En ere wie ere toekomt: het is echt wel een slim systeem. De protectors die in de handel te koop zijn, die zijn groter dan de poot zelf. Maar na verloop van tijd verplaats je daarmee gewoon de druk, en dus het probleem, van de poot weg. Hij gebruikt integendeel een protector die kleiner is dan de poot zelf. Daardoor verplaatst de druk naar binnen de poot, en dus onzichtbaar omdat de poot ervoor zit. Slim.
Voor wie de video's gemist heeft dacht ik dat het misschien interessant kon zijn om zijn methode efkes in stappen te tonen.
1) hij heeft een dikke vilten protector die rondom toch wel een halve cm binnen de poot zit. Hij installeert de poot met die protector op de kast en draait stevig aan.

2) Dan gaat hij met een scherpe cutter precies langs de poot de decal rondom doorsnijden.

3) Hij haalt de poot weer weg. Hier kan je die insnede zien.

4) Dan kleeft hij van die fijne stealth protectors nét voorbij die snede. Een milimetertje of zo. Die stealth protectors kan je hier kopen, maar eigenlijk zijn die ook gemakkelijk zelf te maken uit een vel fijn zelfklevend rubber of vilt.

5) ten slotte vijst hij er de poot weer op mét die dikke vilten protector. Vermits die dus een halve cm binnen de poot zit, komt daar de druk te zitten (de poot zelf raakt de kast dus niet). Als er frommels zouden ontstaan, dan stoppen die aan de snede. En die is weggestoken door die stealth protector.

Het is inderdaad veel eleganter dan die grote plastic of vilten protectors die een cm uit je poten uitsteken. En ik geloof ook wel dat het sterker is en minder kans geeft op schade achteraf. Ik ga het volgende keer zeker ook zo doen.