Dus waar waren we gebleven,
juist, enkel gebroken en tijd om na te denken.
Tot de conclusie gekomen dat ik mij eindelijk eens moet organiseren, in plaats van werk
bovenop ander werk te beginnen. Dus een beetje zoals gezonde geest gezond lichaam.
Goe werk in nen properen atelier

Ik hoop dat ik het zo voor altijd kan houden, eindelijk plaats

Dak daar niet eerder aan gedacht heb, een ondiepe gerief lade.

En eindelijk niet meer in een bak achter verfjes graaien. Staat in de primer, ben benieuwd of dak ooit de tijd ga nemen om er een kleurke en lak op te zetten….
Maar terug naar de Diner
Mijn grootste probleem om nog te overwinnen nu is complexe fijne zwarte lijntjes, de snijplotter maakt er een knoeiboel van (zijn fout niet) gewoon te fijn om uit mijn Aslan film te snijden.
Heb andere low tack gevonden maar deze is niet doorzichtig, dus de snijplotter kan het nu wel snijden maar ik kan het onmogelijk uitlijnen.

Back to the drawing board
Ik heb ook geprobeerd met laser, maar had enkel een 2†lens en wil eigelijk nog eens proberen met fijner, maar was al content hiermee. Nadeel met 2†is alles te klein of te groot, tis maar hoe ge het bekijkt. Een snijlijn is een snijlijn, bijna niets, laser brand iets weg. Plus de fijnste details blijven aan mijn backing papier plakken (ingesmolten?) dus ook no go.
En dan eureka, waterslide decals, deze worden al jaren in de modelbouw gebruikt (mannen gebruiken ook 2K lak) dus ze kunnen ertegen en gaan niet zwemmen in de lak. Het wordt ook gebruikt om tassen te bedrukken en die bakken ze af in de oven, dus hitte geen probleem.
Heb ondertussen ook een site gevonden waar een gereputeerde restaurateur het gebruikt. Dus pinball approved, Yeah
Ging dit niet direct op het speelveld proberen dus eerst de apron herstellen

Kneedbaar metaal, wa gaan ze nog uitvinden!!!
Een beetje voorgeschuurd en vraag me niet waarom zo afgeplakt want heb hem daarna toch tot bloot metaal geschuurd

De reden om hem helemaal te schuren, roest. Dus eerst primer en dan wit spuiten

En daarna rood en geel en een flinke laag lak
Na uitdrogen gladschuren met water en korrel 800, met de hand, is een beetje te klein voor de machine.

En dan setting liquid, solvent liquid, twee borstels, keukenpapier en een kommetje met lauw water

Voila en na een nachtje drogen is de film bijna niet zichtbaar en al helemaal niet meer na een laag clear (valt nog te bezien, maar heb er het volste vertrouwen in). Aandachtige kijkers zullen ook gezien hebben dat ik het rood links boven aangepast heb, zo’n dun lijntje twas geen zicht.
Kmoet nog wat zwart retoucheren maar eerst wachten op goed weer om te clearen (ik doe dit buiten, redneck style)
En nu dit gewerkt heeft met nieuwe moed op naar het speelveld
Alle wit herspoten en ook alle fluo wit gespoten. Ik had door de fluo geschuurd en ook was de fluo niet de juiste kleur (als iemand ooit brandweeroranje nodig heeft ik heb een hele pot).
Nu heb ik bij createx wel de juiste fluo gevonden (thx pascal voor het AFM topic, heb trouwens exact hetzelfde oranje verhaal met panter zijn AFM).

Klaar voor nog wat fijne lijntjes wit. Ondanks ik het hele speelveld als illustrator file heb snij ik nog regelmatig hele delen met de hand omdat dit soms sneller gaat of beter controleerbaar of misschien ben ik gewoon een sucker for punishment. Ik heb dit jaren met een scalpel gedaan en na de video’s van HEP te zien ook met een scheermesje begonnen. I like it, maar nie voor alles.

Dit is het resultaat, het was nodig want de oude clear was op sommige plaatsen hard vergeeld

The proof is in the pudding, tijd om deze MOFO’s eens een gezicht te geven.

Go Haji, go

Een klein registratiefoutje, maar niets dat ik van Williams zelf nog niet gezien heb op speelvelden

Hier zie je nog waterkringen van de solvent liquid, maar na een dagje (nachtje) drogen kan je die zo maar wegvegen met wat water

Not to shabby for my taste
En dan doe je voort natuurlijk

Op dit blauw moet normaal een gerasterde degradé (fade). Normaal zou ik zelf een degradé airbrushen met twee kleuren. Maar nu gaan we gewoon voor rasters, Hell Yeah

De rest van de degradé decal heb ik upgefucked, maar geen nood, decalpapier en printers genoeg.
Hiermee zijn we up to date.
Nu is het dus wachten op beter weer, maar blijkbaar komt dat eraan, om
te lakken. Daarna fluo, correcties en decal time.
Als er mensen nog grotere resolutie foto’s willen zien:
https://picasaweb.google.com/1127773229 ... directlink
En nog een totaalbeeldje om af te ronden.

Eindelijk weer een echt speelveld ipv iets wat er op trekt.
Allez hopelijk tot snel en keep up the good work
grtz free