Switch "always closed".

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Switch "always closed".

Bericht door HarrieD » 09 jul 2019, 14:44

Nooit bij nagedacht maar gisteren was ik een probleem aan het troubleshooten met mijn BOP / switch matrix. Dit is mijn BOP die helemaal uit elkaar is geweest, dus wat probleempjes hier en daar waren te verwachten.

Symptomen: als de bal in het rechteroog van bride terecht kwam stopte het spel en werden de bonuspunten geteld. Daarna kwam een nieuwe bal.

Troubleshooting:
Switch test. Als de bal in het rechter oog verdwijnt verschijnt "left trough, switch 27". Face position is dan ook actief.
Als ik face nu draai zodat face position switch 67 niet actief is werkt Head right eye, switch 64 wel gewoon.

Dus switch 27, 67 en 64. Ik zoek altijd in een vierkant en dan kom ik switch 24 - Always closed tegen.

Anyway, het probleem werd veroorzaakt door het feit dat ik de witte draad aan de verkeerde kant van de switch had gesoldeerd en nu werkt alles weer.

Mijn vraag: switch 24 - Always Closed. Ik kan me niet herinneren dat ik die ooit ergens heb gezien en vraag me nu af of deze toch ergens in de matrix als enkel een diode is opgenomen. Omdat de BOP bijna klaar is en de kabelbomen zijn opgebonden ga ik dit niet meer los halen maar ben benieuwd of iemand dit toevallig weet.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

HarrieD
Real name: Harrie D
Contacteer:

Re: Switch "always closed".

Bericht door HarrieD » 09 jul 2019, 14:48

Mijn projecten: http://www.flippergast.nl

In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).

Plaats reactie