.

Maar er is meer ... Naast de R&B staat nu een Flintstones :D . Er zijn een paar kleine dingen die ik wil veranderen maar later daar meer over.
In: ES - FH - WW - TAF - TZ - CONGO - WH2O
Out: R&B - FS - JY - NGG - DM - JD - RBION

Gebruikersavatar
Mentara
Berichten: 841
Lid geworden op: 08 okt 2012, 12:18
Real name: Maarten Lemey
Locatie: Belgium

Re: Hello there! (W-vl - Ingelmunster)

Bericht door Mentara » 17 dec 2013, 18:30

WAGGA WAGGA WOOOOOO!
gameroom: Lethal Weapon 3 - Maverick - Big Guns - Big Buck Hunter - Shrek - Candyman - Cosmic Blast Jukebox - 2x Mame cabinet - Photoplay Spirit - darts

Plaats reactie