EM bally Mariner
- glenn pellis
- Real name: glenn pellis
- Contacteer:
EM bally Mariner
heb gisteren een bally mariner gekocht via iemand op mijn werk (camionchauffeur)
nu volgende problemen
wanneerje de kast opstart geeft die een tik, spel adrukken lukt, dan blijven er in de kopkast 2 relais doortikken die van rest score speler 1 en reset score speler 2
ik heb alle bovenste contacten dichtgezet en de onderste staan allemaal open, ik geloof dat dit zo hoorde, de tellers staan allemaal op 0, maar toch blijven de 2 relais doortikken
heb hier niet veel verstand van, alle hulp is welgekomen
nu volgende problemen
wanneerje de kast opstart geeft die een tik, spel adrukken lukt, dan blijven er in de kopkast 2 relais doortikken die van rest score speler 1 en reset score speler 2
ik heb alle bovenste contacten dichtgezet en de onderste staan allemaal open, ik geloof dat dit zo hoorde, de tellers staan allemaal op 0, maar toch blijven de 2 relais doortikken
heb hier niet veel verstand van, alle hulp is welgekomen
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who, F-14 tomcat, jurassic park---www.depikkedieve.be-----
- zwartepanter
- Real name: Stefan Verhoelst
Re: EM bally Mariner
Eigenlijk de zekeringhouders sowieso vervangen, dan komt er ook al zeker leven in de brouwerij. Neen Glenn, dit kan echt niet veel meer zijn, contacten! Ik heb zo een Soccer van 0% helemaal werkend gekregen en daar was ik dan ook reuzetrots op, oh ja, zonder schema erbij BTWknorretje schreef:Bij een EM eerst alle (maar dan ook alle) contacten schoonmaken voor je verder gaat. Meestal is dan het probleem verholpen. Plakkende contacten zijn standaard

- zwartepanter
Ja, al die wielen heb ik ook uiteen gehaald en gekuist. Dat moest ook wel! Let ervoor op dat je die juist terug in elkaar steekt.
- glenn pellis
- Contacteer:
vandaag de contacten met schuurpapiertje stuk voor stuk gedaan
cabinet is klaar, op het speelveld onderaan van die wielen dingens gedaan
spelen lukt intussen al van zondag maar de reset spoel onderin cabinet blijft aangetrokken, en wanneer je die terugduwt start een spel, dit is nu nog steeds zo.
ik had ook last van de gate die altijd aanstond en de extra ballen die ik kon behalen in overvloed, dit is nu opgelost dmv de contacten te kuisen
kopkast nog niks gedaan, moeten die ook allemaal gekuist worden?
cabinet is klaar, op het speelveld onderaan van die wielen dingens gedaan
spelen lukt intussen al van zondag maar de reset spoel onderin cabinet blijft aangetrokken, en wanneer je die terugduwt start een spel, dit is nu nog steeds zo.
ik had ook last van de gate die altijd aanstond en de extra ballen die ik kon behalen in overvloed, dit is nu opgelost dmv de contacten te kuisen
kopkast nog niks gedaan, moeten die ook allemaal gekuist worden?
Creature from The black lagoon ,taxi ,Whirlwind, The Shadow ,Road Show, dr who, F-14 tomcat, jurassic park---www.depikkedieve.be-----
- zwartepanter
Wss wel...
- glenn pellis
- Contacteer:
zwartepanter schreef:Wss wel...

die extra ball en gate gaan weer continu branden, eigenlijk met alle contacten te doen in het cab, geen verandering
- zwartepanter
Oh ja, wat men ook steeds doet is EERST alle zekeringhouders vervangen, heb je die al eens nagekeken? Wss geen probleem vermits je al goed kan spelen...
- glenn pellis
- Contacteer:
ja 1 kapotte zekeringhouder, die van de verlichting, die moet wel vervangen worden met der tijd, moet nog gaan halen bij de carl ofwel bij den tandy in merksemzwartepanter schreef:Oh ja, wat men ook steeds doet is EERST alle zekeringhouders vervangen, heb je die al eens nagekeken? Wss geen probleem vermits je al goed kan spelen...
- zwartepanter
Best is ze allemaal door nieuwe ineens te vervangen...
- Baron Shadow
- Real name: Ruud Kooij
Zeker bij bally em'ers de zekeringhouders vervangen.
Ook de stekkers naar de kop en in het onderbord goed schuren want ook daardoor ontstaan vaak storingen.
De buitenkant van de pennen aangezien die contact maken.
Verder als de kast eenmaal speelt ook gewoon een hoop spelen aangezien de contacten in principe ( mits niet te vuil) zelf reinigend zijn.
Ook de stekkers naar de kop en in het onderbord goed schuren want ook daardoor ontstaan vaak storingen.
De buitenkant van de pennen aangezien die contact maken.
Verder als de kast eenmaal speelt ook gewoon een hoop spelen aangezien de contacten in principe ( mits niet te vuil) zelf reinigend zijn.
Take my advice...I don't use it anyway....
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
Gameroom:Amigo,Fireball,Old Chicago,Wizard,The Shadow, Iron Maiden Pro, Virtual Pinball cabinet,MAME cabinet.
- glenn pellis
- Contacteer:
dus de pennen die je aansluit van het speelvel (3) en die in de kopkast (3) ?
die pennen zelf schuren? zitten goed vast heb ze allen aangedrukt, daarstraks nog voor de gemakkelijkheid het speelveld eruitgehad
die pennen zelf schuren? zitten goed vast heb ze allen aangedrukt, daarstraks nog voor de gemakkelijkheid het speelveld eruitgehad
- Baron Shadow
Inderdaad die metalen pennen schuren, willen ook in de loop der jaren oxideren en kunnen vreemde storingen veroorzaken.
Dus de stekkers even uit het onderbord en uit de kopkast trekken, schuren en weer in de bewuste houder terug duwen.
Kan in principe niet verkeerd aangezien ze allen een andere maat hebben.
Wel natuurlijk de pinnen in de houder plaatsen zodat alle pinnen in een gat zitten maar dat spreekt voor zich
Dus de stekkers even uit het onderbord en uit de kopkast trekken, schuren en weer in de bewuste houder terug duwen.
Kan in principe niet verkeerd aangezien ze allen een andere maat hebben.
Wel natuurlijk de pinnen in de houder plaatsen zodat alle pinnen in een gat zitten maar dat spreekt voor zich

- Baron Shadow
Als de tellers netjes terug naar 0 gaan bij opstarten en bij spelen goed tellen hoeft dat niet perse.glenn pellis schreef:kopkast nog niks gedaan, moeten die ook allemaal gekuist worden?
Schuren kan mits goed en rustig gedaan geen kwaad maar ga geen contacten stellen als er geen probleem is.
Zeker als je nog niet veel ervaring hebt.
- wizardblom
- Real name: Ronald Blom
- Contacteer:
De contacten van de tellers moeten bij "0" allemaal open staan.
Bovenste en middelste contact zijn voor de reset, 1 voor de index (staat de teller wel op nul?), 2e voor contact te maken met het reset relay (anders telt de teller niet terug naar "0"), onderste contact is het meeneem contact voor de volgende teller (90 wordt anders nooit 100
)
Open gate en extra ball zou kunnen zijn dat de hold contacten te krap staan en automatisch inschakelen.
Dit zijn de de contacten die het dichtst bij het relay zitten.
Bovenste en middelste contact zijn voor de reset, 1 voor de index (staat de teller wel op nul?), 2e voor contact te maken met het reset relay (anders telt de teller niet terug naar "0"), onderste contact is het meeneem contact voor de volgende teller (90 wordt anders nooit 100

Open gate en extra ball zou kunnen zijn dat de hold contacten te krap staan en automatisch inschakelen.
Dit zijn de de contacten die het dichtst bij het relay zitten.
Slechte flipperkasten zijn er bijna niet, slecht afgestelde des te meer!
- flippers.be
- Real name: AE
- Contacteer:
mijn advies voor een em: binnen gooien bij carl of henk de jager.
kast komt mooier en beter werkend terug dan je zelf kan en de prijzen zijn meestal heel redelijk zeker als je zou rekenen hoeveel uur het je zelf zou kosten
kast komt mooier en beter werkend terug dan je zelf kan en de prijzen zijn meestal heel redelijk zeker als je zou rekenen hoeveel uur het je zelf zou kosten
- Baron Shadow
Ja maar dat kan je met al je flipperkasten.
Zijn zat mensen die dat voor je willen doen.
Maar dan gaat het je neem ik aan alleen om het spelen erop want denk dat er heel mensen ook plezier halen uit het zelf opknappen ongeacht de tijd en energie die het kost.
Is (als het lukt) ook een stuk bevredigender als het laten doen.
Zijn zat mensen die dat voor je willen doen.
Maar dan gaat het je neem ik aan alleen om het spelen erop want denk dat er heel mensen ook plezier halen uit het zelf opknappen ongeacht de tijd en energie die het kost.
Is (als het lukt) ook een stuk bevredigender als het laten doen.
ik volg de mening van baron shadow.
trouwens niets zo leuk als een EM om te herstellen,al blijven die contacten een rot klus om te kuisen
trouwens niets zo leuk als een EM om te herstellen,al blijven die contacten een rot klus om te kuisen

old beetles don't leak oil, they just mark their spot
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy
wishlist: FH,TAF,CV,RS,JY
under construction: cyclone,smart set,galaxy