Omhoog gekomen insert en vuil onder de mylar

Vragen en antwoorden over de technische kant van flippers
Plaats reactie
Opnieuw-gerubberd
Real name: Geert Thomas

Omhoog gekomen insert en vuil onder de mylar

Bericht door Opnieuw-gerubberd » 08 sep 2019, 12:07

Beste flipperaars,

Voor de eerste keer heb ik eigenaar van een flipperkast waarbij 1x insert is omhoog gekomen en dus stoort in het spel (zie foto's). Ik heb nu 2x vragen :

1) Om de insert terug vlak te krijgen heb ik ergens gelezen die vanonder met een haardroger te verwarmen en langs boven voorzichtig met een houten blokje naar beneden te kloppen om achteraf aan de onderkant wat (seconden ?)lijm aan de randen te voorzien. Dat is althans de theorie zoals ik het begrepen heb. Is dat de juiste manier om dat zo te doen ? Iemand tips van op wat ik moet letten ?

2) Op het vuil na dat ter hoogte van die insert onder mylar is gekropen is de mylar op zichzelf nog goed, ik zie het dus echt niet zitten deze te verwijderen. De vraag is nu hoe ik voorzichtig dat vuil er onderuit moet halen en hoe de mylar daar weer op het speelveld te doen kleven. Hier heb ik echt geen idee hoe ik dat zou moeten doen.... Alle tips zijn dus welkom.

Moest iemand zich geroepen voelen zou ik het enorm appreciëren als iemand mij eventueel hiermee zou willen helpen :whisling: (flipperkast staat in Wemmel). Koffie staat klaar, puntjes staan koud

Aan iedereen op voorhand bedankt voor jullie reacties !

Groeten,
Geert :pin:
IMG_4049.jpg
IMG_4049.jpg (85.3 KiB) 809 keer bekeken
IMG_4048.jpg
IMG_4048.jpg (69.24 KiB) 809 keer bekeken

zwartepanter
Real name: Stefan Verhoelst

Re: Omhoog gekomen insert en vuil onder de mylar

Bericht door zwartepanter » 08 sep 2019, 12:12

Als je de mylar er af wil halen, zal de tekst van de insert meer dan waarschijnlijk meekomen. Dus je kan er een nieuwe voor bestellen eventueel. Inderdaad lang verwarmen tot de lijm los komt en dan de hele insert eruit halen, kuisen en terug erin steken met wat lijm en op de juiste hoogte plaatsen. Dan zal de mylar errond ook wel loskomen maar zo te zien op de foto kan dat geen kwaad en dan kan je het vuil weghalen.

Richard Baan
Real name: Richard Baan
Contacteer:

Re: Omhoog gekomen insert en vuil onder de mylar

Bericht door Richard Baan » 08 sep 2019, 15:35

1 is helemaal correct.
2 wat ik zou doen is met een scherp mes het losgekomen mylar weg snijden. Je krijgt dat er nooit mooi op. Met hete haardroger dat plekje heet maken en dan de mylar er af. Grootste kans dat dan de tekst op de insert blijft.
Dan met wasbenzine dat plekje lijm vrij maken. Dat zou ik zo laten maar er zijn inderdaad decals voor de tekst.
Don't take life so seriously... It's not permanent.

http://pinball.beautyvof.com/

Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets

Plaats reactie