Ik ben Glenn uit Limburg en ben nieuw in deze flipper en arcade wereld.
Ik heb geen ervaring met het hebben van flipperkasten of arcade maar daar wil ik verandering in brengen.
Ik ga namelijk vanstart met een nieuw project. Ik wil graag een (pi)mame arcadekast maken die draait op een
raspberry pi. Ik ben zelf nog aan het uitzoeken of ik de kast zelf wil gaan maken of ik niet beter start van een oude kast en deze ombouwen aangezien de prijs van een oude kast op te kopen lager kan gaan liggen dan volledig het hout te laten zagen en vanaf daar te starten.
Wel ben ik vanplan om alle buttons en joysticks eruit te zwieren. Ik zou namelijk graag zelf een 2 player kit erin bouwen. Als deze al natuurlijk voorzien is van alles dan laat ik ze er mooi in steken

Sorry als ik de benamingen niet ken, ik heb enkel wat opzoekwerk gedaan de laatste tijden en ben ik weet nog niet af van al deze toestellen.
Zelf de electronica doen heb ik geen schrik van aangezien mijn (voor)opleidingen.
Ook al heb ik ervaring met Arduino dus zou graag in de kast hiervan gebruik willen maken om geluidseffecten ect te triggeren.
Dus als iemand iemand kent of zelf een mooie cast heeft staan regio Bilzen-Diepenbeek-Hasselt voor een appel en een ei.... laat me het even weten

Alvast al bedankt voor alle hulp die ik op dit forum ga krijgen met mijn wellicht "domme" vragen.
Tot op het forum !
(PS. ik probeerde ook een account aan te maken bij Gameroom.be, maar daar kan je je blijkbaar om één of andere reden niet registeren. Naast "game" onderaan de pagina is namelijk geen opgrave te zien. Zeer vreemd, geen idee of de beheerder hier toevallig ook op dit forum zit. Daarmee dat ik het even nog wou melden