Hello flippermannen,
Ik ben dus bezig met die F14 tomcat en moet zeggen dat het me allemaal een beetje tegenvalt. Tot nu heb ik de mylar verwijderd, de lijm en ben nu aan het punt gekomen dat ik ga retoucheren. Ik hen dus al wat zitten klooien met kleuren mengen, maar dit lukt voor geen halve millimeter. Hebben jullie hier nog tips voor?
Maar de reden waarom ik dit post:
1. De contacten van mijn flipperswitches (dat tungsten ding, en de end of stroke switch zijn redelijk ingebrand. Hoe maken jullie deze schoon?
2. De ballguides (zo heten ze toch?!?), zijn na verloop van tijd ingesleten. Is er enige manier waarmee je dit nog wegkrijgt. Met ballguides bedoel ik dus die opstaande chromen randen van een centimeter of 4 hoog.
Groeten!
Restauratie vragen.
- HarrieD
- Real name: Harrie D
- Contacteer:
Restauratie vragen.
Mijn projecten: http://www.flippergast.nl
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
In de collectie: John Wick Pro, Jaws PRO, Stranger Things PRO, GOTG PRO, Venom Pro, Whirlwind, Rollergames, Earthshaker, Taxi, Outrun, Track & Field, MsPacman, Neo Geo mame cabinet (2 stuks).
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Re: Restauratie vragen.
Je zal veel antwoorden op dit soort vragen vinden in de diverse restauraties hier beschreven. Over die ball guides bijvoorbeeld in het Naked Addam topic. Veel succes!
P
P
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
- HarrieD
- Contacteer:
Ik heb jouw Naked Addams project al meerdere malen doorgelezen Pascal, mooi gedocumenteerd, erg, erg mooi geworden, maar heb die lane guides nog niet gevonden. Ik ga eens terug lezen.
Waarom heb je overigens niet witte bekabeling boven het speelveld gebruikt voor die NTAF?
Waarom heb je overigens niet witte bekabeling boven het speelveld gebruikt voor die NTAF?
- g94
- Real name: Pascal Leroy
- Contacteer:
Sorry, ja, daar gaat het eerder over het metaal onder het speelveld, maar lane guides zijn eigenlijk zelfde principe. Ik schuur ze eerst op met een schuurborstel op de boor (op page 8 heeft Kristof een foto gezet), uiteraard met de richting van de inox nerven mee, tot de balsporen weg zijn. Daarna afwerken met schuurpapier 180-240-400-600-800 (en evt 1200). Tegenwoordig stop ik ongeveer bij die korrel omdat ik vind dat dit het best de originele structuur en glans benadert. Maar wil je meer blink blink, dan kan je verder polieren tot 2000 of zelfs met polijstpasta tot hoogglans... Elk zijn smaak 
Witte kabels op mijn Addams??? Ik bennekik geen
hé
Nee serieus, waarom zou ik dat gedaan hebben? Die kabels in originele kleuren benadrukken net het technische aspect dat ik er absoluut inwilde...

Witte kabels op mijn Addams??? Ik bennekik geen

Nee serieus, waarom zou ik dat gedaan hebben? Die kabels in originele kleuren benadrukken net het technische aspect dat ik er absoluut inwilde...
Restauraties: Eight Ball Deluxe - Defender - Barracora -Harlem Globetrotters - Time Fantasy - AFM - MB - MM - TAF whitewood - LOTR - The Sopranos
Ja, ik kan me voorstellen dat je met een hoop vragen zit. Ik had dat ook in het begin (en nu soms nog).
Als ik me goed herinner woon jij niet zo ver van mij? Ik wil anders wel eens afspreken om er wat over te discussiëren. Dat zal wel wat vlotter gaan dan telkens alles uit te schrijven.
Als ik me goed herinner woon jij niet zo ver van mij? Ik wil anders wel eens afspreken om er wat over te discussiëren. Dat zal wel wat vlotter gaan dan telkens alles uit te schrijven.

No shirt. No shoes. No pinball.
- HarrieD
- Contacteer:
Thanks, en de contacten, hoe neem je die onder handen?
Ik woon in Geleen, ik weet niet of dat in de buurt is.
Een van de redenen waarom ik per onderwerp vraag is dat veel informatie vaak in verschillende onderwerpen verstopt zit, maar dat is erg lastig zoeken op het moment dat je met iets vast zit. Wellicht is het een idee eens een separaat tips en trucs topic te openen.
Ik woon in Geleen, ik weet niet of dat in de buurt is.
Een van de redenen waarom ik per onderwerp vraag is dat veel informatie vaak in verschillende onderwerpen verstopt zit, maar dat is erg lastig zoeken op het moment dat je met iets vast zit. Wellicht is het een idee eens een separaat tips en trucs topic te openen.