Theater of Magic

Flippers en onderdelen te koop of te ruil
Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Theater of Magic

Bericht door philip van beirs » 19 feb 2019, 20:46

Haha, merci Kevin. :spank:

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door spliffsecond » 19 feb 2019, 20:51

Beste philippe, wil je nu alstublieft stoppen met uit je nek te lullen,
ik kan er inkomen dat de TOM niet voldoet aan je wensen, geen probleem.
Maar pertinent onwaarheden blijven blazen is er over.

Ollivier: enkel op goede hoog resolutie fotos kan je het `misschien` goed zien, (fotos kan je steeds trekken zodat je het niet goed ziet) geloof me nu maar het is een overlay ! De overlays worden zo gemaakt, je kan ze nog wat bijknippen om het nog minder te laten opvallen) Heb hier ook nog ergens fotos van mijn MM met overlay als je het niet weet zie je het niet, merk ook vaak op wanneer playfield protectors gebruikt worden er vaak schilderwerken hebben plaatsgevonden...
En nog fier op je werk ook Free ?? Meen jij dat nu echt, gewoon wat knip en plakwerk ?
Ja ik ben hier fier op, zo is ie toegekomen

Afbeelding

dit was na reparatie en clearcoat zonder de bescherm mylar

Afbeelding

Afbeelding

Dit met de mylar, ik heb laten zien waar je de rand van de mylar kan zien.

Afbeelding

In de reflectie zie je het verschil tussen mylar en clearcoat

Afbeelding

Dit is allemaal overschilderd en hier is geen overlay aan te pas gekomen, so get over it.

By the way, maakt totaal niet uit voor het spel

[youtube]https://www.youtube.com/embed/Rrlh3nJ5iv8[/youtube]

Dit was natuurlijk acht jaar geleden, ik heb hem nu niet meer gezien

Grt
free

PS blijbaar zijn de foto's gecropt op het forum, maar je kan ze altijd downloaden
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gebruikersavatar
HarrieD
Berichten: 1398
Lid geworden op: 15 mei 2012, 10:14
Real name: Harrie D
Locatie: The Netherlands
Contacteer:

Re: Theater of Magic

Bericht door HarrieD » 19 feb 2019, 20:54

:popcorn:
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: AIQ PRO, Jurassic Park PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, TZ, WW, Fire!, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
Retired: ID4, F14, BTTF, ES, Seeburg V200, Cyclone, POTC, Space Station, CFTBL, BOP, The Munsters PRO, Aerosmith PRO, FH

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door spliffsecond » 19 feb 2019, 21:03

Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.

:handjob:

Grt free

Gebruikersavatar
Gunske
Berichten: 448
Lid geworden op: 25 aug 2011, 11:26
Real name: Kevin Guns
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door Gunske » 19 feb 2019, 21:05

spliffsecond schreef:Wat baten kaars en bril als de uil niet zienen wil.

:handjob:

Grt free
Volgende keer de lockbar dichtlassen, kan niemand uw werk meer verkloten :yahoo:
Owning; MB
Sold; CV, TAF, TZ, WH20, RS, CFTBL, MSF, Nucore RFM, NGG, FT, TFTC, TF pro, SNK NeoGeo 161in1 Arcade

Gebruikersavatar
zwartepanter
Berichten: 6169
Lid geworden op: 14 aug 2011, 11:34
Real name: Stefan Verhoelst
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door zwartepanter » 19 feb 2019, 21:13

Misschien dat Stefan iets weet van een overlay?
Iig, ik geloof Free sowieso.
Anders ga ik eens kijken bij Stefan, is niet ver voor mij ;) .
Kan ik je ineens aan goede foto's helpen, Stefan ;) .

stefke
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2011, 21:15
Real name: Stefan de Hoon
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door stefke » 19 feb 2019, 21:20

Met de hand op het hart kan ik iedereen verzekeren dat ik niets maar dan ook niets veranderd heb aan de flipper sinds ik hem terug heb van free.
Ik ben trouwens zeer tevreden van zijn werk.
Ook is er nergens vermeld dat de flipper in verzamelstaat is of wat dan ook... de ene vind hem zeer mooi, iemand anders niet.
Moet je daarvoor met de grond gelijk gemaakt worden? Oneerlijk genoemd? Prutser?

PS: ik herinner me dat er een foutje gemaakt is in den tijd. De i van illusion staat te ver naar links. Wie verkoopt er foute overlays?

Gebruikersavatar
g94
Berichten: 2805
Lid geworden op: 09 aug 2011, 09:15
Real name: Pascal Leroy
Locatie: Belgium
Contacteer:

Re: Theater of Magic

Bericht door g94 » 20 feb 2019, 11:25

Ik ben destijds bij Free langsgeweest toen hij aan dat TOM speelveld bezig was.
En ik kan dus beamen: hij heeft dit allemaal geairbrushed. Ik vond dat tamelijk impressive destijds.

P

Gebruikersavatar
David Pinball Wizz
Berichten: 4383
Lid geworden op: 15 aug 2011, 07:44
Real name: David Deturck
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door David Pinball Wizz » 20 feb 2019, 11:34

Ik denk dat er een mix up is tussen overlay vs mylar hier... dat dat de reden van discussie is.
Ik denk dat we kunnen zeggen dat er geen overlay op ligt maar een mooie gerestaureerde boek met mylar nabeschermd.

Dan vind ik de taf aan 5.5 met schone mansion (ahum) veel erger eigenlijk...

Daarnaast kan je naar de verkoper niet zoveel maken behalve geen duidelijke foto's gemaakt te hebben en misschien beter wat meer neergepend te hebben over het restauratieproces dan één zinnetje.

Dat is het probleem die we dan krijgen.... mensen zien staan "theatre te koop" 4500
en dan komt den eersten de beste af met aha ik heb ook een theatre (ook al is het een wrak): voila 4500

Ik denk idd als een flipper verkocht wordt aan een hoge prijs, je dan ook beter daar wat tov zet zoals foto's en omschrijving om dergelijke zaken te vermijden.

Als ik iets verkoop zet ik de + en - punten erbij, en probeer ik via een online album altijd duidelijke foto's beschikbaar te stellen. Zodoende is het leuker voor iedereen.

Vroeger had je 3 prijsklasses
wrak: goedkoop
gemiddeld: correcte prijs/kwaliteit
verzamelaars: iets hogere prijs

Los van de staat van deze kast, maar nu is het precies of er geen wrakken meer zijn en iedere kast die gemiddeld is ineens al verzamelaarsprijzen kost..
Ik kan alleen maar aanraden aan mensen, betaal dat aub niet en kijk daar even door.
Iedere flippers heeft kilometers net als een auto, dus kan je ze onmogelijk over één kam scheren.

Nen taf verkopen als eentje met 10.000km terwijl hij er eigenlijk al 300.000 gereden heeft, is dus niet zo ok...
Laatst gewijzigd door David Pinball Wizz op 20 feb 2019, 11:56, 2 keer totaal gewijzigd.
IFPA Country Director Belgium

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Theater of Magic

Bericht door philip van beirs » 20 feb 2019, 11:52

David perfect verwoord!
Begryp niet waarom mijn post is verwijderd..
Er stond: de foto van verkoper toont opstaande insertranden bij Trunk Escape en levitating woman. Voelde ik met mijn vinger.
Van Free ziet er totaal anders uit...en is trouwens 8 jaar geleden..
Ga aub zelf kijken naar deze Tom en oordeel zelf!

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door aquasat » 20 feb 2019, 11:57

Het is nu toch duidelijk dat het geen overlay is maar een gerestaureerde kast met mylar op om een retouche te beschermen. Dat dit dan een reden is om hem niet te kopen kan ik inkomen, maar dit is geen reden om dit topic, de verkoper en degene die de kast gerestaureerd heeft zo met de grond gelijk te maken.

Dat er op de TAF serieuze kritiek komt, terecht. Maar nu krijgt deze kast de volle laag ipv de TAF.
TAF

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Theater of Magic

Bericht door philip van beirs » 20 feb 2019, 12:01

Onder is gerestaureerd. ...
Of gaan we verzamelstaat anders als NIB beschrijven.
Dan kunnen we misschien nog een beetje de pryzen opdrijven bij verkoop...
Wees gewoon correct dat is mijn punt. Amen!

Afbeelding

Gebruikersavatar
spliffsecond
Berichten: 185
Lid geworden op: 14 aug 2011, 22:34
Real name: Free Fontaine
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door spliffsecond » 20 feb 2019, 12:26

Ik zoek hier geen ruzie, wil gewoon eerlijk zeggen wat er toen gedaan is.

Indien je vindt dat de foto hierboven mooi gerestaureerd is,
kijk dan eens naar “metamorphosis” daar onbreekt wel serieus wat text.
De clearcoat ligt er daar en tegen wel mooi op.

Zo is het altijd een compromis, niet alle herstelling lukken.

Ik kan alleen zeggen dat ik altijd de beste kwaliteit gebruik en
uiterst hard mijn best doe om het zeer goed te doen.
Toen we met zen allen 10 jaar geleden begonnen wisten we ook nog niet veel.
Hebben alles met vallen en opstaan geleerd.
Daarom ook dat ik maar voor een beperkt aantal mensen restauraties doe,
er is veel wederzijds vertouwen nodig om op een gezonde manier dit proces aan te vangen.

Grt free

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door aquasat » 20 feb 2019, 12:39

Philip,

't is nu al lang een wie heeft gelijk discussie geworden ipv bij de feiten te blijven natuurlijk.

Maar als je alles op een rij zet :

1. Is de kast gerestaureerd geweest? Ja, weliswaar 8 jaar geleden.
2. Is dit grondig gedaan? Ja, het is niet met de vod erover en bijgeverfd. Het is wel degelijk volledig uit elkaar en speelveld restauratie. Jammer genoeg een foutje bij het schuren blijkbaar (heb er weinig verstand van) dat weggewerkt is en beschermd met mylar.
3. Is de kast volgens jou normen gerestaureerd? Nee, want de mylar is voor jou een reden om hem als niet gerestaureerd te beschouwen.
4. Zal de kast in de laatste jaar wat schade hebben opgelopen? Wss wel, zoals alle kasten.

Maar als ik 8 jaar geleden een NIB kocht, en hem de hele tijd in de gameroom heb laten staan.
Na acht jaar verkoop als HUO, maar de shooter lane heeft een beetje schade.
Dan komt er iemand die verwacht dat een HUO een perfecte shooterlane heeft.
Dan zou ik er toch ook niet mee kunnen lachen dat hij mijn kast afbreekt en zegt dat het een schande is dat ik hem HUO durf te noemen en dat ik niet vermeld heb dat er een beetje schade is aan de shooter lane.

Ik begrijp de ontgoocheling hoor, maar het is toch gaan kijken en ofwel kopen ofwel niet kopen.
De verkoper vraagt wat hij wil, als het te hoog is blijft hij ermee zitten.
En dit is toch ook geen geval van vorige week gekocht en nu met winst direct verkopen.
De eigenaar heeft hem al vele jaren in bezit.
TAF

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Theater of Magic

Bericht door ivang » 20 feb 2019, 13:06

Ik zoek geen TOM , ken de kast niet, kan zelf niet airbrushen en heb hier inhoudelijk dus weinig zinnigs aan toe te voegen, dus je kan je terecht afvragen waarom ik me er dan toch mee kom bemoeien.

Ik kan David alleen maar bijtreden dat elke kast tegenwoordig in perfecte nieuwstaat is (of toch zo wordt geadverteerd) en dat ze dan ook de hoofdprijs moet opbrengen. Het is onze taak als community om mensen die nieuw zijn in de hobby of die niet zo vertrouwd zijn met de prijzen er op te wijzen dat er voor sommige kasten wel eens teveel gevraagd durft te worden, en dat de vraagprijs van een kast niet altijd overeenkomt met de waarde ervan. Volgens mij was dit - al dan niet terecht - ook hetgeen Filip probeerde te doen.

Wat een kast waard is is iets dat - tenzij bij nieuwe kasten waar de prijs vaststaat - tussen de koper en de verkoper moet overeengekomen worden, en als een kast volgens de koper niet waard is wat de verkoper er voor vraagt, dan is het simpel,dan laat hij ze staan.Kan de verkoper een kast wel te duur verkopen, dan is dat goed voor hem, maar slecht voor de community . Ik zeg niet dat hij daarmee mensen in het zak zet, maar het zorgt er wel mee voor dat de evolutie die David aankaart zich blijft verder zetten.

'Lokt' de verkoper potentiele kopers onder 'valse voorwendselen' (wazige foto's, een te verbloemende omschrijving, verzwijgen van gebreken, .... ) dan is dat iets dat volgens mij ook op dit forum mag gezegd worden. Ik wil hier voor alle duidelijkheid niet insinueren dat dat in deze het geval geweest is hé ...

Ook als de verkoper afspraken maakt die hij niet nakomt lijkt dit forum me de ideale plek om dat te delen, hierdoor kan anderen in de toekomst veel tijd, geld en frustraties bespaard worden.

Voila, de Etienne Vermeersch in mij heeft gesproken :)

Gebruikersavatar
Jack
Berichten: 286
Lid geworden op: 13 okt 2011, 12:19
Real name: Pieter Vrijens

Theater of Magic

Bericht door Jack » 20 feb 2019, 13:24

ivang schreef:Ik zoek geen TOM , ken de kast niet, kan zelf niet airbrushen en heb hier inhoudelijk dus weinig zinnigs aan toe te voegen, dus je kan je terecht afvragen waarom ik me er dan toch mee kom bemoeien.

Ik kan David alleen maar bijtreden dat elke kast tegenwoordig in perfecte nieuwstaat is (of toch zo wordt geadverteerd) en dat ze dan ook de hoofdprijs moet opbrengen. Het is onze taak als community om mensen die nieuw zijn in de hobby of die niet zo vertrouwd zijn met de prijzen er op te wijzen dat er voor sommige kasten wel eens teveel gevraagd durft te worden, en dat de vraagprijs van een kast niet altijd overeenkomt met de waarde ervan. Volgens mij was dit - al dan niet terecht - ook hetgeen Filip probeerde te doen.

Wat een kast waard is is iets dat - tenzij bij nieuwe kasten waar de prijs vaststaat - tussen de koper en de verkoper moet overeengekomen worden, en als een kast volgens de koper niet waard is wat de verkoper er voor vraagt, dan is het simpel,dan laat hij ze staan.Kan de verkoper een kast wel te duur verkopen, dan is dat goed voor hem, maar slecht voor de community . Ik zeg niet dat hij daarmee mensen in het zak zet, maar het zorgt er wel mee voor dat de evolutie die David aankaart zich blijft verder zetten.

'Lokt' de verkoper potentiele kopers onder 'valse voorwendselen' (wazige foto's, een te verbloemende omschrijving, verzwijgen van gebreken, .... ) dan is dat iets dat volgens mij ook op dit forum mag gezegd worden. Ik wil hier voor alle duidelijkheid niet insinueren dat dat in deze het geval geweest is hé ...

Ook als de verkoper afspraken maakt die hij niet nakomt lijkt dit forum me de ideale plek om dat te delen, hierdoor kan anderen in de toekomst veel tijd, geld en frustraties bespaard worden.

Voila, de Etienne Vermeersch in mij heeft gesproken :)
En ik kan het daar alleen maar mee eens zijn Etienne.

aquasat
Berichten: 929
Lid geworden op: 11 sep 2012, 15:07
Real name: Ollivier
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door aquasat » 20 feb 2019, 14:01

ivang schreef:Ik kan David alleen maar bijtreden dat elke kast tegenwoordig in perfecte nieuwstaat is (of toch zo wordt geadverteerd) en dat ze dan ook de hoofdprijs moet opbrengen.
Ja, maar toch nuanceren naar veel kasten ipv elke kast.
Mijn punt is dat het in het verkeerde topic is.
Dienen taf is een duidelijk voorbeeld, op zijn best een goeie spelerskast aan de prijs van een perfecte.
Daar zou ik philip in steunen zelfs.
TAF

ivang
Berichten: 792
Lid geworden op: 14 aug 2011, 00:39
Real name: Ivan Geentjens

Re: Theater of Magic

Bericht door ivang » 20 feb 2019, 14:42

aquasat schreef: Ja, maar toch nuanceren
Pietje precies ..... :D 8-)
“aquasat” schreef: Dienen taf is een duidelijk voorbeeld, op zijn best een goeie spelerskast aan de prijs van een perfecte.
Daar zou ik philip in steunen zelfs.
Ik zou bijna ‘handelaarsprijs’ durven zeggen :run:

Gebruikersavatar
philip van beirs
Berichten: 534
Lid geworden op: 10 aug 2013, 08:22
Real name: Philip VB

Re: Theater of Magic

Bericht door philip van beirs » 20 feb 2019, 16:11

Laatste reacties zijn mooi en terecht, ik hou het hierbij en wens iedereen nog veel plezier in zijn hobby.
Dit topic wordt een mix van teveel ditjes en datjes. De foto van de Tom was een restoratie door Henrik van Pinballdreams. Alles hangt natuurlijk af van de prijs die je wil besteden aan je opdracht. Daarentegen ik het werk van enkele forum gebruikers hier wel op prijs stel. En Free dit was zeker geen aanval op je werk, daar ik het nog niet gezien heb. Geloof me het ziet er momenteel totaal anders uit dan op jou fotos ...

Veel plezier en veel succes met de verkoop ! Peace :love:

stefke
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2011, 21:15
Real name: Stefan de Hoon
Locatie: Belgium

Re: Theater of Magic

Bericht door stefke » 22 feb 2019, 22:55

Mag toe. Eindelijk.

Gesloten