Hallo

Nieuw op dit forum? Het is fijn voor iedereen dat je jezelf eerst even voorstelt.
Plaats reactie
glennvansp
Real name: Glenn
Contacteer:

Hallo

Bericht door glennvansp » 25 feb 2014, 23:02

Hallo,

Ik ben Glenn uit Limburg en ben nieuw in deze flipper en arcade wereld.

Ik heb geen ervaring met het hebben van flipperkasten of arcade maar daar wil ik verandering in brengen.
Ik ga namelijk vanstart met een nieuw project. Ik wil graag een (pi)mame arcadekast maken die draait op een
raspberry pi. Ik ben zelf nog aan het uitzoeken of ik de kast zelf wil gaan maken of ik niet beter start van een oude kast en deze ombouwen aangezien de prijs van een oude kast op te kopen lager kan gaan liggen dan volledig het hout te laten zagen en vanaf daar te starten.

Wel ben ik vanplan om alle buttons en joysticks eruit te zwieren. Ik zou namelijk graag zelf een 2 player kit erin bouwen. Als deze al natuurlijk voorzien is van alles dan laat ik ze er mooi in steken ;) Wel zou ik graag naar verloop van tijd willen gaan naar buttons die zo een putje hebben. Deze vond ik in de hallen als kind het leukste spelen en een joystick die in 8 richtingen werkt maar ook om te zetten is naar 4 (met zo een plaatje aan de onderzijde).

Sorry als ik de benamingen niet ken, ik heb enkel wat opzoekwerk gedaan de laatste tijden en ben ik weet nog niet af van al deze toestellen.

Zelf de electronica doen heb ik geen schrik van aangezien mijn (voor)opleidingen.
Ook al heb ik ervaring met Arduino dus zou graag in de kast hiervan gebruik willen maken om geluidseffecten ect te triggeren.

Dus als iemand iemand kent of zelf een mooie cast heeft staan regio Bilzen-Diepenbeek-Hasselt voor een appel en een ei.... laat me het even weten ;)

Alvast al bedankt voor alle hulp die ik op dit forum ga krijgen met mijn wellicht "domme" vragen.

Tot op het forum !

(PS. ik probeerde ook een account aan te maken bij Gameroom.be, maar daar kan je je blijkbaar om één of andere reden niet registeren. Naast "game" onderaan de pagina is namelijk geen opgrave te zien. Zeer vreemd, geen idee of de beheerder hier toevallig ook op dit forum zit. Daarmee dat ik het even nog wou melden :) )

kris-seeburg
Real name: Kris & Isabel

Re: Hallo

Bericht door kris-seeburg » 26 feb 2014, 06:36

Welkom hier Glenn :cheers:

Q
Real name: Steven

Bericht door Q » 26 feb 2014, 08:24

Welkom Glenn ! :pin:
Ik ben Glenn uit Limburg
Moet het niet zijn uit dé Limburg ?? :mrgreen:
*** Q is good for you !! ***

flippers.be
Real name: AE
Contacteer:

Bericht door flippers.be » 26 feb 2014, 09:39

welkom :)

arcadia amusements zit dicht bij jou, ga daar eens horen ? en anders bij rastermania.be
http://www.flippers.be Flipperkast basics voor beginners

whipy
Real name: Jo

Bericht door whipy » 26 feb 2014, 10:52

Welkom Glenn!

Cool, Arcadia zit in Spouwen, bij Riemst. Dat is op tien minuten van bij mijn ouders. Kan je daar ook gewoon langsgaan en spullen kopen, of is dat geen bezoekadres?

Jurgen2704
Real name: Jurgen Geens

Bericht door Jurgen2704 » 26 feb 2014, 12:10

Welkom op het forum!

glennvansp
Real name: Glenn
Contacteer:

Bericht door glennvansp » 26 feb 2014, 20:43

Bedankt allen voor het warme welkom en de vele reacties !

Ik heb even contact opgenomen met Arcadia, heel dichtbij hier en wist niet van het bestaan af.
Helaas hebben ze momenteel geen lege kast staan.

Dus maar eens de plannen beginnen uit te tekenen en eens een offerte gaan vragen bij de plaatselijke
houtzagerij ;)

Plaats reactie