Goeiedag allemaal,
het is alweer een tijdje geleden dat ik op mijn flipperkast heb gespeeld.
Dit komt omdat de kast steeds minder ging presteren .De kast staat pontificaal in mijn woonkamer opgesteld
en dan is het wel zo fraai als deze het ook doet.
Daarom , hulp gezocht om de problemen op te lossen.
Ik zal proberen de problemen zo duidelijk mogelijk weer te geven;
wanneer ik de powerknop aanzet geeft de kast niet het gekende welkomstriedeltje maar enkel een 'dreun'
wel doet de kast een volledige check waarbij {bijna} alles juist reageert. 1 drop target blijft staan.
[3 in line /memory]
De led op de a4 mpu assy. doet wel wat deze moet doen bij het opstarten van de kast.
2 x knipperen dan korte pauze en dan 7 x knipperen en op de 7de knipper uitdoven maar wel blijven branden.
De abc verlichting bij de bumpers boven in het speelveld [wire actuator?] doet het niet , net als de
verlichting aan de zijkant van de flippers {bal terug in het spel loop}
vrije bal verlichting gaat willekeurig branden. en wanneer een vrije bal behaald kan worden [droptargets 1,2,3 op
volgorde gaat de vrije bal verlichting niet branden, enkel het geluid speelt dat een vrije bal behaald kan worden.
de knop om een spel te starten hoef ik niet te gebruiken want de kast start automatisch met 4 spelen.
Spel wordt plots beëindigd [middenin het spel met de eindtune]
Alle drop targets [groen en blauw] van de 3 in line target/memory staan omhoog bij het starten van het spel
deze horen naar beneden te staan zodat een bal 'ge-locked' kan worden.
1 display {2nd player} doet niets.
waarschijnlijk ben ik ook nog iets vergeten te benoemen.
Ik hoop een leidraad te krijgen van waar te beginnen
Alvast dank
Vriendelijke groet, Marcel
fathom 'in de war'
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Re: fathom 'in de war'
Veel informatie.
Lijkt ook wat onsamenhangend te zijn.
Laten we eens bij het begin beginnen.
Hoe vaak knippert de led op het sound bord?
Kun je eens van de mpu alle connectoren eens los halen en weer vast zetten? Dat heet reseaten en zo kon je achter slechte connector verbindingen.
Ik zou zeggen laten we eerst dat probleem oplossen. Dan de rest komt later. Dit zijn mogelijk de grotere problemen.
Vraag. Heb je ook zuurschade op de mpu vlakbij de batterij?
Lijkt ook wat onsamenhangend te zijn.
Laten we eens bij het begin beginnen.
Lijkt dat de mpu goed opstart maar mogelijk het sound bord niet. Heb je normaal ook stemmen?wanneer ik de powerknop aanzet geeft de kast niet het gekende welkomstriedeltje maar enkel een 'dreun'
Hoe vaak knippert de led op het sound bord?
Kun je eens van de mpu alle connectoren eens los halen en weer vast zetten? Dat heet reseaten en zo kon je achter slechte connector verbindingen.
Als je van de mpu de connector a3 rechtsonder af haalt. En dan op laten starten. Doet de kast het dan nog steeds?de knop om een spel te starten hoef ik niet te gebruiken want de kast start automatisch met 4 spelen.
Spel wordt plots beëindigd [middenin het spel met de eindtune]
Ik zou zeggen laten we eerst dat probleem oplossen. Dan de rest komt later. Dit zijn mogelijk de grotere problemen.
Vraag. Heb je ook zuurschade op de mpu vlakbij de batterij?
Don't take life so seriously... It's not permanent.
http://pinball.beautyvof.com/
Alles over de technische kant van de flipperkast willen weten?
Download De techniek staat voor niets
Ja is ook onsamenhangend verhaal,ik wist ook niet zo goed waar te beginnen.
Wat betreft zuurschade bij de batterij, geen zuurschade. ziet er allemaal fris uit.
De kast vandaag gespeeld en heeft wel stemmen , na het opstarten de 'dreun' , speelveld check en dan 'o yeah'
Als ik van mpu a3 de connector rechtsonder loshaal en ik zet hem aan start hij gewoon op.
De led op het soundboard [groen] knippert 5 x . 1x kort, korte pauze 4x lang.
Ale connectoren van de mpu a3 losgehaald en weer terug geplaatst, resultaat ; puntentelling loopt weer normaal
deze begon al te tellen nog voor er een bal in het spel was.Ook de telling van 1e 2e of3e is weer normaal
deze bleef op 1e staan.
De overige problemen zijn gebleven.
ben benieuwd ..
Wat betreft zuurschade bij de batterij, geen zuurschade. ziet er allemaal fris uit.
De kast vandaag gespeeld en heeft wel stemmen , na het opstarten de 'dreun' , speelveld check en dan 'o yeah'
Als ik van mpu a3 de connector rechtsonder loshaal en ik zet hem aan start hij gewoon op.
De led op het soundboard [groen] knippert 5 x . 1x kort, korte pauze 4x lang.
Ale connectoren van de mpu a3 losgehaald en weer terug geplaatst, resultaat ; puntentelling loopt weer normaal
deze begon al te tellen nog voor er een bal in het spel was.Ook de telling van 1e 2e of3e is weer normaal
deze bleef op 1e staan.
De overige problemen zijn gebleven.
ben benieuwd ..
- Richard Baan
- Real name: Richard Baan
- Contacteer:
Probeer de volgende connectoren ook even los te halen en weer vast te zetten
Connector links boven op de lamp driver
Connector op het sound bord
Connector links boven op de lamp driver
Connector op het sound bord
Don't take life so seriously... It's not permanent.