Dag,
Mijn Tommy begint een electrische geur af te geven als hij even op staat. Het is geen verbrandde geur of rookgeur en hij werkt ook volledig perfect. De geur komt uit de kopkast. De witte rij resistors boven connector CN7 worden erg heet en volgens mij komt daar de geur ook van (je kan ze niet aanraken zo heet zijn ze). Rechts daarvan staat er ook zo'n rij resistors en die worden gewoon lauw-warm. Ik denk dat het deze witte resistors boven CN7 zijn die zo ruiken. Is het normaal dat die zo heet worden?
Tommy Data East electronisch geurtje normaal?
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: Tommy Data East electronisch geurtje normaal?
Nee. Je hoort een flipperkast niet te ruiken...
Ik denk dat die weerstanden voor de lamp matrix zijn. Die sturen de kolommen aan. Doet de lamp matrix het helemaal goed?
De weerstanden horen normaal gesproken wel warm te worden maar als je ze gaat ruiken is dat niet goed. Wat wel gedaan wordt is die weerstanden vervangen en wat ruimte tussen de weerstand en de print te doen. Dan kan de warmte beter weg. Er zijn wel verhalen over verkoolde printen.
Maar als je ze gaat ruiken is dat zeker niet goed.
Wat meet je op de 18v?
Ik denk dat die weerstanden voor de lamp matrix zijn. Die sturen de kolommen aan. Doet de lamp matrix het helemaal goed?
De weerstanden horen normaal gesproken wel warm te worden maar als je ze gaat ruiken is dat niet goed. Wat wel gedaan wordt is die weerstanden vervangen en wat ruimte tussen de weerstand en de print te doen. Dan kan de warmte beter weg. Er zijn wel verhalen over verkoolde printen.
Maar als je ze gaat ruiken is dat zeker niet goed.
Wat meet je op de 18v?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Re: Tommy Data East electronisch geurtje normaal?
Het was uiteindelijk niet die witte resistors, het is na enig opzoekwerk normaal dat die heet worden. Het was de plug J5 van de GI lights. Deze is bij veel Data Easts verbrand. Er zat hier dan ook nog eens een touwtje bij tussen van de kabelbundel erboven en de stekker was helemaal verbrand. Ik heb stekker en pinnetjes vervangen. Hij wordt nu niet meer warm en de geur is weg.