Bedankt voor de hulp alvast.
Ik vermoed dat ik nog ergens anders een probleem heb. Eerst en vooral meet ik 13,39V op het 12V testpunt. Is dit hoger dan de normale tolerantie?
Ik ben begonnen met de weerstanden te vervangen. De 270 Ohm 2W weerstanden heb ik door 3W vervangen zodat ze minder warm worden. Ik heb overal continuïteit dus geen baantjes kapot. Ik heb de print getest in mijn IJ en daar werkt ie op het eerste zicht goed (maar 1 testspel gespeeld).
Ik heb dan wat troubleshooting gedaan op mijn ColorDMD, blijkt dat de ROM file voor de een of andere reden beschadigd of verwijderd was. Door die opnieuw te installeren start deze weer op.
Hierna heb ik beide teruggeplaatst en begonnen met een testspel. Hierbij viel me meteen op dat bij het starten van het spel ik meteen een hit had op het kasteel en de moat eject 2x registreerde (beiden opto's). Na 2 min. spelen (de rest werkt op het eerste zicht normaal) werd mijn DMD ineens wit en nog even erna begon hij aan/uit te pinken.
Foute boel dus.
Is mijn 12V te hoog waardoor mijn opto-print te warm wordt en de DMD raar gaat doen?
*edit* Ik had de 12V unregulated gemeten dus die waarde is waarschijnlijk normaal. Op TP100 regulated 12V meet ik 12,07V dus dat lijkt correct. Het valt me wel op dat op de korte tijd dat de flipper aan ligt om te testen, de weerstanden op de optoprint serieus warm worden. Ik heb wel gelezen dat dit kan maar heb natuurlijk geen referentie. (tijdens het testen heb ik de DMD wel even losgekoppeld, geen zin om deze op te smoren

)
Los van de DMD die raar doet, zou het kunnen dat de LM339's onder de hitte geleden hebben?